
«Mēs vēlamies izcelties ar to, ka mūsu klientiem ir vislabākā pieredze pakomātu izmantošanā,» saka Omniva vadītāja Latvijā Beāte Krauze-Čebotare. Foto — Elīza Ella Dumpe.
Pieaugot e-komercijas popularitātei, svarīgāka nekā līdz šim kļuvusi preču nogādāšana pircējiem. Kā strādā uzņēmumi, kas nodarbojas ar sūtījumu piegādi?
Katram mākonim sava zelta maliņa, un katrā krīzē ir kāda biznesa joma, kura pēkšņi uzplaukst. Pēc 2008. gada finanšu krīzes visā pasaulē kļuva populāri ātrie jeb tā dēvētie nebanku kredīti. 2020. gadā, Covid-19 pandēmijas krīzē, pārvietošanās un pulcēšanās ierobežojumu dēļ uzplaukumu piedzīvo e-komercija. Tās apjomi visā pasaulē pērn palielinājās par 16,5%, aplēsis e-komercijas analītikas uzņēmums Insider Intelligence. Vislielākie e-komercijas pieaugumi ir Āzijā, Klusā okeāna reģionā, Ziemeļamerikā, arī Rietumeiropā.
Latvijā 2019. gadā 55% Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem bija kaut reizi iepirkušies internetā, taču pērn jau 70% iedzīvotāju bija svarīgi, lai preces var iegādāties e-veikalā, secināms no Finanšu nozares asociācijas ziņām. Pieaugot e-komercijas popularitātei, svarīgāka nekā līdz šim kļuvusi preču piegāde. Latvijā šajā biznesa jomā ir trīs nozīmīgi spēlētāji: Omniva, Latvijas Pasts un DPD Latvija. Šiem trim uzņēmumiem visā Latvijā ir arī pakomāti jeb paku skapji, kas kļuvuši par vienu no biežāk izmantotajiem sūtījumu saņemšanas veidiem.