Ēnas, kas izgaismo

  • Inta Lase
  • 28.05.2012
  • IR
Aldara personāla vadības un administratīvā departamenta direktore Pārsla Baško.

Aldara personāla vadības un administratīvā departamenta direktore Pārsla Baško.

Aldara ieviestā darbinieku «ēnošanas prakse» ļāvusi izvairīties no kļūdainiem lēmumiem, kas nestu zaudējumus, bet zemā darbinieku mainība panākta, radot savstarpējas uzticēšanās atmosfēru uzņēmumā 

Pārsla Baško darbu Aldarī sāka 2007.gada novembrī - «kopā ar krīzi», viņa smaidot saka. Jau pirmajās darba dienās kļuvis skaidrs - algas nesamazinās, taču darbinieku skaits gan krietni saruks. Par aptuveni 30%. Kā panākt, lai lielās atlaišanas dzirnavas nesamaltu darbinieku lepnumu par savu uzņēmumu un neietekmētu darba rezultātus? Tas bija pirmais jautājums, uz kuru atbildi personāla vadības un administratīvā departamenta direktore Pārsla Baško un Aldara arodorganizācijas priekšsēdētāja Inga Ozola meklēja kopīgi. 

«Radījām caurskatāmu un precīzi izmērāmu darbinieku kvalifikācijas izvērtēšanas sistēmu. Katrā konkrētajā gadījumā kopā ar arodbiedrības pārstāvjiem vērtējām, kurš cilvēks strādā labāk, kurš atlaižams, kāpēc,» atceras Pārsla. Savukārt Inga uzsver to, ka sarunas par atlaišanu sāktas laikus, neļaujot uzņēmumā izplatīties baumām un panikai. Tikai tā - spēlējot atklātām kārtīm - bija iespējams panākt savstarpēju uzticēšanos. 

Jaunākajā žurnālā