Sprieguma kāpināšana

  • Jānis Žilde, žurnālists, mūzikas kritiķis
  • 08.06.2022
  • IR
Grupas Sigma skanējumu tradicionāli veido trīs instrumenti — klavieres, bass un bungas — Jānis Ozoliņš (no labās), Kaspars Lastovskis un Uģis Eihvalds.
Publicitātes foto

Grupas Sigma skanējumu tradicionāli veido trīs instrumenti — klavieres, bass un bungas — Jānis Ozoliņš (no labās), Kaspars Lastovskis un Uģis Eihvalds. Publicitātes foto.

Grupas Sigma jaunais albums Ostinācijas ar pirmo reizi rokās var arī nedoties 

Kad kādreiz radio dzirdam kādu popdziesmu, kurā nemitīgi atkārtojas viens motīvs, viena frāze, tas nav vienmēr tāpēc, ka mūziķi neko citu izdomāt nespēj. Tas ir ostinato (obstinatus — latīņu val.) princips, kas Rietumu mūzikas vēsturē sastopams jau kopš 13. gadsimta, proti, daudzkārtēja atkārtojuma paņēmiens mūzikā. Piemēram, Morisa Ravēla Bolero (1928). Tā mērķis — viena emocionāla stāvokļa saglabāšana vai sprieguma kāpināšana. Tieši šādu metodi gan mūzikā, gan arī dziesmu vārdos, precīzāk — mūsdienu dzejas izmantošanā, jaunajā albumā Ostinācijas izmanto trio Sigma

Kāpēc tik sarežģīti, jūs jautāsit. Tāpēc, ka grupas līderis un dziedātājs Jānis Ozoliņš ir diplomēts literatūrzinātnieks, kurš ikdienā iedziļinās dažādos tekstos, pēta dzeju, lasa lekcijas studentiem, arī pats raksta dzejoļus, un tikai likumsakarīgi, ka viņa radošā darbība mūzikas grupā ir viens no viņa pētnieciskās darbības laukumiem. 

Jaunākajā žurnālā