Kurš var ciniskāk?

  • Kristīne Simsone
  • 07.06.2017
  • IR
Pirmais pāris Klēra un Frenks Andervudi (Robina Raita un Kevins Speisijs) 4. sezonas noslēguma epizodē, noraugoties uz publisku ķīlnieka nogalināšanu.

Pirmais pāris Klēra un Frenks Andervudi (Robina Raita un Kevins Speisijs) 4. sezonas noslēguma epizodē, noraugoties uz publisku ķīlnieka nogalināšanu.

Seriāla Kāršu nams jaunā sezona konkurē ar ziņām no Baltā nama

Nebūsim pieticīgi - Netflix paspārnē veidotais politiskais seriāls Kāršu nams (House of Cards) ir labākais, kas straumēšanas vietnes Latvijas krājumā pieejams. Aizvadītajā nedēļā, 30. maijā, skatītājiem kļuva pieejamas seriāla nu jau piektās sezonas epizodes. Lai arī kritiķu vērtējumus par jaunāko 13 sēriju blāķi nepavada bezierunu eksaltācija, stāsts par varas kāro politiķi, nu jau prezidentu, Frenku Andervudu (Kevins Speisijs) un viņa sievu Klēru (Robina Raita) - rakstura ziņā gluži vai lēdijas Makbetas reinkarnāciju - joprojām turas Rietumu hemisfēras seriālu spicē. 

Atbalss realitātē

Lai arī Kāršu nama galveno varoņu - politiskās elites - intrigām un neskaitāmajiem «gājieniem ar zirgu» arī jaunākajā sezonā piemīt nemainīga odiozitāte un, protams, neremdināma megalomānija, seriāls ir ieguvis citu - draudīgāku - noskaņu. Viens no iemesliem ir fakts, ka līdz ar Donalda Trampa prezidentūru ikdienas politiskās ziņas arvien vairāk sāk atgādināt šokējošākās seriāla epizodes. Ne velti Klēras Andervudas lomu spēlējošā Robina Raita intervijā izdevumam Vanity Fair sūdzējās, ka Tramps esot «nozadzis visas 6. sezonas idejas». Taču apzinātas vai neapzinātas līdzības starp seriāla vēstījumu un realitātē notiekošo ir stindzinošas. Jāatzīst, ka labprātāk par ziņu skatīšanos klausos Kevina Speisija tēlotā asinssuņa perfekti formulētās un sarežģītās teikuma konstrukcijas, kas seriālā dažbrīd ir tik šerpas un trāpīgas kā pātagas cirtieni. Andervuds, vismaz atšķirībā no Trampa, ik pa laikam nojauc tā saukto ceturto sienu jeb, vēršoties tieši pie skatītāja, pastāsta, kas notiek viņa varaskāres pārņemtajā galvā... Savukārt pēc maija beigās aizvadītā Kannu kinofestivāla arī pats Netflix ir iemantojis Andervudam līdzīga iebiedētāja un savu interešu bīdītāja slavu. Kannās notika divas Netflix paspārnē tapušu filmu (Čžun-ho Bona Okja un Noa Baumbaha Meierovicu stāsti) pirmizrādes (lasi - arī labas reklāmas kampaņas). Taču straumēšanas uzņēmums atteicās tās izlaist kinoteātros, izrādīšanas tiesības paturot tikai sev. Kinovidi sašūpojušais satraukums nav velts - ja šis precedents kļūs par normu, tas nozīmētu Netflix monopolu un daudzu kino industrijā strādājošo izputēšanu. 

Jaunākajā žurnālā