pircēji
- Viedoklis
- 14.05.2025.
Latvijas uzņēmumiem ir milzīgs starptautisks potenciāls
Pateicoties Latvijas ģeogrāfiskajai atrašanās vietai un spēcīgajam starptautiskajam profilam, valsts nodrošina labvēlīgu vidi uzņēmumiem ar globālām ambīcijām. Tomēr jāatzīst - lai gan straujā digitālo uzņēmumu izaugsme ir ļāvusi daudziem Latvijas uzņēmumiem paplašināt savu darbību starptautiskā mērogā, joprojām pastāv neredzama barjera.

- Viedoklis
- 12.03.2025.
Bezskaidri maksājumi – obligāti pie visiem lielākajiem tirgotājiem
Tirgotājiem no 1. aprīļa ir jānodrošina iespēja norēķināties bezskaidras naudas veidā, paredz izmaiņas likumā “Par nodokļiem un nodevām”. Šī prasība attiecas uz lielākajiem tirgotājiem, kuru gada apgrozījums juridiskajā adresē, struktūrvienībā vai tirdzniecības automātā pārsniedz 50 tūkstošus eiro. Likuma izmaiņu mērķis ir mazināt skaidras naudas apriti, pārejot uz norēķiniem bezskaidras naudas veidā. Jāuzsver, ka norēķini ar karti un viedierīci Latvijā ir kļuvuši par cilvēku ikdienu – 77% norēķinu notiek bezskaidras naudas veidā un šis apjoms ik gadu pieaug, tāpēc tirgotājiem ir jāturpina pielāgoties iedzīvotāju paradumiem, izvēloties kādu no mūsdienīgiem bezskaidras naudas maksājumu pieņemšanas veidiem.

- Viedoklis
- 23.01.2025.
Piegādātāju drosme ziņot, lai veidotu godīgu tirdzniecības vidi
Pēdējo divu gadu laikā Konkurences padome (KP) ir saņēmusi mazāk nekā desmit iesniegumus no pārtikas vai lauksaimniecības preču piegādātājiem, kuros tiek lūgts iestādes skaidrojums par Negodīgas tirdzniecības prakses aizlieguma likuma (NTPAL) piemērošanu. Tāpat arī nav saņemts neviens ziņojums no piegādātājiem vai nozares asociācijām, kas liecinātu par pircēju negodīgu tirdzniecības praksi. Tirgotāji publiskā telpā kā argumentu norāda, ka pircēju un piegādātāju savstarpējo attiecību regulēšana nav aktuāls jautājums. Vai no tā ir secināms, ka negodīga tirdzniecības prakse nepastāv?

- Viedoklis
- 21.01.2025.
Uzņēmuma pārdošana – kas jāņem vērā, lai izmantotu labvēlīgāko brīdi
Baltijas uzņēmumu apvienošanās un iegādes (M&A) darījumu tirgū ir pieaugusi aktivitāte un investoru interese par ieguldījumiem perspektīvos uzņēmumos. Esam gandarīti, ka Latvijā mums bijusi iespēja konsultēt virkni darījumu dažādās nozarēs – no auto koplietošanas platformu uzņēmumu iegādes (Carguru iegādājās Ox Drive) un darījuma digitālo tehnoloģiju jomā (Digital Mind iegādājas EIP Dynamics), līdz putnkopības (APF Holdings piesaistīja obligācijas no CVI), farmācijā (Apotheka un Panpharmacy darījums) un koka logu ražošanas nozarēm (Arbo Windows iegādājās Arlanga Wood). Virkne Latvijā bāzētu uzņēmumu ir sekmīgi attīstījušies un raisījuši interesi M&A kontekstā, taču mūsu, kā konsultanta novērojumi liecina, savā biznesā un ikdienas rūpēs iegrimušie uzņēmēji dažkārt neizmanto iespēju nonākt līdz izdevīgākam darījumam, jo nav bijis laika vai enerģijas veikt dažus “mājas darbus”.

- Viedoklis
- 17.12.2021.
Pandēmijas nospiedums – augsne digitālajām iespējām
Sākoties Covid-19 pandēmijai, notika strauja pāreja uz e-komerciju. Epidemioloģisko ierobežojumu dēļ nācās slēgt veikalus, un uz digitālo vidi bija spiesti pāriet pat tie uzņēmumi, kas līdz tam paļāvās tikai uz pircējiem fiziskajos veikalos. Daudzi atzīst – pandēmija radījusi ne tikai izaicinājumus, bet arī virkni iespēju izaugsmei, kur agrāk to pat nesaskatīja, piemēram, e-komercijā. Cik garš būs e-komercijas uzvaras gājiens? Un vai pandēmija patiešām radījusi vienlīdz labvēlīgu digitālo iespēju augsni visiem?

- 1 no 2 miljoniem
- 02.01.2013.
Slepenā pircēja
Pārdevējas brīžiem ir kā bankomāts. Izmocītais «labdien» drīzāk ir sasveicināšanās ar kasi, - saka Stella (vārds mainīts), kura ir Dive Group slepenā pircēja. Pētījumu metodi Slepenais klients finansē uzņēmumi, kuri vēlas uzlabot klientu apkalpošanu. Tas notiek tā: Stella iepērkas kā vienkārša pircēja, bet, izgājusi no veikala, speciālā anketā atzīmē: vai, sasveicinoties ar pārdevēju, bija acu kontakts, vai pareizi izdeva atlikumu, vai apģērbs bija tīrs. Pavisam ir 20-40 jautājumu. Reizēm Stella savas gaitas filmē. «Mērķis nav atbrīvot pārdevēju no darba, bet saprast, kā uzlabot servisu.» Par slepeno pircēju viņa strādā 12 gadus. Ier
