Slepenā pircēja

  • Ieva Alberte
  • 02.01.2013
  • IR
Šī sieviete savu seju atklāt nevar, jo ir slepenā pircēja un veikalos vērtē pakalpojumu kvalitāti, iepērkoties kā parasts klients. Ikdienā viņa strādā par pašvaldības policisti, patīk ceļot, skriet maratonu, kāpt kalnu ledājos.

Šī sieviete savu seju atklāt nevar, jo ir slepenā pircēja un veikalos vērtē pakalpojumu kvalitāti, iepērkoties kā parasts klients. Ikdienā viņa strādā par pašvaldības policisti, patīk ceļot, skriet maratonu, kāpt kalnu ledājos.

Pārdevējas brīžiem ir kā bankomāts. Izmocītais «labdien» drīzāk ir sasveicināšanās ar kasi, - saka Stella (vārds mainīts), kura ir Dive Group slepenā pircēja. Pētījumu metodi Slepenais klients finansē uzņēmumi, kuri vēlas uzlabot klientu apkalpošanu. Tas notiek tā: Stella iepērkas kā vienkārša pircēja, bet, izgājusi no veikala, speciālā anketā atzīmē: vai, sasveicinoties ar pārdevēju, bija acu kontakts, vai pareizi izdeva atlikumu, vai apģērbs bija tīrs. Pavisam ir 20-40 jautājumu. Reizēm Stella savas gaitas filmē. «Mērķis nav atbrīvot pārdevēju no darba, bet saprast, kā uzlabot servisu.»

Par slepeno pircēju viņa strādā 12 gadus. Ieraudzījusi sludinājumu, nolēma, ka varētu piepielnīties. Stella ir pašvaldības policiste. Pēc izglītības filoloģijas maģistre, tāpēc piestrādā arī par korektori. «Pirmo vērtēju Narvesen. Biju uztraukusies, jo šķita - visi zina, ko es te daru. Pirku hotdogu. Apkalpoja labi. Hotdogs bija garšīgs.» Reizēs, kad Stella testē ēstuves, rēķinu viņa samaksā pati, vēlāk naudu atdod darbavieta. Stella rēķina, ka gada laikā vien apēdusi 160 latus. Vislielākais darījums, ko veikusi, ir apģērbs 150 latu vērtībā. Visilgāk gaidītā ēdiena porcija kafejnīcā - 40 minūtes. Stella iet iepirkties arī uz autosaloniem. «Vissmalkākais bija jaguārs. Kā dīvānā braucu! Kad vēl dzīvē būtu tāda iespēja!» viņa sasit plaukstas. Jaguāru gan nenopirka, tikai notestēja, cik atsaucīgi ir pārdevēji. Bieži vien viņi nepiedāvājot 7-9% atlaidi, ko pie dažiem dīleriem var dabūt, pērkot jaunu auto. Nopietnāka problēma ir tā, ka Stella staigā pa autosalonu 15 minūtes, bet pārdevējs nepienāk. «Citreiz šķiet, ka pamanīs tikai tad, kad kaut ko nesīs ārā.»

Jaunākajā žurnālā