personas dati

- Instrumenti
- 04.02.2024.
Kā noslēpties internetā?


- Viedoklis
- 08.02.2023.
Godprātīga personas datu izmantošana nav tikai juridisks, bet arī morāls pienākums

- Viedoklis
- 08.02.2022.
Mani dati – mans zelts digitālajā laikmetā

- Viedoklis
- 03.02.2025.
Digitālās identitātes maka ieviešana samazinās kiberdrošības riskus
Pētījumu kompānijas Norstat iedzīvotāju aptauja liecina, ka vairāk nekā puse Latvijas iedzīvotāju (52%) uzskata, ka Digitālā identitātes maka ieviešana apdraudēs iedzīvotāju datu drošību, tādējādi viņu informācija nonāks svešu cilvēku rokās. Lai gan sabiedrībā valda mīts, ka digitāli rīki ir ārkārtīgi pievilcīgs mērķis hakeriem, realitātē situācija ir pretēja – Digitālās identitātes maks nevis pastiprina, bet būtiski mazina risku, ka personas privātie dati varētu noplūst.

- Instrumenti
- 04.02.2024.
Kā noslēpties internetā?
Gandrīz katras tīmekļa vietnes apmeklējumā mums seko negantie datu vācēji, kuri kāri pakampj ikvienu informācijas drusku. Lai no tiem paglābtos, nepieciešami privātuma aizsardzības rīki

- Viedoklis
- 15.06.2023.
Bankas eksperiments: Kas slēpjas aiz viltus Īlona Maska aicinājuma investēt?
Pēdējā laikā aizvien izplatītāks kļūst krāpšanas veids, kurā viltus investīciju platformu pārstāvji, izmantojot manipulāciju un nepatiesu informāciju, mēģina izkrāpt cilvēku naudu. Tikai salīdzinot 2022. gadu ar 2021. gadu, redzam, ka šādu gadījumu skaits pieauga par 50%, bet izkrāptā summa – par 14%. SEB banka veica eksperimentu, atsaucoties kādam investīciju platformas reklāmas piedāvājumam, kas publicēts uzņēmēja Īlona Maska vārdā, un jau nākamajā dienā saņēma krāpnieku zvanu.

- Viedoklis
- 08.02.2023.
Godprātīga personas datu izmantošana nav tikai juridisks, bet arī morāls pienākums
Personalizācija biznesā ir kļuvusi par spēcīgu mārketinga rīku, mainot veidus, kā uzņēmumi mijiedarbojas ar klientiem un otrādi. Arvien biežāk redzam uzņēmumus, kuri izmanto dinamiskos cenu noteikšanas algoritmus, kas izrēķina, cik mēs katrs maksāsim par konkrēto produktu vai pakalpojumu. Šāda cenu piemērošanas stratēģija raisījusi sabiedrības diskusijas par personalizācijas ētiku, jo radušās bažas par negodprātīgu klientu datu izmantošanu. Lai saglabātu patērētāju uzticību, uzņēmumiem ir svarīgi veidot skaidru un visiem pieejamu personalizācijas politiku, kas nodrošina līdzsvaru starp peļņas palielināšanu un klientu apmierinātību.

- Viedoklis
- 08.02.2022.
Mani dati – mans zelts digitālajā laikmetā
Jau teju četrus gadus personas datu izmantošanu Eiropas Savienībā aizsargā Vispārīgā datu aizsardzības regula. Tā reglamentē personu datu izmantošanu, lai iedzīvotāji varētu saglabāt kontroli pār saviem datiem, bet valsts un privātais sektors – apstrādāt personu datus atbilstoši noteikumiem.
