mācību programmas
- Intervija
- 16.10.2024.
- Laura Dumbere
Viesuļvētras centrā

- Pusdienās
- 28.08.2024.
- Alise Zita Zeidaka
Vēstures atgūšana


- Aktuāli
- 07.04.2024.
- Marija Leskavniece
Just temperatūru


- Tēma
- 30.08.2023.
Bezgalīgā skola

- Intervija
- 16.10.2024.
- Laura Dumbere
Viesuļvētras centrā
Diriģents Mārtiņš Klišāns (56) skandina trauksmes zvanus, ka skolu jaunatnes Dziesmusvētkiem pieteicies rekordmazs bērnu koru skaits. Kāpēc tā noticis, un vai skolēnu koru sarukšana apdraud Dziesmusvētku tradīcijas turpināšanos?

- Pusdienās
- 28.08.2024.
- Alise Zita Zeidaka
Vēstures atgūšana
Šoruden skolās vēsture un sociālās zinātnes atgriežas kā atsevišķi, nevis kopā salipināti priekšmeti. Vēstures skolotājs Jānis Arājs stāsta, kāpēc bija svarīgi par to cīnīties

- Viedoklis
- 13.08.2024.
Ceļš uz labākiem matemātikas centralizēto eksāmenu rezultātiem sākas 1. klasē
Šā gada 9. klases centralizētajā eksāmenā matemātikā vidējais vērtējums bija tikai 43,2%, kas ir zemāks rezultāts nekā iepriekšējā mācību gadā. Turpretim Valsts izglītības satura centra (VISC) provizoriskie rezultāti liecina, ka vidusskolēnu vidējais vērtējums optimālā līmeņa centralizētajā eksāmenā matemātikā ir 34%.

- Aktuāli
- 07.04.2024.
- Marija Leskavniece
Just temperatūru
No šā gada sākuma Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras prezidents Aigars Rostovskis ir Eurochambres prezidenta vietnieks. Kāds no tā ieguvums Latvijas uzņēmējiem?


- Tēma
- 30.08.2023.
Bezgalīgā skola
Ambiciozais projekts Skola2030, kas solīja no bērnudārza līdz vidusskolas pēdējam zvanam mācīt 21. gadsimtā nepieciešamās zināšanas un prasmes, ir ieviests. Taču skolotāji jau ķērušies pie kļūdu labošanas — nevis skolēnu darbos, bet mācību programmās

- Instrumenti
- 05.02.2023.
- Marija Leskavniece
Satura radītāji, kam sekot uzņēmējiem
Iedvesmojošas personības un noderīgas vietnes, ko nepalaist garām tīmeklī, iesaka Elīna Šneibe, kustības Liepaja TechGirls līdzradītāja.

- Viedoklis
- 31.01.2022.
Izglītības kvalitāte nav tikai augstskolu atbildība
Publiskajā telpā nereti izskan dažādi viedokļi par izglītības kvalitāti Latvijā, tostarp, ka mūsu valstī izglītība nav kvalitatīva vai atbilstoša 21. gs. tendencēm. Tie ir viedokļi, bet fakti liecina, ka Latvijas skolu un augstskolu absolventi turpina studijas ārvalstīs un dara to sekmīgi, tātad Latvijā iegūtā izglītība ir starptautiski konkurētspējīga. Tiesa, ir arī aspekti, kurus nepieciešams pilnveidot, un šeit būtiska loma ir ne tikai augstskolām, bet visām iesaistītajām pusēm – politikas veidotājiem, mācībspēkiem un arī studentiem.

- Viedoklis
- 22.02.2021.
Nepieciešami risinājumi, lai jaunie pedagogi paliktu skolās
Ikviens mācību gads skolā sākas ar svētku pasākumu, jauniem plāniem, mācību priekšmetiem, skolasbiedriem un arī skolotājiem. Savukārt Izglītības un zinātnes ministrija aktualizē statistiku, kas nemainīgi apliecina, ka skolās trūkst skolotāju - gadu no gada ir neaizpildīti vairāki simti vakanču. Latvijas augstskolas sagatavo pietiekamu skaitu jauno pedagogu, tomēr liela daļa pedagoģijas programmu absolventu vispār nesāk darbu skolā, citi no tās aiziet, nostrādājuši tikai dažus gadus. Kadru mainība ir viens no faktoriem, kas būtiski ietekmē izglītības kvalitāti.

- Radars
- 04.11.2012.
Pedagogi prasa apturēt IZM iecerētās izmaiņas pamatskolu mācību stundu skaitā
Īpaši mazs stundu skaits ir noteikts mākslas priekšmetiem - mūzikai, literatūrai, vizuālajai mākslai

- Karjera
- 24.10.2012.
Senioriem jāpaliek darba tirgū
Pirms vairākiem mēnešiem slejā rakstīju par šķēršļiem, kas liedz efektīvi iesaistīt vecāka gadagājuma darbspējīgos cilvēkus darba tirgū. Biju nepatīkami pārsteigts, par šo publikāciju saņemot kritiku, ka esmu vecāku cilvēku nodarbināšanas pretinieks. Tā nav. Aizvadītajā nedēļā n

- Eksperta viedoklis
- 28.05.2012.
Palīdzēt gudri
Šogad augusi uzņēmumu izpratne par to, kā investīcijas sabiedrībā salāgot ar uzņēmuma izvirzītajiem stratēģiskajiem mērķiem un politiku
