dīzeļdzinējs
- Viedoklis
- 08.01.2025.
Pagaidām paliek pie dīzeļiem. Cilvēkus no elektroauto attur emocionāli faktori


- Vide
- 19.12.2022.
Vecie dīzeļi vēl ripo


- Intervija
- 01.11.2021.
Jātiek vaļā no vecajiem dīzeļiem


- Viedoklis
- 08.01.2025.
Pagaidām paliek pie dīzeļiem. Cilvēkus no elektroauto attur emocionāli faktori
Vieglās automašīnas un mikroautobusi Eiropā rada aptuveni 15% no kopējā CO2 emisiju apjoma[1], tāpēc viens no Eiropas Zaļā kursa mērķiem ir panākt kaitīgo emisiju būtisku samazinājumu transporta sektorā. Latvijā transports rada gandrīz trešo daļu no kaitīgo emisiju kopapjoma[2], un galvenais piesārņotājs ir autotransports, kur kaitīgo emisiju apjoms pēdējās desmitgadēs arvien pieaug.

- Viedoklis
- 24.11.2023.
Vai Latvija sekos Ziemeļvalstu paraugam elektroauto revolūcijā?
Nesen Stokholma izziņoja, ka no 2025. gada pilsētas centrā tiks aizliegts braukt ar benzīna un dīzeļa transportlīdzekļiem. Tas ir tikai viens no piemēriem, kā Eiropas valstīs aktīvi cīnās pret gaisa piesārņojumu. Šādi ierobežojumi kļuvuši par normu daudzviet, sekojot globālajām tendencēm un pārejot uz videi draudzīgiem transportlīdzekļiem. Tiesa gan, Latvija šajā ziņā krietni atpaliek.

- Vide
- 19.12.2022.
Vecie dīzeļi vēl ripo
Latvijā ir viens no vecākajiem autoparkiem Eiropas Savienībā. Lielais mašīnu stāžs rada daudzas problēmas, viena no būtiskākajām — piesārņots gaiss, ko elpojam

- Intervija
- 01.11.2021.
Auto vietā — sabiedriskais transports un velosipēds
Lai tuvotos ambiciozajiem kaitīgo izmešu samazināšanas mērķiem, jāpanāk paradumu maiņa, saka Satiksmes ministrijas parlamentārais sekretārs Jānis Butāns

- Intervija
- 01.11.2021.
Jātiek vaļā no vecajiem dīzeļiem
Bez būtiskas iejaukšanās Latvijas autoparka atjaunošanā klimata mērķiem nevis tuvosimies, bet turpināsim slīdēt no tiem aizvien tālāk, secina Auto asociācijas prezidents Andris Kulbergs

- Viedoklis
- 05.08.2021.
Dīzeļdzinēju loma kravas pārvadājumos līdz 2030. gadam un pēc tam
Eiropas Savienība (ES) šovasar publiskojusi vēl vērienīgākus plānus cīņai pret klimata pārmaiņām (Fit for 55 jeb Piemēroti 55), lai līdz 2030. gadam samazinātu emisijas par 55%. Jaunie plāni izvirza stingrākus CO2 emisiju standartus vieglajām automašīnām un furgoniem, kamēr uz smagās kravas transportu attiecas iepriekš nospraustais mērķis emisiju samazināšanā par 30% līdz 2030. gadam. Eiropas zaļais kurss rada lielu spiedienu transporta nozarei, taču joprojām nav skaidrs, kā tiks darbinātas rītdienas bezizmešu kravas automašīnas.

- Vide
- 09.11.2020.
Bez trokšņa un smakām


- Radars
- 27.05.2020.
Radars pasaulē


- Pasaulē
- 07.09.2016.
Briseles nezinīši

- Vide
- 09.11.2020.
Bez trokšņa un smakām
Valdis Riksis brauc ar elektromašīnām, būvē kaņepju māju un iegūst elektroenerģiju no saules

- Eksperti iesaka
- 09.11.2020.
Kā pārvietoties ekoloģiski, ekonomiski un energoefektīvi
Iesaka Kārlis Mendziņš, Uzladets.lv galvenais redaktors

- Radars
- 27.05.2020.
Radars pasaulē
ES dalībvalstis pirmdien saskaņoja Eiropas Investīciju bankas kredītu programmu uzņēmējdarbības atbalstam Covid-19 krīzes laikā. 200 miljardu eiro lielā programma paredzēta mazā un vidējā biznesa atbalstam.

- Viedoklis
- 29.11.2019.
Kā motivēt autovadītājus novecojušos auto nomainīt pret jaunākiem?
Oglekļa dioksīds (CO2) un citas siltumnīcefekta gāzes tiešā veidā ietekmē vidi, veicinot klimata pārmaiņas un radot piesārņojumu. Gandrīz 30% Eiropas Savienības (ES) kopējā CO2 emisiju apjoma rada transporta nozare, no tiem 72% rada autotransports.

- Pasaulē
- 07.09.2016.
Briseles nezinīši
Tieši pirms gada daudzus cilvēkus visā pasaulē sadusmoja Volkswagen krāpšanās ar dīzeļauto izplūdes gāzēm, ko atmaskoja ASV varas iestādes. Tagad izdevuma Spiegel rīcībā nonākuši dokumenti liecina, ka amatpersonas Eiropā par autoražotāja blēdīšanos zināja jau gadiem ilgi un... neko nedarīja
