automašīnas
- Pasaulē
- 09.06.2025.
VIDEO: Dīzeļgeitas nāvējošās izmaksas




- Aktuāli
- 08.05.2024.
VIDEO: Zaļais kurss

- Viedoklis
- 15.09.2023.
Ielu infrastruktūra nav tikai automašīnām

- Pasaulē
- 09.06.2025.
VIDEO: Dīzeļgeitas nāvējošās izmaksas
Pa Eiropas Savienības ceļiem joprojām brauc miljoniem automašīnu, kas rada milzīgu piesārņojumu, un Eiropas iedzīvotāji aizvien iet bojā.

- 1 no 2 miljoniem
- 24.07.2024.
Roberts Vītols, populāra YouTube kanāla veidotājs
Roberts veido apmēram 40—50 minūtes garus izklaidējošus sižetus par automašīnām un nupat oficiāli saņēmis YouTube «sudraba» apbalvojumu par to, ka viņa kanāla sekotāju skaits sasniedzis 100 tūkstošus. Sasniegums ir ievērojams ar to, ka šajā kanālā saturs ir tikai latviešu valodā. It īpaši tāpēc, ka uz planētas latviski saprot ne vairāk par diviem miljoniem cilvēku.

- Viedoklis
- 10.06.2024.
Elektrificēts autoparks uzņēmumiem – ieguvums, kas vērtējams ne tikai naudā
Autoparka elektrifikācija ir viens no populārākajiem risinājumiem, ko uzņēmēji īsteno, ieviešot ilgstspējas politiku, tomēr vēl arvien daudzi atrod iemeslus, kāpēc elektroauto viņiem nešķiet uzticams pārvietošanās veids, neraugoties uz būtiskiem finansiālajiem ieguvumiem. Piemēram, mūžīgais bubulis jau kopš pirmā elektroauto parādīšanās ir nepietiekamā uzlādes infrastruktūra. Gribētos uzsvērt, ka arī paši uzņēmumi var diezgan daudz darīt šīs situācijas uzlabošanai, piemēram, iekārtot savus uzlādes punktus.

- Aktuāli
- 23.05.2024.
Žurnāls: Ko sola Latvijas sarakstu līderi Eiropas Parlamenta vēlēšanās?
Žurnāls Ir pirms 8.jūnijā gaidāmajām Eiropas Parlamenta vēlēšanām uzdeva mūsu sabiedrībai svarīgus jautājumus vēlēšanu sarakstu līderiem. Aptaujā iekļauti 11 saraksti, kas jaunākajā SKDS aptaujā pirms vēlēšanām saņēma vismaz 1,5% atbalstu. Partijām, kuru atbalstītāju skaits bija lielāks par 5%, žurnāls piedāvāja pirmo divu kandidātu viedokļus.


- Viedoklis
- 15.09.2023.
Ielu infrastruktūra nav tikai automašīnām
Lai gan pašreizējā Rīgas dome strādā jau trīs gadus, būtiskus uzlabojumus iedzīvotāji vēl neredz. Tomēr līdz ar jauno pilsētas mēru ir parādījusies cerība, ka pārmaiņas pilsētā varētu notikt straujāk.

- Viedoklis
- 10.08.2023.
Pāreja uz elektroauto būs daudz grūtāka, nekā šķiet tagad
Jaunu iekšdedzes dzinēju automašīnu tirdzniecības aizliegums no 2035. gada pašlaik ir ārkārtīgi ambiciozs. Jaunu elektroauto reģistrācijas apjomi pieaug, taču Austrumu valstis krietni iepaliek Rietumvalstu rādītājiem.

- Portrets
- 06.08.2023.
Pārmaiņu punktā
Audi un Volkswagen importētāja Latvijā Ilze Grase-Ķibilde par grandiozajām pārmaiņām autobiznesā un uzņēmējdarbības vidē kopumā

- Aktuāli
- 26.01.2023.
Žurnāls: Vai stāvlaukumos pietiks vietas dzērājšoferiem atņemtajiem auto?
No 25. novembra līdz 8. janvārim jeb pusotra mēneša laikā, kad spēkā stājās Krimināllikuma grozījumi par auto konfiskāciju, ja tā vadītājs braucis dzērumā, sākti 118 kriminālprocesi par braukšanu reibumā virs 1,5 promilēm, savukārt 18 — par stūrēšanu iespējamā narkotisku vielu ietekmē, informē Valsts policija. Dati rāda, ka bargāki sodi vismaz sākotnēji varētu būt nedaudz mazinājuši, bet nav izskauduši paradumu reibumā sēsties pie stūres, raksta žurnāls Ir.

- Vide
- 19.12.2022.
Vecie dīzeļi vēl ripo
Latvijā ir viens no vecākajiem autoparkiem Eiropas Savienībā. Lielais mašīnu stāžs rada daudzas problēmas, viena no būtiskākajām — piesārņots gaiss, ko elpojam

- Viedoklis
- 08.07.2021.
Elektroauto – nākotne, kam gatavoties jāsāk šodien
Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (VARAM) Emisijas kvotu izsolīšanas instrumenta ietvaros plāno sniegt atbalstu 4500 eiro apmērā jaunu elektroauto iegādei, lai veicinātu siltumnīcefekta gāzu emisiju samazināšanu. Tas noteikti būs lielisks pamudinājums svārstīgajiem, kurus no elektroauto iegādes attur cena, kaut arī jau pērn Latvija bija viens no Eiropas elektroauto tirgus pirmrindniekiem. Ekoloģiskais aspekts ir būtisks arguments, izdarot izvēli par labu šādām automašīnām. Taču līdzās virknei ieguvumu vēl jāatrisina vairāki izaicinājumi, lai Latvija varētu apgalvot, ka uz elektromobilitāti patiešām iet kopsolī ar Eiropu.

- Viedoklis
- 29.06.2021.
Valsts un pašvaldības loma mikromobilitātes ieviešanā
Arvien biežāk Latvijas sabiedrībā izskan diskusijas par mikromobilitāti jeb pārvietošanos pilsētās, īpaši to centrālajās daļās. Nereti diskusiju krustugunīs nonāk tēmas par dažādiem pārvietošanās veidiem – sabiedrisko transportu, privāto četru riteņu vai divu riteņu transportu, – kā arī mēģinājumi noteikt starp tiem primārāko vai atbilstošāko gadsimta garam. Skaidrs ir viens – pieaugot autotransporta skaitam, esošajā pilsētas centra apkaimju infrastruktūrā vietas ir palicis par maz, bet tas nozīmē nepieciešamību pielāgoties un mainīties, kā pašu pilsētu infrastruktūrai, tā arī iedzīvotāju mobilitātes veidiem un visa pamatā – mūsu domāšanai.
