Šlesers apstrīd Saeimas lēmumu mazināt izdevumus ceļu būvei • IR.lv

Šlesers apstrīd Saeimas lēmumu mazināt izdevumus ceļu būvei

6
Evija Trifanova, LETA

Opozīcijas deputāts savācis nepieciešamos 20 deputātu parakstus un iesniedzis prasību ST

Saeimas deputāts Ainārs Šlesers (PLL) Satversmes tiesā (ST) apstrīdējis parlamenta lēmumu samazināt izdevumus autoceļu būvniecībai, aģentūru LETA informēja apvienības “Par labu Latviju” (PLL) Saeimas frakcijas konsultants Ģirts Dripe.

Pēc viņa teiktā, Šlesers savācis nepieciešamos 20 deputātu parakstus un iesniedzis pieteikumu ST. Deputāts uzskata, ka ar šo lēmumu pārkāpts tiesiskās paļāvības princips un tiesības uz īpašumu.

Autobraucēji, pērkot degvielu, maksā par to akcīzes nodokli, no kura autoceļu remontam un būvniecībai novirzīti 80%. Bet pieņemot 2011.gada valsts budžetu, ar Saeimas vairākuma akceptu tika noteikts, ka autoceļiem šogad novirzīs 80 miljonus latu. Šlesers uzskata, ka tādējādi ir pārkāpta Satversme. “Valdība tikai paaugstina nodokļus un neveic nekādas strukturālās reformas. Visa piesauktā konsolidācija ir blefs. Tā vietā valdība šogad nozog vismaz 140 miljonus latu naudu autoceļiem un atņem investīciju naudu,” norāda deputāts.

Viņš ir pārliecināts, ka krīzes laikā autoceļu būvniecība ir viens no vislabākajiem veidiem, kā stimulēt ekonomiku un radīt jaunas darba vietas, to apliecina citu valstu pieredze, piemēram, Igaunija pieņēmusi lēmumu krīzes laikā ceļu būvniecībā papildus investēt 100 miljonus eiro. Turklāt Šlesers ir pārliecināts: ja likums par autoceļiem netiks pildīts, tad tikai nesen izveidotie novadi arī par savu attīstību var aizmirst.

Komentāri (6)

juris 24.03.2011. 17.13

Ahhh, cik ironiski, ka Šlesers nu uztraucas par Latvijas ceļiem.

+4
0
Atbildēt

0

anete_raugule 24.03.2011. 17.31

Pamatojums – finasējuma samazinājums ceļu būvei samazinās Šleseru daudzbērnu ģimenes ienākumus.

+2
0
Atbildēt

0

Juris Millers 24.03.2011. 18.07

Daļa taisnības viņam ir – tā tiešām ir, ka investīcijas infrastruktūrā (piemēram ceļu būvē) ir viens no vislabākajiem veidiem kā sildīt ekonomiku. BET nav nekāda pamata apšaubīt šī lēmuma likumību, un ar mūsu ceļu būvētāju oligopoliju, ir lielas šaubas cik no tās ceļu naudas vispār ceļā tiek ieguldīts un strādniekiem izmaksāts. Pozitīvo ekonomisko efektu rada tikai tā nauda, kas tiek ieguldīta ceļa materiālos un ceļa būves strādnieku algās. Tas kas aiziet ceļu būves firmas īpašņiekiem, vadībai un ‘otkatos’ ir gaisā izmesta nauda (no ekonomikas sildīšanas viedokļa).

+2
0
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu