Mazs top liels • IR.lv

Mazs top liels

Raimonds Okmanis, SIA Latvijas Tirgotāju savienība valdes priekšsēdētājs. Foto — Ieva Salmane
Gunita Nagle

Vairāk nekā 600 mazumtirdzniecības vietu apvienotas Latvijas Tirgotāju savienībā, kas ir uzņēmums ar zīmolu LaTS. Tā vadītājs Raimonds Okmanis stāsta, kā uzņēmuma darbības principi ļauj veikalniekiem saglabāt neatkarību un vienlaikus konkurēt ar lielajiem tīkliem

Vasarā ikvienam pilsētniekam, kurš atpūšas ciemā pie jūras, kempingā vai lauku mājās pie omes un opja, kļūst skaidrs tas, ko zina katrs mazpilsētas vai lauku iedzīvotājs, — ikdienas dzīves deglis ir vietējais veikals. Tajā, piepildot iepirkumu grozu, ir ierasts sasveicināties, aprunāties par laika apstākļiem, šo un to. Tur var uzzināt, vai tuvākajā mežā ir ogas un sēnes, kur nopirkt vislabākās zivis, kad tuvākajā estrādē paredzēts koncerts vai ballīte. 

Lielāko daļu šādu veikalu apvieno sarkanzaļais zīmols LaTS. Pirms 16 gadiem SIA Latvijas Tirgotāju savienība izveidoja astoņi uzņēmēji ar nodomu apvienot Latvijas iedzīvotājiem piederošos veikalus vienā tīklā. Galvenā ideja bija veicināt pašmāju veikalu konkurētspēju, lai saglabātu mums iespēju iepirkties ne tikai ārzemju īpašniekiem piederošos lielos veikalu tīklos, bet arī vietējo uzņēmēju veikalos. 

Apvienojot simtiem veikalu, lai cik mazas bodītes tie būtu, Latvijas Tirgotāju savienībai ir izdevies padarīt jēgpilnu savu lozungu Mazs jūtas liels. Jo savienība, kurā ir 270 Latvijas uzņēmumu, ir patiešām tik liela, ka uzņēmuma vadītājs Raimonds Okmanis var droši teikt: «Mēs esam stipri.» Kā izdevies radīt uzņēmumu, kurā visi tā dalībnieki saglabā neatkarību, neriskē neko zaudēt un vienlaikus pelna?

Strādāt savējo labā

Par latviešu uzņēmējdarbību Raimonds Okmanis ir augstās domās. «Latvieši var,» viņš uzsver. «Taču mēs nemākam sevi slavēt. Ja ir balta lapa, kurā ir viens melns punkts, mēs visu uzmanību koncentrējam uz to melno punktiņu.» Un viņš citē Autobuss debesīs reiz dziedātās dziesmas vārdus: «Es rakstīšu par ļoti sliktām ziņām ar cerību, ka tās reiz labas kļūs.» Tās raksturojot vidusmēra latvieša tieksmi koncentrēt uzmanību uz slikto un cerēt, ka gan jau būs labāk.

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu