Dubultspēle par skatītāja uzmanību • IR.lv

Dubultspēle par skatītāja uzmanību

Bārbijas lomā Margo Robija. Publicitātes foto
Kristīne Simsone

Fabula un eposs — filmas Bārbija un Openheimers

Ja veidosit aizraujošas filmas, skatītāji būs! Tā izdevumā Variety raksta amerikāņu kinokritiķis Ouens Gleibermans par tikko uz ekrāniem nonākušo filmu Bārbija un Openheimers kases ieņēmumu panākumiem. Viņa apgalvojumā ir daļa patiesības (kvalitātei allaž jābūt noteicošajam kritērijam), tomēr audiovizuālā satura pārbagātības laikmetā ar to nepietiek, lai piepildītu kinozāles. Ignorēt simt miljonu ASV dolāru lielo filmas publicitātes budžetu (Bārbijas gadījumā tas ir pat 150 miljoni un vēl milzu korporācijas Mattel iesaiste, veidojot neskaitāmas sadarbības ar dažādiem zīmoliem, tajā skaitā modes) ir labākajā gadījumā naivi, sliktākajā — aroganti. Aizraujošu filmu netrūkst, bet budžetu to publicitātei — gan. 

Un tas būtu socioloģiska pētījuma vērts — vai skatītāji ir pierunājami doties uz kino tikai ar visaptverošām mārketinga kampaņām, no kurām interneta vidē nav iespējams patverties? Cerams, uz šīm minorīgajām pārdomām atbildi radīsim nākotnē, bet tikmēr ir vērts priecāties par rezultātu — pilnām kinozālēm. 

Arī Rīgā abas filmas skatījos pārpildītās auditorijās. Režisores Grētas Gērvigas veidotā Bārbija ar 335 miljonu ASV dolāru kases ieņēmumiem pirmajā nedēļas nogalē ir kļuvusi par rekordisti — pirmo sievietes veidoto filmu, kas sasniegusi šādus rādītājus. 

Pamet paradīzi

Lai arī par režijas virtuozitāti nereti runā, apspriežot Kristofera Nolana filmveides iemaņas, šoreiz jāizceļ Grēta Gērviga. Bārbijā viņa kā virves dejotāja ir nobalansējusi uz naža asmens, šķietami neupurējot savu režisores pieeju un pašai svarīgo tēmu loku, spēdama izlaipot pa projekta korporatīvajiem izaicinājumiem. Un tādu, kā noprotams, bijis ne mazums, kopš Mattel 2009. gadā pārdeva tiesības veidot filmu par populārās lelles zīmolu. Notika gan aktieru un režisoru, gan studijas nomaiņa. 

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu