Radoši, eksportspējīgi un ar skatu nākotnē — Latvijas Dizaina gada balvas uzvarētāji liek arvien augstāku kvalitātes latiņu nozarei, pasūtītājiem un priecē lielus un mazus lietotājus
Līdzīgi kā Purvīša balva vizuālajā mākslā vai Latvijas Arhitektūras gada balva, kopš 2017. gada nacionāla mēroga augstākais apbalvojums tiek pasniegts arī dizaina nozarē. Ar moto «Augšup uz virsotnēm!» šogad Latvijas Dizaina gada balva raisīja nebijušu profesionāļu interesi, un izvērtēšanai tika iesniegti 159 darbi, no kuriem žūrija izvēlējās labākos piecās kategorijās — produkti, komunikācija, digitālie risinājumi, pakalpojumi, vide.
Kvalitātes kritēriji konkursā ir skrupulozi un visaptveroši. Labākajiem jāpiemīt gan oriģinālai idejai, gan funkcionalitātei un lieliskam tehniskajam izpildījumam, gan estētiskajām kvalitātēm. Vērtēta tiek ne tikai darba redzamā daļa, bet arī tas, cik veiksmīgs bijis tā tapšanas process un sadarbība starp iesaistītajiem, kā arī turpmākā ietekme — ilgtspēja, sociālā nozīmība.
«Redzējām daudz projektu, kas risina problēmas, veido uzlabojumus, liek pārvērtēt esošās un rada jaunas idejas. Mērķi bija visdažādākie, arī tuvināt dizainu sabiedrībai un iesaistīt sabiedrību. Bet mans galvenais secinājums — finālistos es saskatīju patiesu degsmi, kuras rezultātā indivīda vīzija pāraug realitātē,» novērojis fināla žūrijas priekšsēdētājs, dizaina stratēģis Maiks Bonds no Londonas.
Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:
Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.