Bizness kā kamielis • IR.lv

Bizness kā kamielis

Vladimirs Reskājs, SIA Slyfox līdzīpašnieks un vadītājs. Foto — Edmunds Brencis
Mārtiņš Galenieks

Uzņēmums Slyfox, kas plašāk pazīstams ar auto koplietošanas zīmolu Carguru, pratis izdzīvot un attīstīties nozarei neraksturīgā veidā, strādājot ar peļņu un iztiekot bez investīcijām no ārpuses

Pirms nepilniem sešiem gadiem, kad Carguru sāka darbību, auto koplietošana bija vēl samērā jauna ideja ne tikai Latvijā, bet visā pasaulē. Taču laiks mūsdienās skrien ātri. Pašlaik šajā jomā Latvijā ir visai liela konkurence, taču, par spīti tai, uzņēmums strādā ar stabilu peļņu, ar ko nozarē var lepoties tikai retais, un šogad cer kļūt par starptautisku zīmolu, sākot darbību Lietuvā.

Tas viss nācis ar lielām grūtībām un mācoties no kļūdām, stāsta Carguru dibinātājs un līdzīpašnieks Vladimirs Reskājs (38), kad kādā marta dienā viesojamies uzņēmuma birojā. Kādreizējais politiķis un Saeimas deputāts savu biznesu sāka, būdams iesācējs šajā nozarē, un pirmo trīs gadu laikā viņš reizes divdesmit bijis tuvu tam, lai atmestu visam ar roku, jo nav varējis savilkt kopā galus. Tomēr viņa neatlaidība ir panākusi savu.

«Viss sākās ar to, ka, 2015. gadā pametis politiku, es nolēmu pievērsties biznesam, bet sākumā nezināju, kādam. Man bija šāda tāda pieredze uzņēmējdarbībā citās sfērās. Taču tieši tās bija lietas, ko es nevēlējos darīt,» savu raibo stāstu sāk Vladimirs. «Tad es aizbraucu uz ASV, kur tieši tolaik bija sācies Uber bums. Losandželosā vairs neviens nebrauca ar taksi, visi izmantoja Uber. Kompānija bija nesen laidusi klajā savu lietotni, tobrīd, šķiet, jebkurš varēja tai pieslēgties un kļūt par Uber vadītāju. Šī ideja mani ļoti aizrāva.»

Lai sāktu, pārdeva dzīvokli 

Iespēju kopēt Uber biznesa modeli Latvijā Vladimirs tomēr nesaskatīja, jo ar kopbraukšanu te jau nodarbojās Taxify (tagad Bolt). Taču viņš turpinājis meklēt kaut ko saistītu ar IT un mobilitātes jomu. Reiz prātodams sācis gūglēt atslēgas vārdus «īslaicīga auto noma», līdz uzdūries terminam carsharing, kas esot jauna, perspektīva nozare. Lietuvā ar to jau nodarbojās kompānija CityBee. Taču pie mums nekā tāda vēl nebija, un viņš saprata, ka ir atradis meklēto.

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu