Pārsteigums ārzemēm no Rīgas • IR.lv

Pārsteigums ārzemēm no Rīgas

Kristaps Siliņš, SIA McCANN Rīga valdes priekšsēdētājs. Foto — Reinis Hofmanis
Anda Burve-Rozīte

McCANN pirms 27 gadiem ienāca Latvijas reklāmas tirgū kā viens no pirmajiem lielajiem spēlētājiem ar starptautisku vārdu. Laika gaitā tas spējis noturēt līdera pozīcijas un Kristapa Siliņa vadībā tagad eksportē uz Eiropas valstīm

Vēlēšanos sākt interviju ar Alvja Hermaņa TV seriālu Aģentūra par Latvijas reklāmas industrijas virtuvi ar Vili Daudziņu un Andri Keišu divu pusmūža izpumpējušos tekstu autoru ādā pārtrauc McCANN Rīga radošās komunikācijas grupas vadošais partneris un zīmolu stratēģis Kristaps Siliņš pats — viņš pastāsta, ko par to domā. «Skatījos un nespēju seriālā ieraudzīt mūsu aģentūru. Seriāls stāsta par senākiem laikiem. Atšķirības ir būtiskas. Mārketings mūsdienās ir daudzšķautņains. Agrāk bija runa par reklāmas plakātu, klipu, radioreklāmu, bet tagad spektrs it ārkārtīgi plašs, tas mainās.» 

Seriālā attēlotās romantiskās sajūtas kā no 90. gadiem, kad tekstu autori sēdēja, dzēra viskiju un lēnā garā domāja idejas, ir ļoti maza daļa no mūsdienu aģentūru ikdienas — digitālo mediju un sociālo tīklu laikmetā ir svarīgi salikt kopā daudzas dažādas kompetences, lai klienta mārketingam piedāvātu labāko. «Neviens vairs nesēž un negaida iedvesmu, bet strādā, lai iedvesma pa gabaliņam saliktos,» saka Kristaps Siliņš. 

Ienācis reklāmas jomā, ko mūsdienās pareizi saukt par radošajām aģentūrām, ar Rīgas Ekonomikas augstskolā iegūtu finansista izglītību, Siliņš ātri saprata, ka grib paveikt ko īpašu. Pirms vairāk nekā desmit gadiem sāka klientiem pārdot tā saukto stratēģiju — plānu, kā ātri un efektīvi sasniegt biznesā nospraustos mērķus. 

Veicās, un Siliņš izveidoja zīmolu stratēģijas aģentūru White Label, kas tagad ir viens no McCANN grupas uzņēmumiem Latvijā. Ar latviešu radošajiem spēkiem tas radījis zīmolu risinājumus jau 33 Eiropas pilsētās. Siliņam šajā biznesā ir sava metode The Strategy of No. Viņš vienīgais Latvijā saņēmis Eiropā nozīmīgāko industrijas balvu par kampaņu efektivitāti — zelta Euro Effie un vairāk nekā 30 citas godalgas.

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu