Visi kalendāra vārdi

Kalnozola romāna iestudējuma centrā ir vienlīdzības ideja — režisors katram ansambļa aktierim liek iemiesoties un kļūt par Oskaru un izstāstīt kādu viņa stāstu. Foto — Matīss Markovskis
Zane Radzobe, žurnāla Ir teātra kritiķe

Valmieras Drāmas teātra izrādē Kalendārs mani sauc ikviens kļūst par galveno varoni

Pārsteidzoši, cik daudz izrāžu Latvijas teātros ir par fiziski un garīgi slimiem cilvēkiem! Bet vēl pārsteidzošāk — ka mēs kā sabiedrība gribam un spējam  tās skatīties. Aizvadītajās nedēļās man sanācis vienu pēc otras noskatīties divas izrādes par līdzīgu tēmu — Mārtiņa Eihes Kalendārs mani sauc Valmieras Drāmas teātrī un Regnāra Vaivara Mazo naudiņu Nacionālajā teātrī. Abu darbu centrā ir varoņi, ko pieņemts dēvēt par cilvēkiem ar īpašām vajadzībām. Abi ir lieliski, tikai katrs savā veidā. Vaivara iestudējumā aktierisku varoņdarbu veic Kaspars Zvīgulis, bez mazākās jūtināšanās, bet ar lielu siltumu nospēlējot skarbo dzīves realitāti. Eihes iestudējums drīzāk piedāvā teatrālu spēli, bet arī tās dzirkstošais dauzonīgums maskē nopietnību. 

Lai lasītu šo rakstu tālāk, Tev jābūt drukātā vai digitālā žurnāla abonentam. Esošos abonentus laipni lūdzam ienākt:

Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu