Sūtījumu piegādes priekšrocības – veselības drošība, ātrums un ērtība

Ilustratīvs attēls
Justs Šablinsks

Sūtījumu piegāde un saņemšana pakomātā ir kļuvusi par mūsu ikdienu. Pēdējos gados pakomātu skaits krietni audzis, tādēļ neizbrīna, ka tikai 8% Latvijas iedzīvotāju pakomātu pakalpojumus nekad nav izmantojuši.

Kopš pandēmijas sākuma pakomātu skaits krietni palielinājies visā Eiropā, arī Latvijā un Baltijas valstīs, jo iepirkšanās internetā kļuvusi arvien populārāka dažādu ierobežojumu veikalos dēļ. Arī tie, kuri pret pasta pakalpojumiem izturas konservatīvi, arvien biežāk nolemj izmantot pakomātus, jo tie ir izvietoti ērti pieejamās vietās un nav jāstāv rindās, baiļojoties par savu veselību, lai saņemtu savas paciņas. Tas sekmē piegādes pakalpojumu attīstību: preču piegāde kļūst arvien pieprasītāka un privāto klientu apjoms, kuri veic sev nepieciešamo preču pasūtīšanu internetā, organizējot piegādi ar pakomātu un kurjerservisu starpniecību, strauji aug. Šīs tendences iezīmē sūtījumu piegādes priekšrocības, ko novērtē klienti: veselības drošība, ātrums un ērtība.

Bezkontakta sūtījumu serviss: rūpēs par veselību

Rūpējoties par savu klientu veselību, piedāvājam arī bezkontakta sūtījumu servisu, kad sūtījumam pienākot, klients saņem īsziņu ar saiti uz QR kodu, kuru atliek vien parādīt kameras priekšā, lai saņemtu sūtījumu un pakomāta durvis atveras. Šī tehnoloģija ļauj izvairīties no ierastās pieskaršanās pakomāta ekrānam un vismaz par 40 sekundēm ietaupa laiku, ko klienti pavada pie pakomāta, lai atvērtu durtiņas.

Kāpēc mēs šādu servisu piedāvājam? Lai tirgū ieviestu jauninājumus, allaž veicam izpēti. Nule kā publiskojām datus no Lietuvā veiktas unikālas izpētes, kurā tika pētītas 11 dažādu Viļņas pakomātu virsmas. Tika secināts, ka mikrobioloģiskais piesārņojums – pelējums, baktērijas un arī vīrusi – ir atrodams uz vairums pakomātu un uz to skārienjūtīgām virsmām. Ņemto paraugu rezultāti kopumā nepārsteidza, jo šie pakomāti atradās lielveikalos vai veikalos, kuros apgrozās daudz cilvēku, turklāt pakomātus, īpaši pandēmijas laikā, aktīvi izmanto. Zināms, ka nauda, durvju rokturi, lifta pogas, datoru un bankomātu klaviatūras un citi priekšmeti, kuriem pieskaras daudz cilvēku, var būt infekcijas avots. Mūsu pētījumi apliecināja, ka arī pakomātu virsmas un to ekrāni ir mikrobioloģiski piesārņoti, tāpēc ir svarīgi neaizmirst par roku dezinfekciju un citiem papildu drošības pasākumiem.

Cita, šovasar veiktā iedzīvotāju aptauja, akcentēja vēl vienu būtisku faktoru: veselības drošība. 35% respondentu norādīja, ka nekā īpaši nerūpējas par savu veselību un drošību, saņemot internetā pasūtītās preces. Vien 31% dezinficē rokas pēc pieskaršanās pakomātiem, 22% lieto sejas masku, sagaidot kurjeru, bet 12% izmanto bezkontakta pakomātus, kas Latvijā ieviesti no šī gada pavasara. Tajā pašā aptaujā arī tika jautāts, kādā veidā patīk saņemt interneta veikalu pasūtījumus. Lielākā daļa – 58% – aptaujāto atbildēja, ka dod priekšroku pakomātiem, 27% izvēlas piegādi ar kurjeru līdz savām namdurvīm. Mūsu pašu statistika rāda, ka pakomātus izvēlas pat 90% klientu. Tātad paku skapji ir topa augšgalā, bet, kā pierāda iepriekšējie dati, par higiēnu tomēr aizmirstam.

Pērnā gada pētījumi apstiprina, ka vīrusa Covid-19 daļiņas var dzīvot gaisā un uz virsmām no vairākām stundām līdz vairākām dienām (New England Journal of Medicine). Tāpat pierādīts, ka uz plastmasas vīruss ir dzīvotspējīgs līdz pat 72 stundām, uz nerūsējošā tērauda 48 stundas, 24 stundas uz kartona, bet uz vara – 4 stundas. Savukārt gaisā tas var saglabāties pat trīs stundas. Diezgan satraucoša viela pārdomām.

Izmantojot pakomātus, ir spēkā tie paši noteikumi, kas citās publiskās vietās, piemēram, ieteicams valkāt vienreizējās lietošanas cimdus, dezinficēt rokas un, ja iespējams, arī paša pakomāta ekrānu. Arī pēc sūtījuma nosūtīšanas vai saņemšanas ieteicams rūpīgi nomazgāt rokas ar ziepēm un neaiztikt seju vai brūces uz ādas, lai izvairītos no bīstamu mikroorganismu iekļūšanas organismā.

Izvēloties pakomātu pakalpojumu sniedzēju, 45% no Latvijā aptaujātajiem respondentiem atzīst, ka pakomātu atrašanās vieta ir noteicošais, izvēloties pakomātu pakalpojumu sniedzēju, savukārt otra populārākā atbilde ir paku piegādes laiks, bet 22% aptaujāto būtisks ir paku piegādes laiks jeb ātrums. Arvien biežāk klientiem būtiska ir arī veiksmīga pieredze ar pakalpojumu sniedzēju, cenai par to nonākot otrajā plānā. Venipak gandrīz visi sūtījumi tiek nogādāti pakomātos 24 stundās visās trīs Baltijas valstīs, to izņemšana prasa tikai dažas sekundes, tādējādi nerodas rindas un klientiem nav jāsatraucas par pandēmiju un potenciālo saslimšanu no citiem apkārtējiem.

Gan aptauju dati, gan ikdienas novērojumi apliecina, ka veselībai drošāka sūtījumu saņemšana klientiem ir ne mazāk aktuāla kā piegādes ātrums un ērtības. Tas stiprina mūsu pārliecību, ka  jauni pakomāti ir nepieciešami, taču – ar inovāciju, kas palīdz pasargāt savu veselību, un to var nodrošināt ar bezkontakta paciņu saņemšanu. Mūsu mērķis, ieviešot šo servisu, bija sniegt savu ieguldījumu vīrusa apturēšanai. Šajā sakarā vēl kāds interesants aptaujas secinājums – 31% respondentu dzirdējuši un 7% ir arī izmēģinājuši šo paku saņemšanas inovāciju. Tas ir labs sākums ar iespējām izaugsmei – Latvijas tirgus vēl nav piepildīts.

Jauni paradumi sekmē izaugsmi

Starptautiskā sūtījumu piegādes uzņēmuma Venipak privāto klientu, kuri veic sev nepieciešamo preču pasūtīšanu internetā, organizējot piegādi ar pakomātu un kurjerservisu starpniecību, apkalpošanas apjoms strauji aug – šī rudens laikā tas palielinājās par 40%. Tas noticis galvenokārt tāpēc, ka Covid-19 pandēmijas dēļ palielinās iepirkšanās tiešsaistē, kā arī tāpēc, ka turpinām nostiprināt savu zīmolu un atpazīstamību, ieguldot arī attīstībā.

Katru gadu uzņēmums uzlabo kurjerpakalpojumus, iegulda e-komercijas tehnoloģiskajos risinājumos un paplašina savu paku piegādes tīklu Baltijas valstīs. Pēdējo divu gadu laikā Venipak Latvijā atvēris četrus paku šķirošanas terminālus dažādās pilsētās, investējot aptuveni pusmiljonu eiro, savukārt divi miljoni eiro ieguldīti pakomātu tīkla izveidē un attīstībā. Lai nodrošinātu veiksmīgu izaugsmi un atpazīstamību visās Baltijas valstīs, izveidojis jaunu uzņēmuma identitāti, mainot zīmolu visās Baltijas valstīs.

Šā gada septembrī paziņojām par kravu pārvadājumu uzsākšanu no lidostas Rīga, nodrošinot pirmos reisus uz Honkongu un atpakaļ, tādējādi nodrošinot klientiem ātru un ērtu sūtījumu saņemšanu. Paredzēts, ka turpmāk no lidostas Rīga katru nedēļu kravas tiks nogādātas uz dažādiem galamērķiem pasaulē.

Klientiem Lietuvā, Latvijā un Igaunijā ir pieejami vairāk nekā tūkstoš paku saņemšanas punktu. Mēs turpinām investēt pakomātu tīkla paplašināšanā un uzturēšanā, lai mudinātu klientus izmantot šāda veida pakalpojumu sūtījumu saņemšanai. Tuvāko gadu laikā Venipak plāno attīstīt gandrīz 2000 paku saņemšanas punktu tīklu un kļūt par vienu no lielākajiem paku piegādes tīkliem Baltijā, proti, Lietuvā jau šogad būs uzstādīti 250 jauni pakomāti, Latvijā – 200, savukārt Igaunijā jau nākamgad –150. Tie būs klientiem stratēģiski nozīmīgās un ērtās vietās.

Lai nodrošinātu ērtu darbu ar sūtījumiem, mēs plānojam ieviest modernu un visiem pieejamu tiešsaistes pašapkalpošanās platformu un mobilo lietotni. Šie rīki ļaus lietotājiem mainīt piegādes adresi un datumu, izsekot un reģistrēt sūtījumus, kā arī nodrošināt precīzu kurjera ierašanās laiku.

Uzņēmums pašreiz strauji aug, tāpēc ieguldām arī lielus līdzekļus darbinieku apmācībā, kas ir izaicinājums ikvienam, kad konkurence par labākajiem ir ļoti izteikta ne tikai Latvijā, bet arī pārējās Baltijas valstīs. Pašreiz Venipak strādā jau 1200 darbinieki Latvijā, Lietuvā un Igaunijā.

Ar pilnu jaudu arī Jaunā gadā

Pašlaik ir Ziemassvētku gaidīšanas laiks. Tas piegādes uzņēmumiem allaž ir bijis „karsts” darba laiks, kas turpināsies līdz pat Ziemasssvētkiem un gada nogalei, jo darba kļūst arvien vairāk un internetā veikto preču pasūtījumi jāizpilda daudz saspringtākos nosacījumos. Tādēļ savus klientus aicinām laikus plānot savus pirkumus un pasūtījumus, lai preces un sagādātās dāvanas laikus pagūtu nonākt ne tikai Eiropā, bet arī Latvijā un pie gala klienta!

Venipak arī jaunā gadā turpinās nostiprināt savas pozīcijas tirgū, piedāvājot efektīvus sūtījumu loģistikas risinājumus uzņēmumiem un privātpersonām Baltijas valstīs, Polijā, Vācijā, ASV un Ķīnā, un nodrošinot sūtījumu piegādi caur pakomātiem un klātienē.

Paredzam, ka e-komercijas segmenta palielināšanās nemazināsies, jo pandēmijas ietekmi jutīsim vēl kādu laiku, un cilvēku jaunie paradumi kā iepirkties un saņemt savus sūtījumus, būs uz palikšanu. Lai gan daļa iedzīvotāju, pandēmijai un ierobežojumiem mazinoties, atgriezīsies pie iepirkšanās klātienē, liela daļa būs novērtējusi piegādes priekšrocības – ātrumu, ērtību un drošību, un turpinās izmantot šo servisu.

 

Autors ir Venipak vadītājs

Pagaidām nav neviena komentāra

Lai pievienotu komentāru, vai ienāc ar:

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu