Matīss Kristiņš, zelta ieguvējs informātikas olimpiādē • IR.lv

Matīss Kristiņš, zelta ieguvējs informātikas olimpiādē

1
«Programmēšana māca būt pacietīgam un uzmanīgam — vienā vietā ielaid muļķīgu kļūdiņu, un viss neiet!» stāsta Matīss. Programmēšanas trikus viņš mēdz izmantot arī citos priekšmetos, piemēram, fizikā. Tā vietā, lai pēc vienas formulas vairākkārt rēķinātu dažādus skaitļus, viņš izveido programmu, kas dod rezultātu. Foto — Kristīne Madjare
Alise Zita Zeidaka

Aprīļa nogalē 27. Baltijas informātikas olimpiāde tiešsaistē pulcēja 99 dalībniekus no dažādām valstīm. Turpinot iepriekšējo gadu tradīciju, par neoficiālo līderi kļuva Polija — seši no desmit labākajiem rezultātiem pieder viņiem. Savukārt Latvijas vārdu godam pārstāvējis Rīgas Valsts 1. ģimnāzijas 10. klases skolnieks Matīss Kristiņš, izcīnot vienu no sešām zelta medaļām un nodrošinot vietu jūnijā gaidāmās Starptautiskās informātikas olimpiādes Latvijas delegācijas četriniekā.

Šis nav pirmais Matīsa panākums. Kopš 5. klasē viņš sāka apmeklēt programmēšanas pulciņu tehniskās jaunrades namā Annas 2, puisis piedalījies vairākās nopietnās sacensībās. Viņa pūrā ir Latvijas un Baltijas olimpiādes medaļas, turklāt divreiz Matīss jau pārstāvējis Latviju pasaules olimpiādē un abas reizes pārvedis mājās bronzu.

Baltijas informātikas olimpiāde notika divas dienas. Katrā no tām dalībniekiem piecu stundu laikā bija jātiek galā ar trim uzdevumiem. Idejas uzdevumiem iesūta katras dalībvalsts pārstāvis, un organizatori izvēlas piemērotākās. Uzdevumu no Latvijas šogad iesūtīja programmēšanas skolotājs Sergejs Meļņiks, un tas tika iekļauts sacensībās. «Organizatori mēdz eksperimentēt ar uzdevuma formātu, taču ideja vienmēr ir šāda: ir doti ievaddati — skaitļi un teksts — un aprakstīts, kas no tiem jāiegūst,» stāsta Matīss. Viņš atceras vienu uzdevumu — dota muzeja shēma un apmeklētāju skaits. Dalībniekiem programmējot bija jāizveido īsākais maršruts no vienas telpas uz otru tā, lai apmeklētāji nesatiktos.

Kā vairums dalībnieku, arī Matīss darbojās ar programmēšanas valodu C++. «Varētu izmantot arī Python, taču to izvēlējās retais, jo tai ir vairāki tehniski ierobežojumi. Galvenā problēma — «pitons» ir lēnāks.» Matīss teicami pārvalda C++, taču māk «runāt» arī Python, Java un JavaScript programmēšanas valodās. Programmēšana, viņaprāt, ir radoša nodarbe. «Algoritmu var uzrakstīt vairākos veidos. Sarežģītu algoritmu uzrakstīt īsi un efektīvi man šķiet skaisti.» Matīsam patīk, ka programmējot izjūt azartu un koncentrējas uz kodolīgumu.

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu