Ģimenes datorspēļu bizness • IR.lv

Ģimenes datorspēļu bizness

Vladimirs Slavs, spēļu izstrādātājs, programmētājs, mārketinga vadītājs. Foto — Kristīne Madjare
Mārtiņš Galenieks

Uzņēmuma AbsoDev īpašnieki Vladimirs Slavs un Elēna Nazarenko, izstrādājot videospēles, mēģina atrast līdzsvaru starp savām ambīcijām biznesā un vēlmi būt radošiem. Viņu jaunākais produkts strauji gūst panākumus, iespējams, tieši mākslinieciskās pieejas dēļ

Viņus varētu nodēvēt par tipisku ģimenes uzņēmumu, tikai ar 21. gadsimta piegaršu. Vladimirs un Elēna ir pāris un vienīgie tā darbinieki. Viņi pelna naudu ar to, kas pašiem patīk, — izstrādā un pārdod savas datorspēles. Tiekamies Rīgas centra dzīvoklī, kas reizē ir arī abu darba vieta. Tas nav ne īpaši liels, ne grezns, bet drīzāk jauneklīgi mājīgs ar būri, kurā tup divi papagaiļi, un Harija Potera grāmatām plauktā.

Spēļu industrija pasaulē ir milzīga. 2019. gadā tās ienākumi globāli vairāk nekā trīs reizes pārsniedza filmu industriju, lauvastiesa no tā gan tiek lielajām kompānijām. Taču savs tirgus ir arī nelielām, neatkarīgām kompānijām, kuru izstrādātās spēles pēc analoģijas ar mūzikas vai kino nozari varētu iedalīt indie kategorijā. Vladimirs nedaudz nervozi izturas pret ideju, ka varētu tikt uzskatīts par veiksmīgu biznesmeni. «Iedomājies, Amazon piedāvā 200 jaunu grāmatu ik dienu. Varbūt 10% no autoriem un izdevējiem tiešām pelna naudu. Līdzīgi ir spēļu industrijā. Ja esi pirmais topā, ja kļūsti par superzvaigzni, tad būsi miljonārs, ja ne — tas drīzāk ir hobijs.»

Līdz superzvaigznēm tālu, viņi atzīst, taču par amatieriem gan arī vairs sevi uzskatīt nav pamata. 2016. gadā dibinātais uzņēmums pērn sasniedzis visai labus peļņas rādītājus, bet šis gads solās būt vēl labāks. Viņu pēdējā spēle Merchant of the Skies ir līdz šim veiksmīgākā — pārdoti jau 25 tūkstoši kopiju, nodrošinot vismaz to, ka nākamo gadu viņi varēs veltīt citu spēļu izstrādei, nesatraucoties par izdzīvošanu. Kā arī pamazām dzimst ideja par paplašināšanos.

Nav stratēģiska plāna

Vladimirs, kuram šobrīd ir 30 gadu, ar spēļu izstrādi sācis aizrauties jau bērnībā, taču arvien pietrūcis pacietības un disciplīnas kādu no tām pabeigt. Apguvis programmēšanu Latvijas Universitātē, viņš sāka strādāt par ārštata programmētāju — tas bijis krietni ienesīgāk, nekā mesties spēļu biznesā. Taču bērnības sapnis nav devis mieru, un jau kopš 2014. gada viņš arvien nopietnāk pievērsies savu spēļu izstrādei, līdz pāris gadus vēlāk nodibinājis uzņēmumu. Paralēli gan bija jāturpina arī citi līgumdarbi, jo sākumā, protams, bizness tik labi negāja.

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu