Anželika Jevdokimova, meistarīgi māca attālināi • IR.lv

Anželika Jevdokimova, meistarīgi māca attālināi

Matemātikas skolotāja Anželika Jevdokimova aizraujas ar programmēšanu un IT lietām, attālināto nodarbību sagatavošana viņai nesagādā grūtības. Tomēr skolotāja ilgojas pēc ierastās skolas dzīves. «Motivē degošās acis, tas, ka bērni stāsta arī personiskas lietas, saka paldies par interesanto stundu.» Foto — Edmunds Brencis
Gunita Nagle

Attālinātās mācības notiek jau ceturto nedēļu, un skolotāji, izmantojot dažādus tiešsaistes rīkus, mācību platformas, saziņas vietnes un interaktīvās spēles, kļuvuši par mediju zvaigznēm. Viņos ieklausās vairāk nekā ietekmeļos. Arī Rīgas Angļu ģimnāzijas matemātikas skolotāja Anželika Jevdokimova ir viena no pedagogiem, kuru elektronisko sūtījumu bērni gaida. 

Tiklīdz kļuva skaidrs, ka mācības skolā vairs nenotiks, Anželika izlēma nesūtīt bērniem saites uz teorētiskiem izklāstiem vai citu skolotāju videoskaidrojumiem, bet sagatavot tos pati. «Zinu, ka bērniem grūti pierast pie katra skolotāja skaidrošanas stila,» Anželika pamato, kāpēc jau no pirmās dienas saviem četru klašu skolēniem (divas 5. klases, 6. un 8. klase) jaunās matemātikas tēmas izklāsta videoprezentācijās. To struktūra ir līdzīga kā klātienes stundā: aktualizācija (skolotāja atgādina, ko apguva iepriekšējā reizē, atbild uz jautājumiem), apjēgšana (skaidro jauno tēmu, dod piemērus, kā apgūtās prasmes var noderēt dzīvē) un refleksija (vai nu maza anketa par apgūto, saite uz Uzdevumi.lv vai lūgums izpildīt mācību grāmatā dotos uzdevumus). Skaidrošanai skolotāja izmanto slaidus, kurus papildina viņas balss ieraksts. «Skolēni mani neredz, bet dzird,» saka Anželika. Iepriekšējās nedēļās pierādījies, ka šāda veida attālinātās nodarbības ļauj bērniem strādāt pilnīgi patstāvīgi — nevajag saukt palīgā ne vecākus, ne vecāko klašu draugus.    

Ja tomēr pēc prezentācijas bērniem rodas kādi jautājumi, Anželika katru dienu no pulksten 12.30 līdz 14 interneta vietnē Zoom sniedz konsultācijas. Katrai klasei ir noteikts laiks — 20 minūtes. Lai mazākajiem iemācītu pieslēgties Zoom, Anželika jau pirmajā attālināto mācību dienā viņiem nosūtīja instrukciju ar attēliem un aicinājumu WhatsApp ziņot, ja kaut kas neizdodas.

Skolēniem Anželika ir ideāla skolotāja. Taču, lai varētu tā strādāt, viņa mostas četros un gulēt iet ap pusnakti. «Lielākajai daļai Iespējamās misijas skolotāju ir šāds darba režīms,» viņa viegli apslāpē šausmināšanos. 

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu