
Valsts ieņēmumu dienesta virtuālais asistents "Toms". Foto: Zane Bitere, LETA
Šā gada pirmajās janvāra dienās darbu testa režīmā sāka Valsts ieņēmumu dienesta virtuālais asistents Toms, kuram nācās saskarties ne tikai ar jautājumiem par nodokļiem, bet arī skaidrot, vai viņam ir jūtas un vai viņam garšo baltmaize. Toms nav pirmais šāda veida “darbinieks” valsts iestādē, viņa “kolēģe” Una darbojas Uzņēmumu reģistrā jau vairāk nekā gadu, tomēr sabiedrībā aizvien vērojama tendence mēģināt “salauzt” čatbotu.
Lai gan daļā sabiedrības valda zināma skepse, virtuālie asistenti nākotnē kļūs aizvien izplatītāki, īpaši klientu apkalpošanas vai datu apstrādes jomā. To sekmēs arī klientu pieprasījums – t.s. mileniāļu paaudze dod priekšroku šāda veida komunikācijai, nevis zvaniem vai sarunai klātienē. Pētījumi liecina, ka 73% lietotāju ir apmierināti ar virtuālo asistentu darbību[1], savukārt 40% mileniāļu paaudzes pārstāvji sazinās ar virtuālajiem asistentiem ikdienā[2].