Jāmaina domāšana par tehnoloģijām kā dārgu biznesa rīku

Ilustratīvs attēls no pixabay.com
Arnis Pūciņš
Print Friendly, PDF & Email

Daudzi uzņēmēji ir pārliecināti, ka jaunu tehnoloģiju ieviešana ir sarežģīts, laikietilpīgs un dārgs process. Tomēr, lai veicinātu biznesa efektivitāti un peļņu, bieži vien pietiek ar gudri izvēlētiem digitālajiem risinājumiem, kuru ieviešana un uzturēšana ir vienkārša, turklāt neprasa lielas investīcijas. Laužot aizspriedumus par tehnoloģijām kā dārgiem un sarežģītiem biznesa rīkiem, Latvijas uzņēmējiem ir iespēja veicināt sava biznesa izaugsmi.

Analizējot, kurām tehnoloģijām visbiežāk tiek novirzītas investīcijas, jāatzīst, ka uzņēmēji primāri fokusējas uz to, lai  attīstītu preču, pakalpojumu piedāvājumu un pārdošanas kanālus, kā arī meklē iespējas samazināt kļūdu un drošības riskus. Tomēr tirgū ir pieejami arī risinājumi biznesa efektivitātes veicināšanai, kam, domājot ilgtspējīgu biznesa attīstību, ir vērts pievērst uzmanību.

Nav  noslēpums, ka patērētāji mūsdienās klientu servisu nereti vērtē daudz augstāk par pakalpojuma cenu.

Tāpēc viens no efektīvākajiem veidiem, kā ātri un vienkārši uzlabot klientu servisu un kā arī kāpināt produktivitāti, vienlaikus veidojot pozitīvu uzņēmuma tēlu, ir efektīva zvanu pārvaldība. To apstiprina arī statistika – mūsdienās 80% darījumu sākas ar telefonsarunu. Tiek pat lēsts, ka Lielbritānijā uzņēmumi neatbildēto zvanu dēļ ik gadu zaudē vairāk nekā 30 miljardus eiro.

Lai padarītu uzņēmumus sasniedzamākus to klientiem un sadarbības partneriem, īpaši uzņēmēju ērtībai ir izstrādāts modernas, digitālajā vidē bāzētas telefonu centrāles jeb viedie zvanu pārvaldnieki. Tie viegli uzstādāmi un uzturami kabatas formāta risinājumi, kas darbojas nemanāmi, taču efektīvi, jo ļauj izveidot uzņēmumos kvalitatīvu zvanu plūsmas loģistiku, samazinot klientu gaidīšanas un apkalpošanas laiku. Šos risinājumus īpaši iecienījuši dažādi pakalpojumu sniedzēji, piemēram, auto servisi, skaistumkopšanas saloni, tūroperatori, kurjerdienesti, būvniecības un loģistikas uzņēmumi.

Runājot par veiksmīgu biznesa izaugsmi, ir svarīgi mainīt domāšanu ne tikai par tehnoloģijām kā komplicētu un dārgu pasākumu kompleksu. Tikpat nozīmīgi ir mainīt arī mobilā telefona uztveri biznesa vidē, jo šodien tas ir kas vairāk par savstarpējās saziņas ierīci.

Pateicoties daudzpusīgajai funkcionalitātei un mobilo datu pieejamībai, viedtālrunis ir kļuvis par nozīmīgu biznesa instrumentu – izmantojam to informācijas meklēšanai, norēķiniem, elektroniskajai sarakstei, dažādu uzņēmuma kanālu administrēšanai u.tml. Tādējādi uzņēmējiem, kuri atbildīgi izturas pret viņu īpašumā esošo mobilo ierīču drošību un vēlas uzlabot biznesa procesus, ir vērts aizdomāties par risinājumiem elastīgai darbinieku ierīču pārvaldībai. Īpaši saistoši tie ir uzņēmumiem, kuru darbinieki darba vajadzībām lieto privātās ierīces.

Piemēram, “Apple” ierīču pārvaldībai var izmantot progresīvo “Apple Business Manager” risinājumu, bet “Samsung” un citu ražotāju ierīču pārvaldībai – inovatīvo “Samsung Knowx Manage”, kas ir salāgojami ar jebkura uzņēmuma ierīču pārvaldības platformu, turklāt tos var izmantot neatkarīgi no tā, cik ierīču – desmit vai desmit tūkstoši – ir uzņēmuma īpašumā.

Šie risinājumi nodrošina efektīvu ierīču kontroli – ļauj regulāri veikt nepieciešamos programmatūru atjauninājumus, uzstādīt drošības risinājumus, konfigurēt e-pastu, kontrolēt ierīcēs pieejamo saturu, administrēt to lietotāju tiesības u.tml. ne vien centralizēti, bet arī attālināti. Piemēram, jaunu ierīci darbam var sagatavot, pat neizņemot to no iepakojuma, kas būtiski atvieglo organizācijas darba ikdienu

Jāpiebilst, ka tieši ikdienas darba procesu uzlabošanos kā vienu no galvenajām mobilo ierīču pārvaldības risinājumu priekšrocībām min 48% uzņēmēju, liecina kompānijas “Zebra Solutions” veiktā pētījuma dati. Tāpat katrs otrais uzņēmējs norāda, ka šādi risinājumi ievērojami uzlabo biznesa produktivitāti, bet katrs trešais atzīst, ka tie ilgtermiņā ļauj samazināt operatīvās izmaksas.

Neraugoties uz izaicinājumiem, ko nes līdzi modernās tehnoloģijas, tās ir jāuztver nevis kā apgrūtinājums, bet gan kā gudra investīcija uzņēmuma izaugsmes veicināšanā. Ir jāatceras, ka gudri izmantoti digitālie risinājumi ļauj optimizēt izmaksas un palielināt ne vien biznesa efektivitāti, bet arī peļņu.

 

Autors ir eksperts, BITES biznesa nodaļas vadītājs

Pagaidām nav neviena komentāra

Lai pievienotu komentāru, vai ienāc ar:

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu