fbpx

Viena atslēga visām durvīm 5

Italo Montemeci operā Burvestība kā mīlestības spēka pierādījums Džizeldas (Sonora Vaice) acu priekšā ziema pārvēršas par ziedoni. Foto — Agnese Zeltiņa
Edīte Tišheizere, žurnāla Ir teātra kritiķe
Print Friendly, PDF & Email

Viencēlienu vakars operā Burvestība / Pajaci pārsteidz gan ar mūziku, gan režiju

Ierasta ir divu verisma — operas reālistiskā spārna — viencēlienu kombinācija, saliekot Rudžero Leonkavallo Pajaci kopā ar Pjetro Maskanji Zemnieku godu. Viens laikmets, tas pats stils, līdzīgi dramatisks, gandrīz krimināls sižets un sliktas beigas. Latvijas Nacionālās operas jaunuzvedumā kopā ar klasisko Pajaci skan pavisam nezināma opera — Italo Montemeci Burvestība, kas ir gandrīz pilnīgs pretstats Leonkavallo muzikālajai drāmai par klejojošo komediantu trupu. Līdz ar to, gaidot pirmizrādi, intriga bija dubulta: kas ir šī Burvestība, un kā šīs divas pretišķīgās operas skatuviski interpretēs un apvienos režisors Aiks Karapetjans. Pārsteigums neapšaubāmi izdevies. Tomēr tas ne vienmēr ir patīkams.

Lai lasītu šo rakstu tālāk, Tev jābūt drukātā vai digitālā žurnāla abonentam. Esošos abonentus laipni lūdzam ienākt:

Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu