Ebonīts un ziloņkauls 2

Sonora Broka, žurnāla Ir kinokritiķe
Print Friendly, PDF & Email

Tumšādaina pianista un Bronksas itāļa, klubu apsarga ceļojums filmā Ceļvedis — aizvadītā gada kinoveiksme

Astoņdesmito gadu sākumā ārkārtīgu popularitāti iemantoja Pola Makartnija un Stīvija Vondera dziesma Ebony and Ivory jeb Ebonīts un ziloņkauls — veltījums sasāpējušajam rasu jautājumam. Dziesmas tekstā minētie baltie un melnie klavieru taustiņi, kas kopā rada harmonisku skanējumu, kā dažādu ādas krāsu apzīmējums lietots jau 19. gadsimta beigās. Temats nav zaudējis aktualitāti arī postkoloniālisma laikmetā, par to liecina kaut vai divas nesen tapušas amerikāņu režisoru filmas — Spaika Lī Melnais Kkklansmens un Pītera Farelija Ceļvedis.

Lai lasītu šo rakstu tālāk, Tev jābūt drukātā vai digitālā žurnāla abonentam. Esošos abonentus laipni lūdzam ienākt:

Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu