Mūzikas propagandas fabrika • IR.lv

Mūzikas propagandas fabrika

No kreisās: audio inženieris Ansis Kolmanis, studijas vadītājs Kristaps Puķītis un audio inženieris Niklāvs Sekačs. Foto — Ieva Salmane
Marija Leščinska

Lielā iespēja pie Dirty Deal Audio neatnāca pēkšņi. Skaņas dizaina studija, ar kuru sadarbojas lielākās Latvijas reklāmas aģentūras un partneri Eiropā, izauga no elektroniskās mūzikas vidē labi zināma zīmola. Kultūrā audzētos muskuļus viņi tagad trenē biznesā

Uz Dirty Deal Audio Rīgas studiju jākāpj ceturtajā stāvā. «Elektroniskās mūzikas propagandas fabrika» — rakstīts uz tāfeles pie sienas. Viņi paši šo apzīmējumu vēl tikai iemēģina, stāsta Ansis Kolmanis, sēžot uz trepēm, kas no nelielās studijas izved uz ēkas jumta. Telpa iekārtota vairāk kā māksliniekiem, nevis biznesmeņiem. Studijas kodols ir trīs puiši — Dirty Deal izveidotājs un vadītājs Kristaps Puķītis un divi audioinženieri, mūziķi un producenti: ansis (Ansis Kolmanis) un NiklāvZ (Niklāvs Sekačs).

Uzņēmējdarbības motoriņš

2011. gadā kopā sanāca vairāki Latvijas elektroniskās un hiphopa mūzikas laukā aktīvi mākslinieki un izveidoja apvienību Dirty Deal Audio. Sekoja līdzi visam jaunajam vidē un vienlaikus paši to arī veidoja un attīstīja. Ja pamanīja kādu jaunu un perspektīvu mūziķi, Kristaps aicināja piedalīties pasākumos. Viņi rīkoja Latvijas elektroniskās mūzikas tīklošanās pasākumus Treniņu Trešdienas, kurās pieredzējušāki un mazāk pieredzējuši mūziķi sanāca kopā, lai atrādītu savu mūziku. Arī Baltijas reģiona mūziķu un producentu radošās nometnes Baltic Trail.

Publicētas vairākas Latvijas elektroniskās mūzikas izlases un albumi. Notika vairāki lieli elektroniskās mūzikas pasākumi mūsdienu kultūras foruma Baltā nakts ietvaros un vērienīga ballīte bijušajā ūdensatrakciju parkā Akvalande neilgi pēc tā slēgšanas. «Tas, kas ir Dirty Deal Audio, laika gaitā ir mutējies un pārveidojies. No mūziķu kolektīva izveidojās kodols, kas arī ikdienā vada studijas virzību. Tas ir organiski izveidojies turpinājums,» saka Ansis. Studijas ikdienas darbs ļauj viņiem attīstīt gan biznesu, gan Dirty Deal Audio kustību.

«Reizēm šaustu sevi par to, ka viss laiks aiziet biznesā un sirdslietām neatliek laika,» atzīst Kristaps. Tomēr šobrīd apvienības prioritāte ir tieši bizness. Pirms uzņēmējdarbības attīstīšanas tā bija ikdienišķa situācija — kaut ko no savas personīgās dzīves un labklājības upurēt, lai īstenotu radošos mērķus. Piemēram, jādzīvo studijā. «Puķītis pie tā jau tiktāl bija pieradis, ka viņam liekas jocīgi, ka nenogriez sev pirkstu katru reizi, kad pasākums jāorganizē,» saka Ansis. Viņu mērķis, attīstot uzņēmējdarbību, ir būt finansiāli neatkarīgiem, veidot radošās un sociālās aktivitātes. Arī radošajās sfērās projekti, kas balstīti tikai iesaistīto entuziasmā, agri vai vēlu izbeidzas. Pietrūkst spēka. «Daži tos var izvilkt vairākus gadus, citiem spēka pietrūkst pēc dažiem mēnešiem,» saka Ansis. «Mūsos visos ir mīlestība pret radošajām un mūzikas lietām, kam katrs veltām tik daudz laika, cik vien varam, bet tam ir nepieciešams finansējums. Bet Dirty Deal Audio struktūrā esam ielikuši arī uzņēmējdarbības motoriņu. Lai ne tikai mēs paši, bet arī citi cilvēki varētu uzlēkt uz mūsu ripojošās platformas un aizbraukt līdz kādai labākai vietai.»

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu