
Apmeklētāji vienā no 12 muzeja galerijām. Foto — AFP/LETA
Jaunā, ambiciozā Abū Dabī mākslas muzeja forma un saturs ir pārsteidzoši
Pie kājām viz tirkīzzils ūdens, un spoži gaismas traipi laužas cauri metāla mežģīņu kupolam, izraibinot baltās sienas ar saules zaķīšiem. Balts šeit ir viss, kas nav melns. Garām aizslīd jauns arābu pāris tradicionālās drānās: viņa melnā krepā no galvas līdz papēžiem, viņš baltā kokvilnas tērpā un galvassegā. Krāsaini ir tikai tūristi un māksla visapkārt.
No baltajām sienām uz mani skatās van Gogs un Džordžs Vašingtons, Vistlera māte melnā tērpā un zēns ar flautu sarkanās biksēs. Luijs XIV ar divām sievietēm un liels Napoleons mazā zirgā. Te ir Saja Tvomblija zilibalto triepienu sērija un Džeksona Pollaka melnās šļakatas. Dubļainu biešu krāsas Rotko blakus Indijas mākslinieka Razas gleznotam melnam bindu punktam uz zeltīta fona. Dejojošs Šiva un madonna ar bērnu. Degā bronzas balerīnas un Aļaskas šamaņa maska. Da Vinči un pāris Ticiāni. Ēnainā melna marmora labirintā paslēpies Ēģiptes princeses Henutavī sarkofāgs, bet zāles vidū lepni izslējusies akmenī kalta Centrālāzijas sievietes skulptūra, datēta pāris tūkstošus gadu pirms mūsu ēras. Muzeja ekspozīciju noslēdz Ķīnas slavenākā mūsdienu mākslinieka Ai Veivei instalācija Gaismas strūklaka.