Nodibināta sociāldemokrātiska politiskā partija “Progresīvie” 84

Foto no personīgā arhīva
Print Friendly, PDF & Email

Jaunā politiskā partija iestāšoties par to, lai Latviju ekonomiski, sociāli un politiski tuvinātu Ziemeļvalstu modelim.

Sestdien Rīgā 220 biedrības “Progresīvie” domubiedri nobalsoja par jaunas politiskās partijas dibināšanu ar tādu pašu nosaukumu.

Jaundibinātā partija neizslēdz iespējamu startu Rīgas domes vēlēšanās, taču lielākās cerības tā liek uz pašvaldību vēlēšanām Jūrmalā, Ropažu novadā, Baldones novadā un Aizputes novadā.

“Progresīvie” valdes priekšsēdētājs Dobelis aģentūrai LETA iepriekš pastāstīja, ka partija varētu startēt vēlēšanās vairākās pašvaldībās, piemēram, Jūrmalā. Pēc tam partija varētu piedalīties gan Saeimas, gan Eiropas Parlamenta (EP) vēlēšanās. Likumā noteikts, ka Saeimas un EP vēlēšanās drīkst piedalīties partijas vai to apvienības ar vismaz 500 biedriem.

Par partijas priekšsēdētāju ievēlēts Māris Graudiņš. Kā liecina publiski pieejamā informācija, Graudiņš iepriekš ir bijis Saeimas deputāts, kas ievēlēts no saraksta “Savienība “Latvijas ceļš””. Graudiņš bija deputāts Saeimas piektajā sasaukumā, kas darbojās no 1993. gada vidus līdz 1995. gada otrajai pusei.

Graudiņā aģentūrai LETA pastāstīja, ka izredzes dalībai Rīgas pašvaldības vēlēšanās “Progresīvie” vērtē piesardzīgi, jo politiskajam spēkam varētu nepietikt laika, lai pienācīgi sagatavotos. Tomēr partija noteikti plānojot piedalīties pašvaldību vēlēšanās Jūrmalā, Ropažu novadā, Baldones novadā un Aizputes novadā.

Jautāts par finansējumu politiskajām kampaņām, Graudiņš teica, ka līdzekļi tiks ņemti no biedriem. “Naudu ņemsim no biedriem. Mēs neiesim un nelūgsimies, lai mūs kāds atbalsta ar lieliem ziedojumiem, mēs arī nepieņemsim ziedojumus, kas lielāki par 1000 eiro.”

Attiecībā uz sadarbību ar citām partijām pašvaldībās Graudiņš sacīja, ka jaunā partija būs gatava sadarboties ar visām tām partijām, ar kurām saskanēs mērķi attiecībā uz pašvaldību attīstību, kā arī nacionālo politiku. Graudiņš atzīmēja, ka viens no svarīgajiem darbiem pašvaldībās noteikti būs darbs pie atklātības un caurspīdīguma veicināšanas pašvaldību iepirkumos. “Mēs esam par lielāku atklātību pašvaldību konkursos. Noteikti veicināsim arī pašvaldību iedzīvotāju aktīvāku iesaistīšanos konkursu izvērtēšanas procedūrās.”

Jautāts, kā jaundibinātā partija ar mandātiem pašvaldībās cer panākt vienu no saviem deklarētajiem galvenajiem mērķiem – progresīvās nodokļu sistēmas ieviešanu, Graudiņš sacīja, ka arī pašvaldību līmenī ir iespējams ieviest dažas izmaiņas šajā jomā, piemēram, pašvaldībās būtu iespējams veikt grozījumus nekustamā īpašuma nodokļa noteikumos, kā rezultātā ieguvēji būtu iedzīvotāji.

Partijas valdē kopā ar Graudiņu ievēlēti arī Mārtiņš Kossovičs, Antoņina Nenaševa, Ervīns Labanovskis, Guntis Laurins, Asnis Dobelis un Inga Liepa-Meiere.

Dobelis savulaik darbojies Latvijas Sociāldemokrātiskās strādnieku partijā (LSDSP). 2011. gada Saeimas vēlēšanās viņš kandidēja no partijas “Vienotība” saraksta, tomēr netika ievēlēts. Kopumā jaunā politiskā spēka dibināšanā piedaloties “trīs vai četri” cilvēki, kas bija saistīti ar LSDSP, pastāstīja Dobelis.

Jaunā politiskā partija iestāšoties par to, lai Latviju ekonomiski, sociāli un politiski tuvinātu Ziemeļvalstu modelim. Latvijas ekonomikā ir nepieciešamas nozīmīgas reformas, sākot ar ekonomikas politikas pamatu – nodokļu politiku, uzskata topošā politiskā spēka pārstāvji.

“Latvijā ir jāievieš progresīvā nodokļu un nodevu sistēma, kurā pēc progresivitātes principa tiek piemērotas vienādas ienākuma nodokļa likmes visiem ienākumiem – gan darba algai, gan kapitāla pieaugumam, gan citiem ienākumiem. Vidusslānim un trūcīgajiem valsts iedzīvotājiem ir jāsamazina nodokļi un nodevas. Nodokļu slogs no darbaspēka jāpārceļ uz patēriņu, tādējādi veicinot ražošanas attīstību,” teikts partijas paziņojumā plašsaziņas līdzekļiem.

Viens no partijas dibināšanas iniciatoriem uzņēmējs Ervins Labanovskis uzsver: “Agri vai vēlu mēs būtu nonākuši pie tā, ka Latvijā izveidojas moderna kreisa politiskā partija. Tomēr šoreiz to pasteidzināja valdošo partiju mazspēja – mēs visi atceramies bardaku, kas tika radīts nodokļu politikā pieņemot šī gada budžetu.”

Biedrība “Progresīvie” dibināta 2011. gadā. Biedrība norādījusi, ka tās mērķis ir apvienot sociāldemokrātiski domājošus cilvēkus, kuriem ir apnikusi Latvijas labējā politika un kuri iestājas par progresīvām reformām Latvijas politikā, ekonomikā, varas attieksmē pret sabiedrību.

Kā liecina aģentūras LETA arhīvs, biedrība jau vairākus gadus centusies aktualizēt jautājumu par Latvijas nodokļu sistēmas maiņu. 2013. gadā tā iesniedza priekšlikumus Finanšu ministrijai un Saeimas frakcijām par progresīvās nodokļu sistēmas ieviešanu un būtisku iedzīvotāju ienākuma nodokļa samazināšanu. Savukārt pērn decembrī biedrības iniciatīva “Par progresīvu nodokļu sistēmu” tika iesniegta Saeimā.

Komentāri (84)

nomale 25.02.2017. 18.36

Nezinu partijas “Progresīvie” programmu, bet par cik zinu, ka partija “Progresīvie” iestājas par velēšanu tiesībām pašvaldību vēlēšanās nepilsoņiem, tad arī nemaz negribu zināt partijas “Progresīvie” programmu.

+24
-6
Atbildēt

10

    Māris Graudiņš > 26.02.2017. 17.00

    Jāatceras, ka mēs runājam par tādiem nepilsoņiem, kuri vismaz piecus gadus dzīvo konkrētajās pašvaldībās, visdrīzāk viņiem tur ir īpašums, darbs, nodokļi utt. Tādējādi līdzatbildība veicinās lojalitāti.

    Ļoti būtisks valsts drošības ir tas, lai Latvijā būtu pēc iespējas lojālāki iedzīvotāji. Iesaistot visas to grupas lēmumu pieņemšanā un reālā līdzatbildībā par pašu maksāto nodokļu izlietojumu, mēs nevis apdraudam, bet tieši stiprinām valsts drošību. Tā rīkojas lielākā daļa Eiropas valstu, tajā skaitā arī mūsu ziemeļu kaimiņi Igaunijā, kur rezultātā izveidojusies krietni saliedētāka un lojālāka sabiedrība, kas savukārt ir pamats daudziem citiem problēmu risinājumiem, kur šī kaimiņvalsts aizsteigusies mums priekšā.

    +5
    -21
    Atbildēt

    0

    kolpants > 26.02.2017. 22.54

    bet vel līdz šim nav izmantojuši šo izdevību. Kādēļ? Tādēļ ka viņiem uzspļaut šai valstij. Viņi sevi asociē ar “vareno”

    Если им до этого лет 15 упорно доказывали, что они этой стране не нужны, то почему вдруг возникнет желание быть гражданами? Сами же ввели окна натурализации, а потом, когда русские все поняли, начались стоны “вот же сволочи, гражданство не берут”. Радуйтесь, что не берут.

    Ни вам ни им это не нужно, только перед выборами иногда простонать политикам с обеих сторон.

    А что касается уплаты налогов-ну так мы же прекрасно видим, что чем больше налогов, тем больше различных мегастроек. Если бы не кризис, была бы не только библиотека, а и еще “два брата”, и понятно, что тоже с паркетом по почти 100 латов.

    Поэтому смысл платить больше налогов, если все равно на нужны выделят минимум, а остальное будет “освоено”.

    +1
    -5
    Atbildēt

    0

    edge_indran > 27.02.2017. 16.34

    ————–

    Ja pašlaik iebraukušajiem bēgļiem Latvijā necels rūpnīcas, kur strādāt, kā arī dzīvojamās mājas, bērnudārzus, skolas un stadionus, kā tas bij’ 1940. – 1990., tad spēsim noturēt sasniegto līmeni. Šādā gadījumā 100 gadus vēl dzīvosim bez bailēm no

    “islamizācijas”:

    “No patvēruma meklētāju pārvietošanas programmas Latvijā pagaidām palikuši pieci cilvēki”

    http://zinas.nra.lv/_mm/photos/2016-05/540px/175844_dde5775566.jpg

    http://www.tvnet.lv/zinas/latvija/648644-no_patveruma_mekletaju_parvietosanas_programmas_latvija_pagaidam_palikusi_pieci_cilveki

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    Māris Graudiņš > 10.03.2017. 04.12

    >> nomale

    Kādus vispār 25 gadus? Mēs runājam par jaundzimušajiem!

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Svešinieks > 28.02.2017. 16.09

    Saskaņas Centrs reloaded.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Ēriks > 27.02.2017. 09.34

    Tovarišč,a bet vai interfronte,kas cīnījās pret Latvijas neatkarību,te bija,jeb es to nosapņoju?

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

    Absints > 27.02.2017. 13.35

    Es piekrītu tiem, kas saka, ka nevajag pilsonību vai vēlēšanu tiesības dāvināt. Latvijā iegūst pilsonību ir vieglāk par vieglu, ja vien ir vēlēšanās, Ja vien ir! Tiem, kas ir uzmetuši lūpu par to, ka tā netiek dāvināta, tomēr tas ir jānorij un jāatceras, ka ekonomiskie bēgļi no Krievijas tomēr nebija debesmanna Latvijai. Ja manus vecvecākus izsutināja uz Sibīriju ,un vectēvs tur nomira, tad vai fakts, ka tagad izsūtītājiem pilsonība ir jāiegūst, ir liela maksa? Jā, to var uzskatīt kā maksu par Latvijas okupāciju, ko veica “matuška”. Un ja tā nav pieņemama – durvis ir vaļā. Tas vienkārši ir jautājums par lojalitāti.. Un pēc būtības, kategorija ,kura pretendē uz pilsonību, ir tāda pati kā musulmaņu bēgļi tagad. Vienīgā starpība, ka lielā ekonomisko bēgļu plūsma no Krievijas notika agrāk. Tagad iebraukušajiem bēgļiem pēc gadiem 5-10 būs tieši tādas pašas pretenzijas. Latvija ir tik maza, un latviešu ir tik maz, ka nevaram atļauties neaizsargāt savu identitāti, ka to var darīt skaitliski lielās valstis, kā ASV, piemēram. Lai cik latīņamerikāņu tur neiebrauktu, tā vienmēr runās angliski, tāpēc lielvalstis var vairāk “spēlēt” demokrātiju. Ir tāds teiciens: “Paēdušais izsalkušo nesaprot”

    +5
    0
    Atbildēt

    0

    Es > 26.02.2017. 19.25

    nomale

    Vēl jau ir latvieši, kuri gaida, kad atgriezīsies laimīgie padomjlaiki… Arī viņi nez vai ticēs vietējiem latvie;siem, kuri piedāvās kādu skandināvu tipa socdemu variantu. Viņi grib tīru PSRS…

    +10
    -3
    Atbildēt

    0

    Es > 26.02.2017. 17.30

    Māri

    Labdien!

    Vai Igaunija tiešām ir tik labs piemērs?

    Austrumigaunijā, ja neļautu balsot nepilsoņiem pašvaldības vēlēšanās, būtu problēma ar komunālvaldes leģitimitāti, jo tur pilsoņu kopējo iedzīvotāju skaitā ir ļoti maz. Mums, laikam vienīgi Daugavpilī ir kas līdzīgs…

    Vai jau piemirsušies “bronzas Aļošas nemieri? Latvijā tajā laikā arī pārcela WWII sarkanarmiešu pīšļus, bet nekādu ekscesu nebija… Kaut kā škiet par maz ar tādiem apgalvojumiem, lai piekristu, ka tas tiešām strādā…

    Un vēl 1 jautājums no manis: Kas notiks ar uzņēmējiem, ja viņiem liks maksāt palielinātu nodokli no lielas algas un no kapitāla? Paliks LV vai dosies citur attīstīt ražošanu, kuru solāt attīstīt?

    +11
    -3
    Atbildēt

    0

    nomale > 26.02.2017. 18.42

    Māris Graudiņš …Jāatceras, ka mēs runājam par tādiem nepilsoņiem, kuri vismaz piecus gadus dzīvo konkrētajās pašvaldībās, visdrīzāk viņiem tur ir īpašums, darbs, nodokļi utt. Tādējādi līdzatbildība veicinās lojalitāti….

    ————————-

    Piedodiet, bet pirmkārt mēs runājam par cilvēkiem, kuri jau 25 gadus ir varējuši iegūt pilsonību, bet vel līdz šim nav izmantojuši šo izdevību. Kādēļ? Tādēļ ka viņiem uzspļaut šai valstij. Viņi sevi asociē ar “vareno” un pat tad, kad pienesīsiet viniem pilsonību uz paplātes viņi aizies un nobalsos par Lindermanu&co.

    Otrkārt, faktiski nevienam cilvēkam šajā valstī vēl joprojām smadznēs nav izveidojusies saistība starp paša samaksātajiem nodokļiem un labklājības līmeni valsti. Strādnieki saņem algu aploksnēs un lamā valsts sociālo aprūpi, uzņēmēji nemaksā nodokļus un tāpat lamā valsti par visu ko tā viņiem nenodrošina. Uzskatīt, ka Ivans, kurš ikdienā dzīvo “krievu pasaulē” pēkšņi kļūs lojāls ir maigi izsakoties naivi.

    Cerat uz krievu balsīm nākotnē? Nebūs! Moris savu darbu būs padarījis un būs šajā dzīvē lieks.

    +21
    -2
    Atbildēt

    0

lno 26.02.2017. 12.52

Būs papildspēks sociāldemokrātam Ušakovam:) Pirmdien pašvaldība sniegšot izsmeļošas atbildes uz PIETIEK jautājumiem par kapavietu Ušakova vecākiem. Jau kuro dienu zinama šī informācija, bet portālā klusums, nekādu protestu kā VVF kapavietas gadījumā…Liberāli un progresīvi:)

+18
-5
Atbildēt

13

    Māris Graudiņš > lno 26.02.2017. 17.09

    Kāpēc papildspēks? Drīzāk tieši otrādi, jo līdz šim daudzi sociāldemokrātiski domājoši cilvēki ir pieslējušies Saskaņai tāpēc, ka vienkārši nebija citas alternatīvas pret labējo ekonomiku. Nākotne rādīs, ļaujiet strādāt un spriediet pēc darbiem!

    +5
    -16
    Atbildēt

    0

    robotron > lno 26.02.2017. 14.48

    lno

    IeM, DP un SAB ir pietiekami materiāla, lai Ušmeriks cietuma kameru atstātu tikai ar kājām pa priekšu. Nevar, jo tad tas pac sagaidītu arī visu Vienotības pidarasņju.

    +1
    -7
    Atbildēt

    0

    edge_indran > lno 26.02.2017. 13.10

    ———-

    IR svarīgākas lietas, no kurām var uztaisīt sensāciju:

    Twitter: 23.2.2017. Rīgā «puteņa biļetes» bezputeņa apstākļos.

    http://www.kasjauns.lv/lv/bildes/Latvija/22.02.2010/Putenis-g.jpg

    http://www.protesti.lv/twitter-23-2-2017-riga-putena-biletes-bezputena-apstaklos/

    0
    -5
    Atbildēt

    0

    kolpants > lno 26.02.2017. 23.00

    Если негражданин получил гражданство России, но он теряет статус негражданина. У латвийских служб есть эти данные, так как для получения гражданства России требуются справки из латвийских инстанций.

    Поэтому гражданин России никаким образом не сможет голосовать на выборах в самоуправление, даже если у неграждан будет право голоса.

    0
    -4
    Atbildēt

    0

    robotron > lno 26.02.2017. 20.34

    Māris Graudiņš

    Gandon štopanais, ekonomika var būt tikai labēja. Nevienu dienu kremļa zagļu, slepkavu un pidarasu pārstāvošais SC nav bijis sociāldemokrāstisks.

    +2
    -6
    Atbildēt

    0

    edge_indran > lno 27.02.2017. 16.37

    andrejs > lno 27.02.2017. 11.23

    To zane

    Reti sakarīgs koments. To, kā izķert nelegālos 🙂 Krievijas pilsoņus rakstīju jau pirms vairākiem gadiem

    +4
    0
    Atbildēt

    0

    Es > lno 26.02.2017. 17.33

    Māri,

    Vai Jums nešķiet, ka vēlētājam ir jāizdara savu izvēli atbildīgi? Ja kļūdāmies un ievēlam avantūristus vai ekonomikas grāvējus, tad attiecīgā pašvaldība tiek “nolaista uz grunti” pa tiem 4 gadiem. Manuprāt, te neder saukļi – Ļaujiet strādāt un Nākotne rādīs. Un ja nu “sastrādāsiet tā, ka nākotne rādīs bēdīgu ainu? 🙂

    +10
    -5
    Atbildēt

    0

    Es > lno 26.02.2017. 19.22

    zanE

    Laikam partija devusi uzdevumu ierakstīt kaut ko visās aktīvajās diskusiju vietās Graudiņa kungam. Bet uz atbildēm varam necerēt. Un, ko gan viņi atbildētu? Neko.

    +11
    -3
    Atbildēt

    0

    Es > lno 26.02.2017. 20.59

    zanE

    Nu, ko mēs tur gaidīsim… Visu izšķirs, cik bagāti izrādīsies sponsori šai partijai. Būs bagāti, redzēsim visu cirku, nebūs, pagaisīs kā rīta migla. Es jau kādu laiku domāju, ka mums partijas ir tādi Startapi no biznesa parkiem…

    +8
    0
    Atbildēt

    0

    zanE. > lno 27.02.2017. 10.48

    …Kolpant…tā ir vēlmju domāšana, ka visi ir godīgi…jā, likums nosaka – ja iegūsti citas valsts pilsonību, personai jāierodas Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldē un jāinformē par statusa maiņu, kā arī – jānodod sava pase…diemžēl, neviens to izkontrolēt nav spējīgs, jo Krievijas vēstniecība tādus datus Latvijai par saviem pilsoņiem nesniedz…

    …līdz ar to nepilsonis var kļūt par Krievijas pilsoni, saņemt Krievijas pensiju no 55 gadiem un – saglabāt nepilsoņa statusu, kas tam dod pilnīgi visas Latvijā garantētās soc.nodrošinājuma garantijas, saņemt Latvijas pensiju, īpašās rīdzinieka tiesības un atvieglojumus, ceļošanu pa Eiropu, atvieglotu vīzu režīmu ar bijušajām padomju republikām, bet…pats galvenais – ar Krievijas pasi nobalsot par Putinu…

    …Latvijas valstij nav iespēju salīdzināt datus ar RU vēstniecību, lai gan – ja tā labi gribētu, izķert tādus nepilsoņus/Krievijas pilsoņus būtu pavisam vienkārši – Krievijas vēlēšanu laikā pie Latvijā izveidotajiem vēlēšanu iecirkņiem veikt dokumentu pārbaudi…

    …arī robežkontroles punktos varētu izķert tādus dubultpilsoņus/nepilsoņus, ja vien būtu vēlme salīdzināt uzrādītos dokumentus un tajos iekļautos datus ar LV datu bāzēm…kurā gadījumā persona ceļo ar Krievijas pasi un vai ceļojot uz Eiropu – neparādās nepilsoņa pase…

    …jā, piņķerīga lieta un ko tur iespringt tādu “sīkumu” dēļ….

    +8
    0
    Atbildēt

    0

    zanE > lno 26.02.2017. 20.28

    …Labvakar, Valdi!…

    …jau šobrīd Rīgai “Vienotās Krievijas” līgumpartneri izstrādājuši savu ārpolitiku, ignorē valsts likumus, dzīvo pēc sava “standarta”, sašķeļot Latvijas sabiedrību savējos un svešos(ārpus Rīgas dzīvojošos), piešķirot īpašās labvēlības statusu Krievijas pilsoņiem…pašvaldību uzraugošā ministrija izliekas to visu neredzam, bet…šo nevarību un gļēvumu izmanto Ušakovs – Rīgu pārkrievojot…

    …kas notiks pēc tam, kad balsstiesības tiks uzdāvinātas Latvijas nepilsoņiem, to vairāksolītāji/jaunpartijas pat nav iedomājušies…

    …uzdotie jautājumi ir aktuāli un atbildes uz tiem ir svarīgas, lai vēlētāji spētu izvērtēt, cik nopietns ir topošais politiskais spēks…gaidīsim!…

    +14
    -2
    Atbildēt

    0

    zanE. > lno 26.02.2017. 19.01

    ….Graudiņa kungs, daži jautājumi:

    1. vai Jums ir informācija, cik Rīgā ir deklarējušos nepilsoņu…

    2. cik no šiem nepilsoņiem ir Krievijas pilsonība…

    3. ja Rīgā dzīvo gandrīz puse no Latvijas balsstiesīgajiem – esat veikuši aprēķinus, cik % iegūtu “Vienotās Krievijas” līgumpartneris, ja balsstiesīgajiem vēlētājiem pieplusotu nepilsoņus, tai skaitā – faktiskos Krievijas pilsoņus…

    4. tas pats jautājums attiecas arī uz Latgales pašvaldībām un republikas nozīmes pilsētām…

    +17
    -3
    Atbildēt

    0

Absints 27.02.2017. 13.50

Latvijā visas (visas!) partijas ir kreisas. Visas partijas runā par korupciju, nodokļiem, sociālo atbalstu utt. Parādiet man partiju, kura tāda nav!

Latvijā visas partijas tiek maisītas no diviem traukiem – sociademokrātiskā un nacionālā. Sastāvdaļu daudzums nosaka vienas vai otras partijas uzvedību.

“Progresīvie”, cik izskatās, sastāv no būtiskas sociāldemokrātiskās daļas un kosmopolītiskas nacionālās daļas. Sociāldemokrātiskās idejas visiem patīk, bet cilvēki sen vairs netic partiju sociāldemokrātiskajiem lozungiem, jo visas jau sola vienu un to pašu. Tic darbiem, pat, ja tie ir uz “zog, bet dalās”, rēķina. Savukārt, kosmopolītisms populisma uzplaukuma laikos ir bīstams, drīzāk ļaudis sadzird tēzes, kas ir ap lozungu “mēs esam pret bēgļiem” . Arī skatoties uz partiju veidojošiem vārdiem, nerodas iespaids, ka partija sekos mūsdienu tendencēm, drīzāk tas ir labo veco ideju atgremojums, kas nebūt vairs nav “progresīvs”.

Tā kā man, vismaz pēc šī pieteikuma, neliekas, ka šī partija varētu ko būtiski mainīt…

Tā kā – “viendienīte ir dzimusi”…

+6
0
Atbildēt

23

    andrejs > 28.02.2017. 10.57

    Aljendes laikā slepkavošana gāja vaļā tā, ka līdz šim nav izdevies atšķir, cik dzīvību maksāja viņa progresīvā valdīšana, cik – tās apturēšana.

    ———–

    Par Aljendes laika slepkavošanu var palūgt kādu atsauci

    Cik nevainīgu cilvēku drīkst spīdzināt un slepkavot, lai apturētu nepareizi domājošos?

    0
    -2
    Atbildēt

    0

    Andris Skrastiņš > 27.02.2017. 14.15

    Labrīt Ķīp,

    Ja mums ir kresas partijas, kāpēc socialiekonomiskā politika mums ir izteikti liberāla? Kapēc nevaram ieviest progresivitāti nodokļu sistēmā? Kapēc Gini koificents un citi nevienlīdzības rādītāji mums ir vissliktākie?

    +1
    -3
    Atbildēt

    0

    fretka > 27.02.2017. 18.27

    Varbūt ir vērts palasīt “Progresīvo” programmu?

    http://www.progresivie.lv/principi/

    Mani favorīti 🙂

    • Latvijas ekonomikai jābalstās uz zaļu tautsaimniecību.

    • valstij aktīvi jāiesaistās tirgus ekonomikas regulēšanā un attīstīšanā. Valstij nav jābaidās dibināt jaunus valsts uzņēmumus un nacionalizēt grūtībās nonākušos privātos uzņēmumus, ja īpašnieks tam piekrīt.

    • valstij jāveicina līdzvērtīgu abu dzimumu iesaistīšanos valsts pārvaldē.

    +2
    -4
    Atbildēt

    0

    andrejs > 27.02.2017. 17.22

    “…. Pinočeta valdīšanas laikā nogalināja tikai 2279 cilvēkus….”

    ———

    Viena no neoliberālisma iezīmēm bija ” nāves sodu” (bez tiesas, protams) izpilde izmetot dzīvus cilvēkus no helikoptera.

    Par tādiem sīkumiem kā cilvēku izsmalcināta spīdzināšana, pat nerunājot.

    0
    -2
    Atbildēt

    0

    Ēriks > 28.02.2017. 13.39

    Ja ieviešam mežonīgo kapitālismu tagad,teiksim,Latvijā,no tās iedzīvotāji vienkārši aizbrauks.

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    edge_indran > 28.02.2017. 11.16

    ————J.Biotops:”…Pilsoniskas brivības Pinočeta Čīlē bija krietni vairāk, kā Brežņeva PSRS, bet par to mūsu kreilīši tādi klusiņi.Patrioti arī. Pamēģinam iztēloties,….”

    =======================================================================================

    Pamēģinam apjēgt – tāpēc atceramies pilsonīšu aktivitātes brežņevlaikos:

    “…..tālajā 1976.gadā, kad par Atmodu neviens vēl nenojauta, un Latvijā, šķiet, nesatricināmi valdīja padomju iekārta, dzejnieks Imants Ziedonis sapulcināja spilgtu domu biedru grupu – DAGu un devās atbrīvot no brikšņiem ozolus.

    „Es pats biju Dižkoku grupas dalībnieks, un mēs bijām tā nelielā grupa, kuri bija paši pirmie..Šādas domu biedru grupas tajā laikā bija garīgi, iekšēji nepieciešamas un tāpēc man arī man gribējās filmā iezīmēt, kāpēc šī grupa radās, kāda bija tās grupas galvenā ideoloģija un kāda bija tā apkārtējā situācija,” stāsta Zigurds Vidiņš.”

    https://www.youtube.com/watch?v=FHpIxiA2hI4

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    edge_indran > 27.02.2017. 16.24

    —————-Ķīps:”(..) Pinočeta (mums gan no padomju laikiem ir iepotēts, ka viņš bija “sliktais”) neoliberālās partijas, pie kam vārda “neoliberāls” klasiskajā izpratnē.”

    ========================================================================================

    “Jums” droši vien ir zināma arī “klasisko” neoliberālistu “klasiskā” neoliberālisma noteikšanas metodoloģija, kuru reiz izklāstīja bēdīgi slavenā žurnāliste Jūlija Latiņina / ЮЛИЯ ЛАТЫНИНА:

    “…. Pinočeta valdīšanas laikā nogalināja tikai 2279 cilvēkus….”

    http://www.armenianreport.com/public/articles/image/53862556593e5e18690bdd2bd2b617d1.jpg

    http://www.ej.ru/?a=note&id=11915

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    edge_indran > 27.02.2017. 16.02

    ————

    Kam ļoti gribās apjēgt Eiro-fondu apgūšanas metodes un LV “veiksmes stāsta” īstenošanas mehānismu – tas lai vēlreiz izlasa par Nacionālās attīstības plānu !

    Mērķi noteikti, uzdevumi skaidri. Pie darba, dāmas un kungi!

    “Par Latvijas Nacionālo attīstības plānu 2014.-2020.gadam”

    http://www.esfondi.lv/upload/Preses_relizes/2015/2015-02-17_PR_ESfondi_3.jpg

    Daru zināmu, ka Saeima šā gada 20.decembra sēdē apstiprinājusi Latvijas Nacionālo attīstības plānu 2014.-2020.gadam.

    Saeimas priekšsēdētāja S.Āboltiņa

    Rīgā 2012.gada 20.decembrī.

    https://likumi.lv/doc.php?id=253919

    0
    0
    Atbildēt

    0

    edge_indran > 27.02.2017. 22.57

    ———–

    Neviena partija LV nekad nav aicinājusi savus vēlētājus strādāt – vienmēr solījuši labumus. Vispār jau “sociālisms” un “kapitālisms” – tā jau ir pagātne.

    LV portālam: ANDRIS AMBAINIS, skaitļošanas zinātnieks

    Eksprezidente Vīķe-Freiberga nupat kādā intervijā norādīja – pasaules lielākais izaicinājums ne tik tālā nākotnē būs nevis Marsa apgūšana, bet risinājumu meklējumi situācijai, kad tehnoloģiju attīstības rezultātā darbs būs vien nedaudziem, augsti kvalificētiem speciālistiem, un nāksies domāt, kā nodarbināt un rast dzīves jēgu, piepildījumu pārējai sabiedrības daļai, lai tā nekļūtu destruktīva, bīstama.

    “Esmu [A.Ambainis] par to domājis un lielos vilcienos šajā ziņā piekrītu Vairai Vīķei-Freibergai. Kāda daļa no šiem cilvēkiem, visticamāk, atradīs sev nodarbošanos radošā darbā, radot kaut ko sev un līdzcilvēkiem – kaut ko tādu, ko varbūt varētu radīt mehāniski, bet būs interesantāk, ja to būs radījis cilvēks. Taču problēma, protams, pastāv –pat ja 60% cilvēku atrastu sev vietu šajā jaunajā ekonomikā, paliek 40%, kuri neatrod sev vietu. Patiesībā tas ir baisi daudz. Es nebaidos no situācijas, ka tikai 10% cilvēku ir darbs, bet no tā, ka 40% cilvēku paliek aiz sabiedrības borta.”

    http://litstack.com/wp-content/uploads/2013/06/1984_poster.jpg

    http://www.lvportals.lv/visi/viedokli/284390-andris-ambainis-zinatniekam-ir-pienakums-parliecinat-par-patiesibu/

    0
    0
    Atbildēt

    0

    robotron > 28.02.2017. 01.33

    edge_indran ——-

    “…. Pinočeta valdīšanas laikā nogalināja tikai 2279 cilvēkus….”

    Komunistiskie pidarasi Spānijā daudz vairāk nogalināja.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    robotron > 28.02.2017. 10.20

    Ēriks

    Līdz 18 gadu vecumam, kad es strādāju par algu, es biju ļoti centīgs darbaruksis, pēc tam, kad manai algai nebija nozīmes par 70 rubļiem mēnesī biju dežurants un darba laikā izgulējos, sataisīju un nomazgāju mašīnu un lasīju grāmatiņas.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Ēriks > 28.02.2017. 13.06

    Tādu mežonīgo kapitālismu iespējams realizēt tikai valstīs,kur iedzīvotāji neko labāku nekad nav redzējuši.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    robotron > 28.02.2017. 13.28

    Ēriks

    Visās valstīs kādreiz bija drausmīgi apstākļi un tikai zvērisks kapitālisms tās izvilka.

    Ja esi sadists, z-Koreja tev patiks.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    robotron > 28.02.2017. 11.10

    andrejs

    Vienalga labāk, lai nogalina mazāk. Prokremliskā Aljendes režīms vairs nebija izturams.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    robotron > 28.02.2017. 01.51

    Ēriks

    Ērik, skolā taču gāji, esi kapitālists! T.s. sociālisms, kad komunistu cūkām viss, bet pārējiem bada maize, ir visnetaisnīgākā iekārta. Normālās valstīs municipālā zupa ir treknāka, nekā bija padumjiem darbarukšiem.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    Ēriks > 28.02.2017. 07.17

    Gribēju vienīgi atgādināt,ka arī kapitālists ir tikai cilvēks,ar visu saprotamo cilvēcisko vēlēšanos to sedziņu vilkt uz savu pusi,sevišķi asas konkurences apstākļos.Ja kapitālisti šajā nodarbē pārcenšas,tas darba ņēmējiem atņem entuziasmu strādāt ražīgi un izraisa jukas.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    J.Biotops > 28.02.2017. 08.33

    Par Pinočetu-

    Aljendes laikā slepkavošana gāja vaļā tā, ka līdz šim nav izdevies atšķir, cik dzīvību maksāja viņa progresīvā valdīšana, cik – tās apturēšana. Kreiļiem pieņemts visu saktraut uz Pinočeta.

    Kad Čīles reformu autoram, pajaunam Čikāgas skolas ekonomistam Ernānam Bučči kreisie pārmeta, ka nenoliedzamā un tā laika Latīņamerikā neredzētā ekomikas izaugsme balstīta uz Pinočeta dūres, Bučči laipni norādīja uz apkārtējām valstīm. Tur dūres bija asiņainākas, bet no ekonomikas ņi ku-kū. Argentīnas bendesmaiss (tiesa – tāds mērens pēc turienes standarta) Horhe Videla pa to laiku tika ar lielu godu uzņemts Maskavā.

    Pilsoniskas brivības Pinočeta Čīlē bija krietni vairāk, kā Brežņeva PSRS, bet par to mūsu kreilīši tādi klusiņi. Patrioti arī. Pamēģinam iztēloties, kā pēc „pretvalstiskas” demonstrācijas ar aizsietu seju (Čīles ikdiena PSRS tālrādē) turpinātos studenta gaitas darbaļaužu tēvzemē. Čīlē viņš nākošā dienā atgriezās auditorijā.

    Par mūsu Latviju –

    Kolēģa „fretka” citēiās progresīvo idejas par valsts lomu un zaļo ekonomiku man sola, ka iesim Aljendes pēdās. Ja viņiem izdosies, piedzīvosim tādu progresu, no kā nekāds pinočets neglābs – viņam nebija Krievija kaimiņos.

    Dzidra Skrastina – nu nevar politku, kuras vienīgā praksē realizētā ideja ir – ņemt un pārdalīt (sk ZZS, TP, SC u.t.t) – saukt par „izteikti liberālu”. No patiesa liberālisma Latvijā nav bijis ne smakas un Jūsu teksti par progresīvo nodokli un Gini koeficentu pārliecina, ka nebūs arī turpmāk.

    Zīmīgi, ka neoliberāļa Pinočeta lamātāju vidū blakus visāfdiem kreilīšiem, sociķiem un humānistiem atrodami arī īstenie latvju patrioti. Neoliberālsma lamāšanā domubiedru netrūkst, sejas atšķiras, bet sarkanās pēcpuses vienādas. Tasnīgi dalīt pašu nepelnīto nu dikti gribas.

    Valdis – ja tik vien būtu tās bēdas, ka politiskās reklāmas vara, to tiešām varētu labot ar reklāmu un partiju tēriņu ierobežōšanu un pēc tam laimē diet. Diemžēl visu politbrigāžu frazeologijas juceklīgums kopā ar izteikti kreisu valsts politiku sakņojas elektorāta vēlmēs, nevis tikai ticībā reklāmām. Nesmēķētājam tabaku varētu reklamēt, cik jaudas, nekas neiznāktu.

    Ķīps – diemžēl praksē iznāk, ka Jūsu aprakstītais kreilīšu „aizsargātais strādnieks”, kaut pusbadā, ar pliku un sarkanu pakaļu, tiešām ir laimīgāks. Jo viņa paziņa ir tāds pats un abi kopā skaidri saprot, ka no pilnīga bada viņus paglābusi taisnīgi dalošā un no visa ļaunā, arī liberastiem, sargājošā valsts vara. Alkas pēc līdzīgas laimes mēs varam lasīt tepat biezā slānī.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    robotron > 28.02.2017. 10.06

    Ēriks

    Tikai zvērisks kapitālisms ir tādas valstis, kā Koreja, Taivāna, Singapūra, kur vēl sešdesmitajos bija galēja nabadzība, pacēlis mums nesasniedzamos augstumos.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    fretka > 28.02.2017. 09.02

    Argentīnas bendesmaiss (tiesa – tāds mērens pēc turienes standarta) Horhe Videla

    ———

    Videlas laikā arī Argentīnā izkrišana no helikoptera un citāda “pazušana bez vēsts” esot bijusi visai plaši izplatīta, bet mūsdienās to tur atceras tikai izkritušo bērni un bērnubērni.

    iesim Aljendes pēdās

    ———-

    Diezgan precīzi, tik vēl jāņem vērā, ka Aljende bija PSRS izlūkdienesta aģents. Bet tagad jau pašas PSRS vairs neesot 🙂

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    Ēriks > 27.02.2017. 19.07

    Sabiedrībā var sanākt divi galējie stāvokļi,kad sociālismā tu vienalga strādā vai tik izliecies,ka strādā,bet dabū savu kaut nelielo paiku un neklapē ne ausu…un tad vēl mežonīgā kapitālismā,kur tev jāstrādā mellās miesās,lai šā tā uzturētu savu kailo dzīvību un beigās nosprāgtu nabagmājā.Abi šie galējie stāvokļi neveicina vēlēšanos strādāt.

    +4
    0
    Atbildēt

    0

    Absints > 27.02.2017. 17.51

    Protams, ka tas ir nosodāmi. Protams, ka tas ir nepieņemami, taču te runa ir par ekonomiku. Un fakts ir tāds, ka sociādemokrāts Aljende ar savu nacionalizāciju un proletariāta atbalstu ekonomiku nolaida dibenā, kamēr Pinočeta laikā tā piedzīvoja uzplaukumu. Sociālisti pie varas nu ir Venecuēlā. Valdība strādniekus aizsargā, valdība nodrošina zemas cenas degvielai, tur gan jau, ka ir “labs” Gini indekss, valdība cīnās pret spekulantiem, izņemot no apgrozības “nepareizā” nomināla banknotes. Forši.. tikai veikalos nav ko pirkt. Vai “aizsargātais” strādnieks tur ir laimīgāks? Vai mēs sociālismā bijām laimīgāki, jo visi bijām vienādi, kaut nabagi, mums bija labs Gini, tikai nebija ko pirkt. Bijām?

    +5
    0
    Atbildēt

    0

    Absints > 27.02.2017. 15.59

    Jo kreisums ir vairāk “pa kreisi”, jo vairāk tas tuvinās komunisma idejām. Un tas vēl vairumam ir labā atmiņā. Pirmais sociāldemokrātiskās partijas, manuprāt, ar to nodega, jo latvietis, tikko izbēdzis no sociālisma rēga, negribēja par to vairāk neko dzirdēt. Tajā pašā laikā sociāldemokrātiskie principi bija tie, ko vārdos nenosaucot, vēlētājs gribēja ieraudzīt citās partijās.

    Un vēl, atgriežoties pie kategorizācijas- par labēju var saukt Tečeres, Reigana, Pinočeta (mums gan no padomju laikiem ir iepotēts, ka viņš bija “sliktais”) neoliberālās partijas, pie kam vārda “neoliberāls” klasiskajā izpratnē. Latvijā nekā tāda nav, ir tikai sociāldemokrātiskas partijas atšķaidījumā ar nacionālo komponenti. Tā kā “progresīvie” var būt tikai “vieni no”, un iekļauties pelēkajā masā..

    +6
    0
    Atbildēt

    0

    Absints > 27.02.2017. 15.31

    Viss ir atkarīgs no proporcijām, kā rakstīju.

    Progresivitāte arī nav panaceja, jo te ātri var dabūt pretēju efektu, jo “kas labāk un vairāk strādās, tam vairāk atņems”. Un nerunājiet te par korumpantiem un zagļiem, tiem ir kriminālie, ne ekonomiskie likumi.

    Un par Gini koeficientu – tas nav labs rādītājs, un, tas Latvijai nebūt nav sliktākais. ASV, piemēram, tas ir sliktāks kā Latvijai…

    “Labs” Gini koeficients ir Kubai. Tad kur gribam būt?

    “Ideāls” Gini ir tad , kad strādā vai nestrādā, visi saņem vienādi. Vai tas ir mūsu mērķis?

    Man, godīgi sakot, ir apnikušas šīs vienkāršotās interpretācijas, gribas redzēt kādu svaigu (progresīvu) ideju..

    +6
    0
    Atbildēt

    0

Lai pievienotu komentāru, vai ienāc ar:

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu