Sēdies — divi! • IR.lv

Sēdies — divi!

3
Ieva Cielava

Centralizētajā matemātikas eksāmenā skolēniem jauns antirekords – tik zems vidējais vērtējums nav bijis vēl nekad

Apmēram puse mūsu skolēnu faktiski ir nesekmīgi – tā centralizētā matemātikas eksāmena rezultātus šogad komentē izglītības ministrs Kārlis Šadurskis. Aina ir tiešām drūma, jo vidusskolēnu vidējais sniegums pārbaudes darbā ir tikai 34,9%. No 13 335 jauniešiem, kas šogad kārtoja matemātikas eksāmenu, 219 nespēja sasniegt pat minimālos 5% punktu, bet katrs desmitais nespēja pārrāpties 10% robežai.

Un viss par spīti tam, ka Valsts izglītības satura centra (VISC) darba grupa, kas veido eksāmena saturu, pievērš īpašu uzmanību, lai eksāmena darbā iekļautu uzdevumus ar dažādām grūtības pakāpēm. «5-10 uzdevumus var saskaitīt tādus, kas vienkārši jāvar,» satraukumu par vidusskolēnu zemo sniegumu pauž VISC vecākais referents, matemātikas speciālists Jānis Vilciņš.

Jau kopš 2011. gada matemātikas centralizētajos eksāmenos tiek iekļauti loģiskās domāšanas uzdevumi, kas mēra domāšanas prasmes, jauniešu rīcībspēju jaunās situācijās. Īpašas grūtības tie skolēniem raisīja pērn, kad vidējais vērtējums saruka līdz 36% no 44% vēl gadu iepriekš. Lai gan eksāmena sarežģītība šogad bijusi līdzīga kā pērn, strauji sarukusi jauniešu spēja tikt galā arī ar tādiem uzdevumiem, kuros tiek pārbaudīta zināšanu un prasmju lietošana standartsituācijās – vienādojumu risināšanā, funkciju zīmēšanā. Tas norāda uz pamatprasmju kritumu un grūtībām mācību procesā integrēt vienlaikus gan loģiskās domāšanas, gan matemātikas tehnikas prasmes, skaidro Vilciņš.

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu