Sāk pārbaudi par Krievijas TV kanāla “NTV” reportāžu par Lāčplēša dienu 34

Lāčplēša dienai veltītais lāpu gājiens. Foto: Ieva Čīka, LETA

Sižets ir ļoti tendenciozs propagandas materiāls, tajā sastopami gan nepatiesi fakti, gan valsts apmelošana, skaidro NEPLP vadītāja Aija Dulevska-Cālīte.

Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (NEPLP) sākusi pārbaudi par Krievijas televīzijas kanāla “NTV” reportāžu no Lāčplēša dienas lāpu gājieniem, kurā tā autors apgalvo, ka Eiropai šādi pasākumi ir nepieņemami, un velk paralēles ar nacistisko Vāciju, “Latvijas Avīzes” vēstīto atstāsta LETA.

Sižeta autors Andrejs Hramcovs reportāžā arī apgalvo, ka Lāčplēša dienas gājienu dalībnieki skandējuši saukli “Latviju latviešiem!”, tomēr uzfilmētajā materiālā no gājienu norises gan nekas tāds nav dzirdams.

Sižeta turpinājumā kā vienīgais eksperts uzstājas nereģistrētā veidojuma “Nepilsoņu kongress” aktīvists Aleksandrs Gapoņenko, kurš apgalvo, ka šie lāpu gājieni tiekot finansēti no valsts budžeta. “Tātad valsts vara atzinusi uguns pielūgšanu, lāpu gājienus un saucienus “Latviju latviešiem!” par oficiālo reliģiju,” spriež Gapoņenko.

Lāčplēša dienā Rīgā notika vairāki lāpu gājieni, bet organizatori noliedz “NTV” sižetā izteiktos apgalvojumus. “Mums vispār nav nekāda budžeta, cilvēki paši nāca ar savām lāpām,” laikrakstam norāda studentu gājiena rīkotājs Rolands Fedotovs. Savukārt “Daugavas vanagu” pārstāvis Jānis Atis Krūmiņš, kurš rīkoja vērienīgāko gājienu, skaidro, ka nelielu atbalstu saņēmis no Nacionālās apvienības politiķiem, lai nodrošinātu lāpas tiem dalībniekiem, kas ieradušies bez tām. Taču tie bijuši ziedojumi no Nacionālās apvienības kā organizācijas un atsevišķiem politiķiem, bet ne no valsts budžeta.

NEPLP vadītāja Aija Dulevska-Cālīte skaidro, ka minētais sižets ir ļoti tendenciozs propagandas materiāls, tajā sastopami gan nepatiesi fakti, gan valsts apmelošana. Tādēļ padome uzsākusi pārbaudi, pašlaik apkopo visus materiālus un dokumentus, lai tuvākajā laikā vērstos ar sūdzību pie Lielbritānijas telekomunikāciju regulatora “OFCOM”, jo “NTV” reģistrēts Londonā.

Savukārt kultūras ministres padomnieks Mārtiņš Kaprāns vērtē, ka lielākoties visi Hramcova sižeti ir par nacionāliem vai vēsturiski jūtīgiem jautājumiem, un šis par lāpu gājieniem pat neesot tas spilgtākais. Viņš norāda, ka tajos regulāri sastopamas faktu kļūdas vai apzināta sagrozīšana, piemēram, par deputātiem tiek nosaukti cilvēki, kuri tādi nav un nekad nav bijuši, piemēram, organizācijas “Nepilsoņu kongress” aktīviste Elizabete Krivcova.

“Turklāt Krivcova, [Vladimirs] Lindermans un Gapoņenko viņa sižetos gandrīz vai nemitīgi uzstājas ekspertu lomā. Ar šo “ekspertu” palīdzību tiek savītas visādas mītiskas sazvērestības [..]. Notiek izteikta manipulēšana, lai tracinātu un radītu nedrošības sajūtu vietējos krievvalodīgos, bet skatītājiem ārvalstīs radītu priekšstatu, ka Latvijā dominē radikāls nacionālisms, tiek apspiestas mazākumtautības, it īpaši krievvalodīgie un tamlīdzīgi,” novērojis Kaprāns.

Laikraksts vēsta, ka Hramcovs nokļuvis arī Drošības policijas (DP) uzmanības lokā. 2013.gadā DP pret viņu sākusi kriminālprocesu par mēģinājumu rīkot provokācijas 9.maija pasākumos.

Papildus “Latvijas Avīze” vēsta, ka šogad nacionālradikālis Igors Šiškins Lāčplēša dienā esot vēlējies rīkot lāpu gājienu uz Uzvaras pieminekli Pārdaugavā. Drošības apsvērumu dēļ šim pasākumam neesot dota atļauja, bet Šiškins ar atbalstītājiem esot plānojis doties neoficiālā gājienā. Drošības dienesti gan šo provokāciju novērsuši.

 

Komentāri (34)

traductrice 15.11.2016. 12.07

man ir tikai 1 jautājums. Kāpēc tāds NTV un 50 citi tamlīdzīgi kanāli ir Lattelecom pamatpakā? Vai tad pamatpakas saturu valstij piederošs uzņēmums nevar regulēt? Vai valstij piederošs uzņēmums nevar izveidot atsevišķu paketi, piemērot tai paaugstinātu maksu un ļaut skatītājiem izvēlēties – skatīties to vai nē?

+15
-1
Atbildēt

4

    tvverotajs > traductrice 15.11.2016. 12.27

    Vai Tev kaut kas nav kārtībā ar dekoderi vai televizoru un Tev šis NTV kanāls ik pa brīdim pats ieslēdzas?

    Ja negribi tādu skatīties, tad neskaties, kur ir problēma? Varbūt kādam tieši ir interesanti paskatīties ko par mums stāsta Krievijas skatītājiem. Lattelecom taču paskaidroja, ka abonēšanas maksa nesamazināsies, ja šo kanālu piedāvājumā neiekļaus.

    Kāpēc kaut kas jācenzē, jāaizliedz? Vai tiešām Padomju gadi neko nav iemācījuši?

    Kāpēc Tu netici, ka cilvēki paši spēj izvērtēt kur ir patiesība un kur meli?

    +1
    -6
    Atbildēt

    0

    Miervaldis > traductrice 15.11.2016. 12.44

    Nē, nav spējīgi. Breksitieri nebija spējīgi un trampuļa fani arī nē. Tas pirmkārt. Otrkārt, mēs te neapspriežam abstraktus piemērus no teorētiskās vārda brīvības, bet ienaidnieka propagandu, kas vērsta pret mums.

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

    Miervaldis > traductrice 15.11.2016. 12.46

    Man varētu būt interesanti, ar kādiem paņēmieniem strādā kremļfašistu propagandoni, bet tāpēc nav jāmaksā par viņu propagandas kanālu.Pilnīgi pietiek apskatīt kāda melu šova ierakstu no youtube un ar pirmajām 20 sekundēm noteikti pietiks, lai rastos priekšstats, kā strādā Putina kabatas gebelsiņi, un vairāk pie šī jautājuma neatgrieztos.

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    traductrice > traductrice 15.11.2016. 12.34

    man ar dekoderi viss ir kārtībā, un manā kanālu listē nav ne NTV, ne PBK, ne kas tur vēl. Jautājums ir par citu. Kāpēc valsts uzņēmuma pamatpaketē ir jābūt kanālam, kas a priori ir pretvalstisks un propogandē svešas valsts vērtības. Paši pūš, paši deg.

    Tu prasi – Kāpēc Tu netici, ka cilvēki paši spēj izvērtēt kur ir patiesība un kur meli? Ja godīgi, es patiešām uzskatu, ka absolūti lielais vairums nespēj kritiski izvērtēt, kur patiesība, kur meli. Kritiski spriest spējīgo ir maz. Un tā ir mana absolūta pārliecība.

    +8
    0
    Atbildēt

    0

Absints 15.11.2016. 12.00

Tā ir tāda rosīšanās. Faktiski jau Latvijas Valsts šo kanālu atbalsta, tā kā Latvijas operatori, kuros ir Valsts daļa, mierīgi turpina Kremlinu propogandu translēt. Piemēram, tāds ir Lattelekom.

Ir muļķīgi kanālus aizliegt, jo to reāli nevar izdarīt. Pavadoni tak nenotrieksi, un satelītšķīvjus nost nezāģēsi. Neesam tak Ziemeļkoreja. Aizliegšana ir tikai pokazuhai, kā saka krievi, jo reāli jau gribētājs to var turpināt skatīties. Tas ir puritāņu tipiskais variants “aizliegt”, lai būtu kaut kas darīts. Par to, vai reāli dzīvē to var izdarīt, viņi neinteresējas… NEPLP aizliedz, visi berzē vēderu, “kā mēs viņiem”.. un tauta turpina skatīties…

Cita lieta ir valsts atbalsts Kremlinu kanālu translācijai. Un to nu gan Valsts var pārtraukt. Valsts to nedara… Secinājumus izdariet paši.

Šinī gadījumā, iespējams, ka pat aizliegs šo kanālu uz kādu brīdi, bet Lattelekoms to turpinās translēt pie pirmās iespējas…

Latvija neapšaubāmi vajag krieviski raidošu kanālu, kas sniegtu informāciju par Latviju, tās notikumiem. Taču nevajag specifiskas diasporas kanālu, t.i nevajag kanālu ar krievisku saturu, bet gan Latvijas TV kanālu satura tulkojumu krievu valodā. Sabiedriskās televīzijas nevar būt nacionālas (ne latviskas ne krieviskas), tā kā to auditorija ir visi Latvijas iedzīvotāji, taču tās var nodrošināt satura tulkojumu vairākās valodās.

Joprojām domāju, ka Baltic News tipa kanāls, kurā netiktu taisīts jauns saturs, bet tulkoti ziņu un labākie raidījumi no Latvijas, Lietuvas un Igaunijas televīzijām, latviešu, lietuviešu, krievu un angļu valodā , būtu gana labs līdzeklis gan padomijas ekonomisko bēgļu integrācijai, gan Latvijas, Lietuvas un Igaunijas konsolidācijai, gan laba Baltijas reklāma Eiropā un Pasaulē. Pie kam, šāda kanāla izmaksas būtu relatīvi mazas, tā kā tajā nebūtu orģinālraidījumi, bet tikai tulkoti gatavi Baltijas valstu sabiedrisko TV raidījumi. Tas ir – izmaksas būtu tulki un satelīta īre, pie kam tās varētu sadalīt uz trijām valstīm.

Vēl ir jāņem vērā fakts, ka jau tagad jebkurā mājsaimniecībā ir iespēja kanālam pārslēgt valodas. Tas ir jau tagad, bet vairākums to nezin. Visos gadījumos, ja jūs TV skataties caur modemu (jums mājās ir “kastīte” vai TV ar iebūvētu dekoderi) šāda iespēja jau ir.

Es pats, piemēram, labprāt uzzinātu, kas notiek ar jauno Igaunijas prezidenti, tā vietā, lai tiktu barors ar informāciju, kas Midltonei vakar bijis mugurā. It sevišķi, ja igauņu ziņas būtu iztulkotas dzimtajā valodā. Par Igauniju un Lietuvu mēs zinam mazāk, kā par notikumiem, ASV, Anglijā, Vācijā, Francijā.. Vai tas ir normāli?

+12
-4
Atbildēt

13

    Miervaldis > 15.11.2016. 14.01

    Objektīva informācija ir tad, ja dod informāciju, nevis spamo ar idiota smīniņu. Starp citu, visiem Kremļa troļļiem, lai kādus superintelektuāļus viņi tēlotu, ir huligāna raksturs, kas atklājas jau pirmajos dažos komentāros. Viens sāk atklāti tēlot idiotu, otrs smīn kā okupants Donbasā pēc kontūzijas, trešais sāk tēmu mainīšanas un debilspama šovu.

    +1
    -3
    Atbildēt

    0

    Absints > 15.11.2016. 12.45

    uz fretka, jā, Eironews ir 25 īpašnieki, bet tā raida “tikai” 13 valodās, pie kam arī tādās, no kurām tām nav īpašnieku. Tā kā, te nav 1:1, tas gluži neatbilst: “kas maksā, tas pasūta muziku”

    Un, ja jums krievu valoda, kā bullim sarkana lupata, atmetiet to nost, jo, manuprāt, tas, ka mums pietrūkst informācijas par kaimiņvalstīm, ir būtisks fakts pats par sevi.

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

    Miervaldis > 15.11.2016. 13.58

    Nelieniet ar savu krievu valodu svešās valstīs, bet, ja ielīdāt, par sekām atbildēsiet paši.

    Speciāli analfabētiem un kremļfašistiem atkārtoju, ka informācijas kvalitāte nav atkarīga no valodas, kurā šī informācija tiek pasniegta.

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

    Miervaldis > 15.11.2016. 12.42

    Šajā gadījumā ASV prezidenta vēlēšanas varētu būt svarīgas, lai gan nevienam nav aizliegts papētīt situāciju gan vienā valstī, gan otrā.

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

    Miervaldis > 15.11.2016. 12.23

    Es ceru, ka šajā diskusijā nepiedalās kremļfašisti, kas uzskata, ka valoda, kurā tiek nodota informācija, ir vienīgais objektivitātes rādītājs?

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    Miervaldis > 15.11.2016. 12.09

    Starp totalitārismu un visatļautību ir vēl citi varianti, bet Ziemeļkorejai kaimiņos neatrodas agresīva, nepārtraukti draudoša valsts. Tā ka salīdzinājums nevietā.

    Kādas problēmas ”jaunpilsoņiem” skatīties televīziju latviski? Ja šis ”’jaunpilsonis” dabūs darbu, piemēram, Francijā, vai viņš arī tur agresīvi bļaudams prasīs krievu kanālu? Paskatīsimies, kā viņam tas izdosies, un kā viņam izdosies sameklēt kādu, kurš viņam uz ielas atbildētu kaut vai angliski.

    Auklēšanās ar lielkrievu šovinistiem noved tikai pie tā, ka viņi kļūst arvien nekaunīgāki. Kliegs par fašismu? Jau tagad kliedz. Tā ka ne ar ko šie nelojālie, topošie okupantu tanku bučotāji nevienu nevar ne pārsteigt, ne nobiedēt.

    +4
    -4
    Atbildēt

    0

    Miervaldis > 15.11.2016. 12.27

    Mēs vairāk zinām to, par ko interesējamies, bet interesējamies par to, kas ir svarīgs. Piemēram, no ASV prezidenta vēlēšanām ir atkarīgs daudz kas, bet no Lietuvas deputāta runas mums gandrīz nekas nemainās. Tāpēc ir dabiski, ka mēs zinām vēlēšanu rezultātu, bet par runu neesam dzirdējuši.

    Šajā informācijas laikmetā ir problēma nevis sameklēt vajadzīgo informāciju, bet tikt vaļā no nevajadzīgās.

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

    Absints > 15.11.2016. 12.19

    Eironews raida daudzās valodās, arī krieviski. Kāds tam ir iemesls – izdabāšana krieviem, vai objektīvas informācijas nodošana par notikumiem Eiropā?

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    fretka > 15.11.2016. 12.30

    > Ķīps

    Eironews raida daudzās valodās, arī krieviski. Kāds tam ir iemesls – izdabāšana krieviem, vai objektīvas informācijas nodošana par notikumiem Eiropā?

    ——

    Varbūt tas, ka 16,94% Euronews akciju pieder Viskrievijas TV un radio raidorganizācijai? Krievija ir Euronews ceturtais galvenais akcionārs blakus Turcijai, Francijai un Itālijai.

    Vai gan var būt vēl objektīvāka informācija?! 🙂

    +5
    -2
    Atbildēt

    0

    fretka > 15.11.2016. 12.54

    uz Ķīpa

    Par krievu valodu ieminējāties Jūs, tā ka pats tieciet skaidrībā par lupatas krāsu 🙂

    Euronews ir 25 “īpašnieki”, bet “galvenie akcionāri” ir četri:

    TRT (Turcija) – 15,70%

    France Télévisions (Francija) – 23,93%

    RAI (Itālija) – 21,54%

    VGTRK (Krievija) – 16,94%

    Un tagad parēķiniet, cik procentu (un teikšanas par kanāla “objektivitāti”) paliek pārējiem “īpašniekiem”.

    +5
    -1
    Atbildēt

    0

    Absints > 15.11.2016. 12.33

    Domāju, piemēram, ka tas, ka Igaunijā ir valdības krīze ir gana svarīgi. Mēs par to zinam ļoti maz, toties lasam, ka Trampa dēlam tēva pirmās runas laikā nāca miegs.

    Jums taisnība – svarīgas ir svarīgas ziņas, bet vai pietiekami saņemam tās no tuvajiem kaimiņiem?

    +6
    -1
    Atbildēt

    0

    atrium > 15.11.2016. 12.26

    traductrice

    un tur taisa sev krieviju, no kuras bija mucis.

    Un laižās tālāk. Atstāt sūdu čupu uz svaigi bonierēta parketa vienmēr patīkamāk, nekā pagalma atejas caurumā.

    +6
    -1
    Atbildēt

    0

    traductrice > 15.11.2016. 12.18

    Ja šis ”’jaunpilsonis” dabūs darbu, piemēram, Francijā, vai viņņš arī tur agresīvi bļaudams prasīs krievu kanālu?

    nezinu par ” jaunpilsoni” Francijā, taču šādi “jaunpilsoņi” Vācijā visā savā lielajā vairumā sēž Kreivijas informatīvajā telpā, kura Vācijā ir tikpat pieejama kā pie mums. To varu teikt ar garantiju.

    Paradokss, krievs mūk no Krievijas uz ‘tīru teritoriju’ un tur taisa sev krieviju, no kuras bija mucis.

    +8
    0
    Atbildēt

    0

dzeris49 15.11.2016. 13.25

Latvijai jāizmanto visas iespējas, lai slēgtu vai traucētu Krievijas propagandas kanālu retranslāciju un skatītāju debilizēšanu un zombēšanu.

Ja ES “derīgie idioti” un Krievijas uzpirktās “sab. organizācijas” sāk bļaut par vārda brīvību, utt., par to var tikai pasmieties, propagandai un meliem ar vārda brīvību nav nekas kopējs.

+6
-1
Atbildēt

5

    bender45 > dzeris49 15.11.2016. 14.57

    Mūsu nacsmerdeļu propagandai ar patiesību tiešām nav nekā kopēja…un ka vienu otru moka nostalģija pēc Ādolfa-tas arī fakts.Kā Ukrainā neobanderieši,arī te pamazām neonacistu izdzimteņi sāk līst ārā no tumšiem kaktiem..

    0
    -3
    Atbildēt

    0

    bender45 > dzeris49 15.11.2016. 18.25

    Palīgskolas absolvents miervaldītis atkal demonstrē savu nabadzīgo pirmklasnieka līmeņa izteikšanās stilu…visai atgādina “”gailīti”” Beļu no viena cita portāla-bij tāds kādreiz par mazgadīgās izvarošanu sēdējis subjekts,tad pazuda kaut kur.Varbūt uzpeldējis šeit jau ar Miervalža niku?

    +1
    -3
    Atbildēt

    0

    Miervaldis > dzeris49 15.11.2016. 16.40

    Ja Hitlera nebūtu, viņu vajadzētu izdomāt. Kā citādi kremļnacistu smerdeļi attaisnotu Krimas un Donbasa okupāciju un iebrukumu Sīrijā?

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    Miervaldis > dzeris49 15.11.2016. 16.39

    kremļnacistu smerdelis, naida kurinātājs un valsts nodevējs bender45 piesaka tukšstrīdēšanās šovu ”Strīdos pats ar sevi par nostaļģiju pēc Hitlera, kuru neviens cits te nav pieminējis.” Kremļa neonacistu izdzimteņi un naida kurinātāji apdulluši no nesodāmības, tātad vajadzēs pašiem lasītājiem aizrādīt šai deģenerātu bandai, ja jau portāls to nedara.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    Ēriks > dzeris49 15.11.2016. 15.23

    Nu dzeri,apsveicu,tev uzradies apbrīnotājs un atbalstītājs no krievfašistu aprindām mūsu nacionālistu dižajā nomelnošanas kampaņā.

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

Lai pievienotu komentāru, vai ienāc ar:

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu