Ekspolitiķim pieder daļas Latvijas un Krievijas kopuzņēmumā
Latvijas tranzīta koridoram ir iespēja iegūt papildu 9 miljonus tonnu kravu, kas pašlaik caur Baltkrieviju un Lietuvu iet uz Kaļiņingradu, intervijā laikrakstam “Dienas Bizness” saka loģistikas kompānijas “Euro Rail Trans” valdes loceklis un līdzīpašnieks, bijušais politiķis Ainārs Šlesers.
Kā vēsta aģentūra LETA, “Euro Rail Trans” ir Latvijas un Krievijas kopuzņēmums, kurā partneris ir Krievijas dzelzceļa uzņēmums AS “RŽD Logistika”. “Firmas.lv” informācija liecina, ka AS “Euro Rail Trans” reģistrēta 2012.gadā. Pērn kompānijas apgrozījums bija 3 832 301 eiro, peļņa – 432 290 eiro. Kompānijas īpašnieki ir Krievijas uzņēmums “Russian Railways Logistics” – 51%, un Latvijas SIA “Transtrade Riga” – 49%.
Šlesers intervijā klāsta: “Mūsu mērķis ir veicināt kravu plūsmas palielināšanu Latvijas virzienā. Šodien sankcijas starp Eiropas Savienību (ES), Amerikas Savienotajām Valstīm (ASV) un Krieviju ir radījušas ļoti sarežģītu situāciju Latvijai. Mēs redzam, ka ir aizvēries “Liepājas metalurgs” un cilvēki ir palikuši bez darba. Mēs redzam to, ka mūsu zivrūpnieki ir pazaudējuši nozīmīgus tirgus un nekādas kompensācijas viņi nesaņem. Mēs redzam to, ka mūsu piena pārstrāde ir nolikta fakta priekšā, ka nekādas kompensācijas par ieviestajām sankcijām viņi neredzēs. Visas šīs problēmas ir jārisina mums pašiem, bet mēs mēģinām cerēt, ka kaut kas atrisināsies Briselē un Amerikā.”
Viņš norāda – kaimiņvalstis Lietuva un Igaunija ir Latvijas tiešie konkurenti: “Mēs esam brāļu tautas, bet mūsu tirgotāji, ražotāji un ostas konkurē savā starpā. Diemžēl pēdējo 20 gadu laikā Lietuva ir izmantojusi situāciju, kurā Kaļiņingradas koridors tika izmantots veidā, lai subsidētu Klaipēdas ostu. Tas ir radījis problēmas gan Rīgas ostai, gan Liepājas ostai, gan Ventspils ostai. Ņemot vērā, ka es šodien esmu ne tikai “Euro Rail Trans” valdes pārstāvis, bet arī viens no īpašniekiem, esmu ieinteresēts palīdzēt Latvijai piesaistīt jaunas kravas laikā, kad cita daļa kravu iet projām no mums.”
Ekspolitiķis uzsver: ”Tādēļ arī mēs atbalstām Baltijas Forumu. Jo šajā forumā piedalās pārstāvji ne tikai no Latvijas un Krievijas, bet arī no ASV un daudzām Eiropas valstīm. (..) Lai arī ir sankcijas starp lielvarām, mums tāpat ir jādomā, lai Latvijas iedzīvotāji nebrauktu prom. No valsts jau ir aizbraukuši vairāki simti tūkstošu cilvēku. Transporta nozarē ir nodarbināti aptuveni 100 tūkstoši, kas kopā ar ģimenes locekļiem ir 200 tūkstoši cilvēku. Ja problēmas skars šo nozari, mēs pazaudēsim arī lielus nodokļu maksātājus, jo transporta nozarē algas ir krietni virs vidējā. Ja šie cilvēki aizbrauks prom, tā tiešām būs katastrofa. Lai to nepieļautu, mums jāsāk strādāt. Sadarboties ar Krieviju, Baltkrieviju, Kazahstānu, Ķīnu – ar visiem iespējamajiem partneriem, lai transporta nozare attīstītos.”
“Euro Rail Trans” biznesa mērķis ir piesaistīt vairāk kravu, saka bijušais politiķis. “Redzam to, ka šodien ir iespēja iegūt Latvijas tranzīta koridoram papildu 9 miljonus tonnu kravu – tās ir kravas, kuras pašlaik caur Baltkrieviju un Lietuvu iet uz Kaļiņingradu. Šīs kravas uz Kaļiņingradu mēs varam vest caur Latviju. Jā, protams, šīs kravas no Latvijas ies arī tai skaitā caur Lietuvu, bet mēs vēlamies, lai tās vestu ar Latvijas pārvadātāju. Mēs vēlamies, lai Lietuva atver Latvijai savu tirgu, tāpat kā mēs esam to atvēruši viņiem. Mēs redzam, ka “Maxima” veikali šodien brīvi tirgo Latvijā. Mēs gribam, lai Latvijas pārvadātājs, kas ir ES pārvadātājs, brīvi var vest kravas no Krievijas un Latvijas robežas līdz pašai Kaļiņingradai. Tāds ir mūsu mērķis, caur ko mēs varam piesaistīt jaunas kravas Latvijai, nodrošinot arī to, ka cilvēki, kas pašlaik strādā transporta nozarē, tajā paliks strādāt arī turpmāk, jo tad mainīsies tikai kravu segmenti,” teica Šlesers.
Lai iegūtu Kaļiņingradas virziena kravas, Šlesers aicina “Latvijas dzelzceļu” nopietni sākt strādāt pie šī jautājuma, jo ”skaidrs, ka ir nepieciešama vienošanās starp Latvijas dzelzceļu un Krievijas dzelzceļu”. “Ņemot vērā, ka mēs esam Krievijas dzelzceļa partneri, mums ir kopuzņēmums, mēs esam gatavi sēsties ar “Latvijas dzelzceļu” pie sarunu galda un veidot šīs jaunās partnerattiecības, lai piesaistītu deviņus miljonus tonnu kravu. Otrkārt, ir nepieciešams valdības atbalsts, lai valdības pozīcija turpmāk nebūtu tik gļēva, kāda tā ir bijusi līdz šim. Kad lietuvieši noraka dzelzceļa infrastruktūru Liepājas virzienā tikai tāpēc, lai Liepājas osta neattīstītos. Vai tad, kad lietuvieši noraka sliedes Rīgas virzienā no Mažeiķiem tikai tāpēc, lai tādā veidā aizstāvētu savas intereses. Mēs tikko redzējām, ka tika izdarīts milzīgs bezprecedenta spiediens uz Lietuvas valdību un Lietuvas dzelzceļu, lai viņi piekristu “Rail Baltic” projektam. Lietuvieši taču vēlējās, lai šaurās un platās sliedes savienojas Kauņā, nevis pie mums Latvijā,” klāstīja Šlesers.
Viņaprāt, Krievijas kravu īpašnieki vēlēsies izmantot Latvijas virzienu kravu pārvešanai uz Kaļiņingradu, jo cena, kas tiek maksāta par Kaļiņingradas koridoru, Krievijai ir daudzkārt lielāka, nekā tas būtu atvērta tirgus situācijā. “Ja caur Latviju Krievija iegūs alternatīvu koridoru, tad, protams, samazināsies cenas arī caur esošo koridoru. Šodien lietuvieši, izmantojot slēgta tirgus situāciju, iegūst no Kaļiņingradas tranzīta milzīgu naudu, ar ko dotē Klaipēdas ostu. Mēs bieži vien brīnāmies par to, kā tas sanāk, ka Klaipēdas pakalpojumi ir lētāki. Tas ir tikai tāpēc, ka šis Kaļiņingradas virziens Klaipēdu dotē. Ja to izbeigtu, tas tūlīt uzlabotu situāciju Ventspils, Liepājas un Rīgas ostām. Tad mēs nonāktu līdz godīgai konkurencei, kur taisnīgi tarifi noteiktu to, kādas kravas nāk uz to vai citu ostu,” teica “Euro Rail Trans” valdes loceklis un līdzīpašnieks.
Komentāri (21)
Anonīms 24.10.2016. 15.03
Nu nezinu, esmu parliecinats ka iecikleties uz Krieviju nevajag, loti nepatik ta raudašana par Krievijas tirgus zaudešanu, vienkarši vajag piecelties un meklet citus tirgus, Ķina, Azija,Amerika, nekad nesmu sapratis tos kas spej tirgot tikai Krievija, jo atrak visi atradis jaunus tirgus, jo labak.Jo atrak mes par šo tirgu aizmirsisim, jo labak, tas ir mans viedoklis, un tos kas apmekle Krievijas vestniecibu, gribetu dzirdet vismazak.
0
Neticis 24.10.2016. 21.15
Vai god. uzņēmējam ir arī kāda biznesa ideja, kuru var realizēt bez valsts atbalsta?
1
atrium > Neticis 24.10.2016. 22.43
Neticis
Godīgam(godājamam) uzņēmējam nav vajadzīgs valsts atbalsts. Viņš realizēs visas idejas, ja nejutīs zaglīgo un Vienotības ielikto, čekas sakompromitēto, ierēdņu elpu savā pakausī.
0
zanE. 24.10.2016. 10.13
– “[…] ir nepieciešams valdības atbalsts, lai valdības pozīcija turpmāk nebūtu tik gļēva, kāda tā ir bijusi līdz šim. Kad lietuvieši noraka dzelzceļa infrastruktūru Liepājas virzienā tikai tāpēc, lai Liepājas osta neattīstītos. Vai tad, kad lietuvieši noraka sliedes Rīgas virzienā no Mažeiķiem tikai tāpēc, lai tādā veidā aizstāvētu savas intereses. Mēs tikko redzējām, ka tika izdarīts milzīgs bezprecedenta spiediens uz Lietuvas valdību un Lietuvas dzelzceļu, lai viņi piekristu “Rail Baltic” projektam. Lietuvieši taču vēlējās, lai šaurās un platās sliedes savienojas Kauņā, nevis pie mums Latvijā.
Mēs redzam, ka Maxima veikali šodien brīvi tirgo Latvijā. Mēs gribam, lai Latvijas pārvadātājs, kas ir ES pārvadātājs, brīvi var vest kravas no Krievijas un Latvijas robežas līdz pašai Kaļiņingradai.”
….un te, nu, Šleseram ir taisnībba un…prasītos skaidra atbilde no politiķiem – kā tie reaģējuši uz brīvā tirgus ierobežojumiem, kāpēc nav vērsušies ES institūcijās, lai novērstu lietuviešu nekaunību, bet nolaistām actiņām nevarīgi bubinājuši zem deguna….
9
atrium > zanE. 24.10.2016. 10.54
zanE ….
Rezultātā viņiem nekas nesanāca.
Kuram tad aizmirsusies Puķina favorīta, Vējoņa, izvērstā masīvā kampaņa pret atomelektrostaciju Lietuvā un Černobiļas ķipa staciju būvi Baltkrievijā un Karalaučos aizstāvēšanu?
0
vvilums > zanE. 24.10.2016. 18.31
Zane.”bubinājuši zem deguna….”
Tieši kā lācītis.
0
zanE. > zanE. 24.10.2016. 11.40
….Klusais…vai tas nebija jau V.D. laikā?…bet tagad par to baigais pieklusums…nav nekādas informācijas…
0
zanE. > zanE. 24.10.2016. 10.22
…Klusais…labi!…vismaz kaut kas pēc 10 gadu bezdarbības…
0
zanE. > zanE. 24.10.2016. 10.19
….un papildinot Šlesera teikto par Lietuvas attieksmi pret Latviju no intervijas laikrakstā “Dienas Bizness”:
– “Lietuvas tiesa bezprecedenta formā savā laikā apķīlāja Rīgas lidostu un airBaltic tikai tāpēc, lai aizstāvētu kaut kādas savas intereses. Tomēr, kad lietuviešiem bija problēmas ar atomstaciju, viņi lūdza, lai Latvijas premjers Ivars Godmanis ierodas Lietuvā un izsaka atbalstu brāļu tautai lietuviešiem. Taču, kad tas tika izdarīts, tas tūlīt pat tika aizmirsts – lietuvieši vienpersoniski pieaicināja poļus un samazināja Latvijas un Igaunijas dalību, un domāja tikai par savām interesēm. Rezultātā viņiem nekas nesanāca. Bet fakts ir, ka Lietuva nekad nav domājusi par Latviju. Tāpēc mums ir jāstāv stingrās pozīcijās.”
0
klusais > zanE. 24.10.2016. 12.13
zane – cik atceros , tad iesniedzējs bija LDz. Tas bija VD laikā – http://financenet.tvnet.lv/zinas/456123-ek_pret_lietuvas_dzelzcela_uznemumu_saskata_konkurences_parkapumu
0
klusais > zanE. 24.10.2016. 10.28
zane – tas jau manuprāt pāris gadus atpakaļ tika izdarīts.
0
zanE. > zanE. 24.10.2016. 12.31
…nujāāā….lieta uzsākta 2011.gadā, bet….”Tiesību aktos nav noteikts termiņš, kurā jāpabeidz pretmonopola lietas izmeklēšana. Izmeklēšanas ilgums ir atkarīgs no vairākiem faktoriem, tostarp lietas sarežģītības, uzņēmuma pretimnākšanas Komisijas izmeklēšanā un aizstāvības tiesību izmantošanas.”
….pieci gadi pagājuši – baigi sarežģītā lieta…
0
klusais > zanE. 24.10.2016. 10.20
zane – manuprāt Renģes virzienā nojauktā posma sakarā Lietuvā ir ierosināta pārkāpuma procedūra un tur spīd pēc soda naudām.
0