Ar negodīgu komercpraksi ”Rīdzinieka karte” ierobežo patērētāju izvēli
Juriste Ieva Brante aicina rīdziniekus parakstīt un nodot iesniegumus Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC), lai tas sāktu administratīvā pārkāpuma lietu pret Rīgas pašvaldības SIA “Rīgas satiksme” par negodīgas komercprakses aizlieguma pārkāpumu.
“Rīgas dome ir paziņojusi, ka rīdzinieka karte, kas dod iespēju saņemt atlaides pilsētas sabiedriskajā transportā un stāvvietās, ir kā pašvaldības pateicība par pilsētai samaksātajiem nodokļiem. Tātad atlaides pienākas visiem rīdziniekiem samaksāto nodokļu dēļ un nevis tādēļ, ka rīdzinieki ir izvēlējušies konkrētu pakalpojumu sniedzēju, kas apkalpo “elektronisko naudas maku”, skaidro juriste.
Patiesībā rīdzinieki, lai izmantotu apsolītās priekšrocības, var izmantot tikai RPSIA “Rīgas karte” elektronisko maku ar elektronisko naudu. “Šobrīd izmantoju SIA “Mobilly” elektroniskās naudas kontu un man nav skaidrs, kādu iemeslu dēļ nevarēšu šo kontu izmantot turpmāk”, saka I. Brante.
Juriste skaidro, ka no Rīgas domes un RPSIA “Rīgas satiksme” materiāla satura neizriet – lai turpinātu lietot autostāvvietas un izmantot ar ”Rīdzinieka karti” pienākošās atlaides, rīdziniekiem būtu nepieciešams atvērt jaunu elektroniskās naudas kontu, tāpēc uzskata, ka Rīgas domes un RPSIA “Rīgas satiksme” ar savu rīcību maldina sabiedrību.
“Šāda nozīmīgas informācijas noklusēšana ir pretrunā ar godīgu komercpraksi un saskaņā ar Negodīgas komercprakses aizlieguma likuma 4.panta otrās daļas 2.punktā ir aizliegta. Turklāt Negodīgas komercprakses aizlieguma likuma 9.panta pirmās daļas pirmais punkts nosaka, ka komercpraksi uzskata par maldinošu, ja tās ietvaros tiek sniegta nepatiesa informācija vai šī informācija jebkādā veidā, tostarp vispārējās pasniegšanas ziņā, maldina vai varētu maldināt vidusmēra patērētāju pat tad, ja faktiski ir pareiza”, piebilst juriste.
Ieva Brante tādēļ ir izveidojusi iesniegumu PTAC un aicina katru rīdzinieku to parakstīt un nosūtīt PTAC. Iesniegums tiek izplatīts sociālajos tīklos twitter un facebook, ir pieejams vietnē www.brante.lv. To var parakstīt katrs, kurš uzskata, ka patiesībā pašvaldība atbalsta vienu uzņēmumu – RPSIA “Rīgas karte”, un Rīgas domes atlaižu politika kalpo nevis rīdziniekiem kā pateicība par samaksātajiem nodokļiem, bet gan savam uzņēmumam peļņas gūšanai.
Komentāri (19)
tvverotajs 31.08.2016. 10.34
Piekrītu, ka būtu ērtāk, ja Rīdzinieka kartei varētu piesaistīt Mobilly kontu, bet ja komersants atsakās pieņemt kādu maksājuma līdzekli, diez vai var uzskatīt par PTAC noteikumu pārkāpumu. Līdzīgi kā veikalā – tas nav pārkāpums, ja tur vispār nepieņem maksājuma kartes vai nepieņem tikai AmEx kartes.
0
naranja 31.08.2016. 08.15
Lieliski! Arī man tad, kad – nesekmīgi, protams – mēģināju apmaksāt stāvvietu pēc rīdzinieka tarifa, pirmā doma bija – nu, viņi tak neatlaižas un turpina mēģināt norakt to mobilly.
(un es nemaz nerunāšu par to, ka arī braukšanai sabiedriskajā transportā rīdzinieka kartes izmantošana ir neērta, ja tajā ielādē dažādu veidu talonus; man liekas – vajadzēja paralēli ļaut viņus ielādēt citā datu nesējā un tad prasīt uzrādīt kopā ar rīdzinieka karti).
1
tvverotajs > naranja 31.08.2016. 10.37
Sen jau vajadzēja atteikties no noteiktu biļešu ielādes, bet dot iespēju ielādēt noteiktu naudas summu, kuru varētu izmantot gan biļetēm, gan autostāvvietām. Pie tam, izmantojot to braukšanas biļetēm, būtu jābūt algoritmam, kas atrod klientam izdevīgāko risinājumu.
0
Adolfs 31.08.2016. 13.57
Ir viens un pierādams risinājums (ekonomiski,ekoloģiski, medicīniski ar traumēšanas mazināšanu) AR “BEZMAKSAS” SABIEDRISKO TRANSPORTU! Nosaukums nozīmē – bez taloniem, kontrolētājiem, dārgas e-sistēmas, bet atslogotām ielām sabiedriskam un velotransportam. Tagad tā sanāk – spekulantu pietiek – programmētāju ne.
0