Izgāšanās? • IR.lv

Izgāšanās?

3
Rīgas Franču liceja absolvents Hugo Ernests Puriņš matemātikas eksāmenā spēja izpildīt tikai piekto daļu uzdevumu.
Gunita Nagle

Centralizētajā matemātikas eksāmenā šogad vairāk nekā 80% skolu rezultāti bijuši sliktāki nekā gadu iepriekš. Izglītības eksperti ir pārliecināti – vāji rezultāti izgaismo senas problēmas pedagoģiskajā darbā un izglītības sistēmā, kas nepietiekami māca domāt

Iesniedzot dokumentus ģeogrāfijas studijām Latvijas Universitātē, Hugo Ernests Puriņš cer, ka atlasē neviens neskatīsies viņa matemātikas eksāmena rezultātos. Tie ir slikti – izdevies izpildīt tikai 21% no uzdevumiem. Citos centralizētajos eksāmenos Rīgas Franču liceja absolventam gājis daudz labāk. Angļu valodā Hugo ticis galā ar 98%, vēsturē ar 87% un latviešu valodā ar 61% uzdevumu.

Ne tikai Hugo, daudzu skolēnu rezultāti matemātikas eksāmenā liek uztraukties. Obligāto pārbaudījumu šogad kārtoja 14 185 skolēni, viņi spējuši izpildīt vidēji 36% uzdevumu. Tas ir vēl sliktāk nekā iepriekšējos divos gados, kad vidējais sniegums matemātikā bija 43%. Šogad eksāmenā izkrita 199 skolēni – trīs reizes vairāk nekā pērn. Ja obligātais eksāmens nav nokārtots, ceļš uz augstskolu ir slēgts. Bijušais matemātikas skolotājs, tagad izglītības iesācējuzņēmuma Edurio pārstāvis Gatis Narvaišs aprēķinājis – Latvijā 86% skolu rezultāti šogad ir sliktāki nekā pērn.

Kas ir pēkšņā krituma iemesls? 

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu