Nevainojamā • IR.lv

Nevainojamā

1
Keita Blanšeta (46) filmas titulvarones lomā.

Filma Kerola ar Keitu Blanšetu titullomā – Oskara un klasikas cienīgi

Par režisora Toda Heinsa jaunāko filmu Kerola kopš pasaules pirmizrādes 2015. gada Kannu kinofestivālā bieži ir runāts, izmantojot vispārākās pakāpes un par varītēm cenšoties slavenās detektīvromānu autores Patrīcijas Haismitas (Patricia Highsmith) romāna Sāls cena iedvesmoto darbu kategorizēt te kā «lesbiešu drāmu», te kā «sieviešu kino». Taču filmu apzīmēt kā nišas kino būtu nekorekti. 

Kerola ir estētiski spožs, perfekcionisma caurstrāvots darbs, kas aptver gan pirmās mīlestības un attiecību mulsumu, gan 50. gadu sabiedrības portretējumu – tēmas, kas ir pietiekami visaptverošas.

Jūt smalkumus

Lai arī Kerola savā ziņā ir tipisks Toda Heinsa (Todd Haynes) veikums (viņš arī filmu Tālu no paradīzes, Velveta zeltabedre un Manis tur nav autors), kurā intensīvi tiek pētīta seksuālā identitāte iepretim sabiedrības pieņemtajām «normām», tā ir režisora pirmā lente, kurā viņš nav scenārija autors. Stāsts par divu sieviešu – titulvarones Kerolas un jauniņas rotaļlietu veikala pārdevējas Terēzes Belivetas (Rūnija Mara) – attiecībām ir balstīts ne tikai Haismitas 50. gadu sākumā izdotajā romānā Sāls cena, bet arī pašas rakstnieces attiecībās ar kādu Filadelfijas «sabiedrības dāmu»

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu