Rail Baltic uzņem apgriezienus • IR.lv

Rail Baltic uzņem apgriezienus

4
Baiba Rubesa.
Pauls Raudseps

Baiba Rubesa pirmajā intervijā kopš stāšanās RB Rail vadībā atzīst, ka projekta lielākais izaicinājums būs nepieļaut naudas izšķērdēšanu

Latvijā Baiba Rubesa ir labi pazīstama. No 2000. līdz 2008.gadam viņa bija Latvija Statoil izpilddirektore, pēc tam piecus gadus strādāja Statoil gan par Azerbaidžānas filiāles vadītāju, gan par visa starptautiskā uzņēmuma korporatīvās sociālās atbildības viceprezidenti. Kopš 2013.gada viņa atkal ir Latvijā, kur līdz 2015.gada aprīlim bija bankas Citadele padomē.

Oktobrī Rubesa kļuva par triju Baltijas valstu kopuzņēmuma RB Rail valdes priekšsēdētāju. Viņas uzdevums būs koordinēt darbus un uzraudzīt finanses lielākajam kopējam infrastruktūras projektam Baltijas valstu vēsturē – miljardiem vērtam ātrgaitas dzelzceļam Rail Baltic no Tallinas līdz Lietuvas-Polijas robežai, kurš kursēs pa jaunbūvētām Eiropas platuma sliedēm. Plānots, ka pirmie vilcienu sastāvi dosies ceļā pēc desmit gadiem un līdz 2030.gadam tiks izveidoti savienojumi, kas ļaus ātri un ērti no Rīgas ar vilcienu nokļūt jebkurā vietā Eiropā.

24.novembrī Rubesa RB Rail vārdā parakstīja līgumu ar Eiropas Komisiju par 442 miljoniem eiro, kuri tiks izmantoti nākamajos piecos gados Rail Baltic sagatavošanas darbiem.

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu