
Ilzei Gaņinai mīļākais no matemātikas ir trigonometriskais riņķis, bet Kristapam Auzānam — Pitagora teorēma.
Tuvojoties Eksakto zinātņu dienai, matemātikas skolotāji Ilze Gaņina no Skrīveriem un Kristaps Auzāns no Dobeles stāsta, kas jādara, lai skolēniem matemātika patiktu
Trīsdesmit pusaudži ieinteresēti seko līdzi, kas notiek. Pa skolas logu no trešā stāva veļas krāsaini baloni. Daži atsitas un sašķīst, citi līgani šūpojas. Skolēniem rokās ir blociņi un viedtālruņi, viņi fiksē balonu piezemēšanos. «Gribējām izmērīt vidējo krišanas laiku,» stāsta Iespējamās misijas matemātikas skolotājs Kristaps Auzāns no Dobeles Valsts ģimnāzijas. Brīvdienās viņš savā tvitera kontā ierakstīja: pirmdien metīsim daudz balonu! Yes! Bariņš tīņu, kas sociālajos tīklos seko skolotājam, priecīgi atsaucās. «Varbūt viņi pārāk skaļi uzvedās gaitenī - dabūja brāzienu no mācību daļas, un labi vien ir - jāmācās sevi kontrolēt, apzināties, kur atrodas,» jaunais skolotājs saka. «Tomēr ieviest atraktīvus elementus mācību procesā ir svarīgi, jo tad bērniem ir interesanti.» Šeit atkrīt jautājums par to, kā mūsdienās skolotājam klases priekšā konkurēt ar spēlītēm un īsziņu sarakstēm, kas bieži vien stundās pa kluso notiek.