fbpx

Kur pazudusi Ventspils brīvosta? 23

Ventspils ostā. Foto: Romāns Kokšarovs, F64
Inga Antāne
Print Friendly, PDF & Email

„Baltijas asociācijas – transports un loģistika” atklātā vēstule satiksmes ministram Anrijam Matīsam

2014.gada 16.decembrī portāla www.db.lv vietnē publicētais raksts “Nosargā naftas produktus” vēstī, ka 10.decembrī Minskā parakstīts Latvijas un Baltkrievijas saprašanās memorands transporta un tranzīta kravu jomā. Sarunā ar „Dienas Biznesu” satiksmes ministrs norādījis, ka tas ir “[..] labs piemērs tam, ka Latvija ir sagatavojusi šādu piedāvājumu, kur iesaistīts dzelzceļš un Rīgas osta un kur ir runa par dzelzceļa kapacitāti, tarifiem un dažādu pretimnākšanu, lai kravas izvēlētos Latviju, nevis kaimiņvalstu ostas.”. Tāpat rakstā minēts, ka “minētā vienošanās ir bāze arī tam, lai nākotnē varētu izveidot jaunu termināli un loģistikas centru”.

Biedrība “Baltijas asociācija – transports un loģistika” (BATL) pārstāv Ventspils brīvostā strādājošus Latvijas tranzīta uzņēmumus. BATL biedru vidū ir tādi uzņēmumi kā a/s “Ventbunkers”, a/s “Ventspils tirdzniecības osta”, a/s “Kālija parks”, a/s “Baltijas ekspresis”, a/s “Latvijas naftas tranzīts” u.c. Latvijas tranzīta un loģistikas nozarei nozīmīgi uzņēmumi.

Nenoliedzami saprašanās memoranda parakstīšana ir būtisks solis tranzīta koridora Latvija – Baltkrievija attīstībā. Taču vienlaicīgi, atsaucoties uz rakstā minēto informāciju, BATL pauž neizpratni par plānoto sadarbību tikai Rīgas ostas virzienā. Tāpat BATL biedriem nav saprotami un šķiet klaji diskriminējoši rakstā minētie izteikumi, ka Latvijai ir svarīgi, lai kravu apjomi palielinās Rīgā, nevis Klaipēdā vai Tallinā. Šajā gadījumā Ventspils ostas uzņēmējiem rodas pamatots jautājums, vai Latvijai nav svarīgi, ka kravu apjomi palielinās arī Ventspils ostā un vai šādus izteikumus atbalsta arī satiksmes ministrs.

Valdības deklarācijas 74.punkts paredz attīstīt Rīgas, Ventspils un Liepājas ostas kā konkurētspējīgus un savstarpēji papildinošus loģistikas centrus un neatņemamu Eiropas un Āzijas tranzītceļu sastāvdaļu, tajā̄ skaitā Eiropas Savienības Transeiropas transporta tīkla ietvaros. Tāpēc BATL ieskatā jebkurai Satiksmes ministrijas kā atbildīgās ministrijas politikai, rīcībai un plānotiem pasākumiem ir jābūt maksimāli vērstiem uz visu triju Latvijas lielāko ostu kopīgu attīstību, to resursu un kapacitātes stratēģisku izmantošanu Latvijas ostu starptautiskās konkurētspējas veicināšanai.

Papildu kravas Latvijas ostām ir ļoti nozīmīgas, it īpaši ņemot vērā šā brīža Eiropas Savienības un Krievijas savstarpējās attiecības, uz ko norādīts arī rakstā. Šajā sakarā BATL uzsver, ka par papildu kravām būtu jādomā ne tikai Rīgas, bet arī Ventspils un Liepājas ostu virzienā. BATL ieskatā nav pieļaujama situācija, ka tranzīta un loģistikas, tajā skaitā ostu, politika tiek veidota tikai atsevišķu komersantu interesēs, ignorējot valsts (valdības) izvirzītos mērķus un Latvijas tautsaimniecības kopīgās intereses.

Nobeigumā BATL atgādina, ka no 2015.gada 1.janvāra Latvija būs Eiropas Savienības prezidējošā valsts un tas nozīmē, ka Latvijas ostas un tranzīts caur Latviju būs visas Eiropas Savienības jautājums. Par to liecina arī Satiksmes ministrijas valsts sekretāra K.Ozoliņa izteikumi Krievijas transporta ministram M.Sokolovam Krievijas transporta nedēļas ietvaros. Sarunā valsts sekretārs uzsvēra, ka īpaša nozīme tiks pievērsta tranzītu koridoru attīstībai, intensificējot transporta plūsmas starp Eiropas Savienību, Krieviju, NVS valstīm, Ķīnu, Āzijas valstīm un Vidējo Austrumu valstīm. “Latvijai piemīt lielisks potenciāls būt “tiltam” starp Austrumu un uz Eiropu valstīm, īpaši Ziemeļeiropu, nodrošinot eksportētājiem gan transporta, gan loģistikas pakalpojumus, kā arī sniedzot atbalstu ES tirgus apgūšanā,” uzsvēra valsts sekretārs K.Ozoliņš.

Ņemot vērā šajā vēstulē minēto, BATL aicina satiksmes ministru Anriju Matīsu nekavējoties, atbilstoši valdības deklarācijā noteiktajam, konceptuāli pievērsties Latvijas lielāko ostu attīstības, tajā skaitā darbības efektivitātes uzlabošanas jautājumiem.

Ar cieņu,

Biedrības “Baltijas asociācija – Transports un Loģistika” valdes priekšsēdētājs – Edgars Ciniņš,

Biedrības “Baltijas asociācija – Transports un Loģistika” prezidente – Inga Antāne

 

Komentāri (23)

nomale 22.12.2014. 10.37

Ventspilnieki ir krietni pastrādājuši pēdējos 23 gadus, lai pats Ventspils vārds izraisītu riebumu!

+11
-4
Atbildēt

2

    lno > 22.12.2014. 19.12

    nomale. Ventspils, Rīga, Rēzekne, Liepāja, bet nomales joprojām balso par gaišajiem spēkiem, kaut arī ar riebumu:):):)

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

    Ēriks > 24.12.2014. 09.07

    Ak Ventspils dažiem kā dadzis acīs ar savām rūpnīcām,bruģi,puķēm un bērnu laukumiem…Tāpat kā Krievijas sādžai rietumi.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

klusais 22.12.2014. 17.23

Inga Antāne … vai tik tā nav Zatlera saulītē celtā cīnītāja pret Lemberga ietekmi … VARAM lietu bīdītāja Sprūdža laikā . 🙂 🙂 🙂

+6
-3
Atbildēt

4

    Pelēkais Vilks > klusais 22.12.2014. 20.00

    Nu, pastāsti, pastāsti mumsiem kādu klaču. Tu mumsiem tāds kā vietējais venediktovs.

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

    andrejs > klusais 22.12.2014. 18.15

    un Zatlera RD “mēra” amata kandidāte. Tas pat vairs nav smieklīgi.

    +4
    -2
    Atbildēt

    0

    lno > klusais 22.12.2014. 17.33

    klusais. Politiķe sasniedz briedumu, aug gudri:):):)

    +4
    -2
    Atbildēt

    0

    klusais > klusais 22.12.2014. 18.20

    Vajag Skumjajam Bruņiniekam palūgt lai paskaidro kā Antānei tā sanācis 🙂

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

sbobet 28.04.2020. 13.42

… [Trackback]

[…] Here you can find 79166 additional Information on that Topic: ir.lv/2014/12/22/kur-pazudusi-ventspils-brivosta/ […]

0
0
Atbildēt

0

Lai pievienotu komentāru, vai ienāc ar:

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu

eskişehir escort samsun escort gebze escort sakarya escort edirne escort