Kur pazudusi Ventspils brīvosta? • IR.lv

Kur pazudusi Ventspils brīvosta?

27
Ventspils ostā. Foto: Romāns Kokšarovs, F64
Inga Antāne

„Baltijas asociācijas – transports un loģistika” atklātā vēstule satiksmes ministram Anrijam Matīsam

2014.gada 16.decembrī portāla www.db.lv vietnē publicētais raksts “Nosargā naftas produktus” vēstī, ka 10.decembrī Minskā parakstīts Latvijas un Baltkrievijas saprašanās memorands transporta un tranzīta kravu jomā. Sarunā ar „Dienas Biznesu” satiksmes ministrs norādījis, ka tas ir “[..] labs piemērs tam, ka Latvija ir sagatavojusi šādu piedāvājumu, kur iesaistīts dzelzceļš un Rīgas osta un kur ir runa par dzelzceļa kapacitāti, tarifiem un dažādu pretimnākšanu, lai kravas izvēlētos Latviju, nevis kaimiņvalstu ostas.”. Tāpat rakstā minēts, ka “minētā vienošanās ir bāze arī tam, lai nākotnē varētu izveidot jaunu termināli un loģistikas centru”.

Biedrība “Baltijas asociācija – transports un loģistika” (BATL) pārstāv Ventspils brīvostā strādājošus Latvijas tranzīta uzņēmumus. BATL biedru vidū ir tādi uzņēmumi kā a/s “Ventbunkers”, a/s “Ventspils tirdzniecības osta”, a/s “Kālija parks”, a/s “Baltijas ekspresis”, a/s “Latvijas naftas tranzīts” u.c. Latvijas tranzīta un loģistikas nozarei nozīmīgi uzņēmumi.

Nenoliedzami saprašanās memoranda parakstīšana ir būtisks solis tranzīta koridora Latvija – Baltkrievija attīstībā. Taču vienlaicīgi, atsaucoties uz rakstā minēto informāciju, BATL pauž neizpratni par plānoto sadarbību tikai Rīgas ostas virzienā. Tāpat BATL biedriem nav saprotami un šķiet klaji diskriminējoši rakstā minētie izteikumi, ka Latvijai ir svarīgi, lai kravu apjomi palielinās Rīgā, nevis Klaipēdā vai Tallinā. Šajā gadījumā Ventspils ostas uzņēmējiem rodas pamatots jautājums, vai Latvijai nav svarīgi, ka kravu apjomi palielinās arī Ventspils ostā un vai šādus izteikumus atbalsta arī satiksmes ministrs.

Valdības deklarācijas 74.punkts paredz attīstīt Rīgas, Ventspils un Liepājas ostas kā konkurētspējīgus un savstarpēji papildinošus loģistikas centrus un neatņemamu Eiropas un Āzijas tranzītceļu sastāvdaļu, tajā̄ skaitā Eiropas Savienības Transeiropas transporta tīkla ietvaros. Tāpēc BATL ieskatā jebkurai Satiksmes ministrijas kā atbildīgās ministrijas politikai, rīcībai un plānotiem pasākumiem ir jābūt maksimāli vērstiem uz visu triju Latvijas lielāko ostu kopīgu attīstību, to resursu un kapacitātes stratēģisku izmantošanu Latvijas ostu starptautiskās konkurētspējas veicināšanai.

Papildu kravas Latvijas ostām ir ļoti nozīmīgas, it īpaši ņemot vērā šā brīža Eiropas Savienības un Krievijas savstarpējās attiecības, uz ko norādīts arī rakstā. Šajā sakarā BATL uzsver, ka par papildu kravām būtu jādomā ne tikai Rīgas, bet arī Ventspils un Liepājas ostu virzienā. BATL ieskatā nav pieļaujama situācija, ka tranzīta un loģistikas, tajā skaitā ostu, politika tiek veidota tikai atsevišķu komersantu interesēs, ignorējot valsts (valdības) izvirzītos mērķus un Latvijas tautsaimniecības kopīgās intereses.

Nobeigumā BATL atgādina, ka no 2015.gada 1.janvāra Latvija būs Eiropas Savienības prezidējošā valsts un tas nozīmē, ka Latvijas ostas un tranzīts caur Latviju būs visas Eiropas Savienības jautājums. Par to liecina arī Satiksmes ministrijas valsts sekretāra K.Ozoliņa izteikumi Krievijas transporta ministram M.Sokolovam Krievijas transporta nedēļas ietvaros. Sarunā valsts sekretārs uzsvēra, ka īpaša nozīme tiks pievērsta tranzītu koridoru attīstībai, intensificējot transporta plūsmas starp Eiropas Savienību, Krieviju, NVS valstīm, Ķīnu, Āzijas valstīm un Vidējo Austrumu valstīm. “Latvijai piemīt lielisks potenciāls būt “tiltam” starp Austrumu un uz Eiropu valstīm, īpaši Ziemeļeiropu, nodrošinot eksportētājiem gan transporta, gan loģistikas pakalpojumus, kā arī sniedzot atbalstu ES tirgus apgūšanā,” uzsvēra valsts sekretārs K.Ozoliņš.

Ņemot vērā šajā vēstulē minēto, BATL aicina satiksmes ministru Anriju Matīsu nekavējoties, atbilstoši valdības deklarācijā noteiktajam, konceptuāli pievērsties Latvijas lielāko ostu attīstības, tajā skaitā darbības efektivitātes uzlabošanas jautājumiem.

Ar cieņu,

Biedrības “Baltijas asociācija – Transports un Loģistika” valdes priekšsēdētājs – Edgars Ciniņš,

Biedrības “Baltijas asociācija – Transports un Loģistika” prezidente – Inga Antāne

 

Komentāri (27)

nomale 22.12.2014. 10.37

Ventspilnieki ir krietni pastrādājuši pēdējos 23 gadus, lai pats Ventspils vārds izraisītu riebumu!

+11
-4
Atbildēt

2

    lno > 22.12.2014. 19.12

    nomale. Ventspils, Rīga, Rēzekne, Liepāja, bet nomales joprojām balso par gaišajiem spēkiem, kaut arī ar riebumu:):):)

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

    Ēriks > 24.12.2014. 09.07

    Ak Ventspils dažiem kā dadzis acīs ar savām rūpnīcām,bruģi,puķēm un bērnu laukumiem…Tāpat kā Krievijas sādžai rietumi.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

klusais 22.12.2014. 17.23

Inga Antāne … vai tik tā nav Zatlera saulītē celtā cīnītāja pret Lemberga ietekmi … VARAM lietu bīdītāja Sprūdža laikā . :) :) :)

+6
-3
Atbildēt

4

    Pelēkais Vilks > klusais 22.12.2014. 20.00

    Nu, pastāsti, pastāsti mumsiem kādu klaču. Tu mumsiem tāds kā vietējais venediktovs.

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

    lno > klusais 22.12.2014. 17.33

    klusais. Politiķe sasniedz briedumu, aug gudri:):):)

    +4
    -2
    Atbildēt

    0

    andrejs > klusais 22.12.2014. 18.15

    un Zatlera RD “mēra” amata kandidāte. Tas pat vairs nav smieklīgi.

    +4
    -2
    Atbildēt

    0

    klusais > klusais 22.12.2014. 18.20

    Vajag Skumjajam Bruņiniekam palūgt lai paskaidro kā Antānei tā sanācis :)

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

Skumjais Bruņinieks 23.12.2014. 15.14

Antānes kundze!

Priecīgus svētkus Jums un ģimenei.

Neņemiet par pilnu, ko aitas un auni Jums te gvelž.

Šajā portālā ir daudz Lemberga atbalstītāju, tā kā nebrīnieties par uzbrukumu Jums.

Kopš izdzēsta ir Zatlera “sarkanā līnija”, aitu un aunu ekstāzē ir neizmērojama. Viņiem patīk, ka viņus cērpj.

Persona “klusais” ir kluss Lemberga atbalstītājs, kurš vienreiz uzdeva man jautājumu – ” ko Lembergs man tieši ir nozadzis..?”

Nu, tik tiešām, cik loģiski – ko gan mums varētu būt nozadzis mazais smaidīgais vīriņš ar 200 sējumu lielu apsūdzību ļoti smagos noziegumos?

Atceros, nesen Lembergs, lai parādītu, ka visi esam grēcīgi, pievērsās bībeles tēmai un pavēstīja – ” lai tas, kurš nav bez grēka, pirmais met viņam akmeņi..”.

Pareizāk gan būtu teikt – “lai pirmais met viņam ar akmeni tas, kuram nav 200 sējumu apsūdzība ļoti smagos noziegumos”. Bet to jau viņš nesaka, jo zina, ka tad tiktu aprakts zem milzīgas akmeņu kaudzes.

Jūs taču uz savas ādas izjutāt, cik milzīga ietekmē ir mazajam Puzes pundurim. Ja kāds mūsu politikas nezinātājs no ārpasaules pavērotu Latvijā notiekošo, tad viņš drīz vien novērotu dīvainu lietu – viss, kas notiek mūsu politikā, visi politiķi, partijas un deputāti riņķo ap kaut kādu neredzamu objektu ar milzīgu pievilkšanās spēku un ietekmi. Tas ir tāpat, kā kosmosā, kad melnais caurums nav redzams, bet viņu var izskaitļot, jo pateicoties milzīgajai gravitātei, viņš visus pievelk un beigās arī aprij.

Tā arī Lembergs mūs galu galā visus ir pievilcis un aprijis. Man Jums jāatvainojās, jo balsoju par Vienotību, kurai, izrādījās, veselīga partiju konkurencē nebija vajadzīga – viņa pakalpoja gan Lembergam, gan sev guva labumu. Tagad atkal Vienotība var būt mierīga – bezkonkurences apstākļos vēlētāji būs spiesti arī turpmāk pirkt viņas sasmakušo produkciju.

Bet vai ievērojāt, cik laimīgi kļuva aitas un auni mūsu Lemberga karaļvalstī, kad galvenais virscirpējs atgriezās? Aitas un auni bija tā kā nobijušies, tā kā nokaunējušies par to pārdrošību, kad ar rīkojumu N2 padzina paši savu labvēli un saimnieku. Bet saimnieks ir augstsirdīgs un savam ganāmpulkam piedeva, mazliet pakratīja ar pirkstu un pateica :

“Nekādu eksperimentu vairs ar valsti. Pietiek!

+2
-3
Atbildēt

2

    Cilvēks ir vissvarīgākais :)

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

    andrejs > Skumjais Bruņinieks 23.12.2014. 19.45

    klusais protams ir izcila personība, bet tomēr nav poltikā ielīdis, un ko jūs par viņu domājat. vairumu ne pārāk interesē.

    Varbūt tomēr varat nedaudz sīkāk par to kā Antāne no visgodīgākās antilemburģiskākās partijas spices nonāca Lemberga ostas lobētāju grupā? :)

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu