Krišjānis Peters sola sakārtot Rīgas taksometru pārvadājumus • IR.lv

Krišjānis Peters sola sakārtot Rīgas taksometru pārvadājumus

25
Krišjānis Peters 2009.gada pašvaldību vēlēšanu laikā. Foto: Elmārs Rudzītis, F64

Kļūšanu par Satiksmes departamenta vadītāju neesot sekmējusi pazīšanās ar Šleseru

Bijušais lidostas ”Rīga” valdes priekšsēdētājs, ”buldozera” Aināra Šlesera līdzgaitnieks politikā Krišjānis Peters par Rīgas domes Satiksmes departamenta direktora pienākumu izpildītāju uzaicināts kļūt pēc divu gadu darba direktora padomnieka amatā. Tā šodien intervijā Latvijas Radio 1 paskaidroja Peters.

Pēc aiziešanas no lidostas 2010.gadā viņš pēc gada uzaicināts strādāt Satiksmes departamentā, jo labi pazīstot satiksmes jomas spēlētājus lidostā, dzelzceļā un citos satiksmes uzņēmumos. Peters teic, ka nonākšanu amatā neesot sekmējusi pazīšanās ar Šleseru, atzīstot, ka tieši viņš aicinājis politikā pirms 15 gadiem. Šlesers plāno atgriezties politikā, taču tagad ar Peteru par to neesot runājuši. ”Man vīziju par atgriešanos politikā šobrīd nav, liels izaicinājums ir pildīt Satiksmes departamenta direktora amatu Rīgas domē. Man tas ir daudz svarīgāk par politisku karjeru,” skaidro Peters.

Tagad Peters kā direktora pienākumu izpildītājs apņēmies sakārtot dažādās galvaspilsētas satiksmes jomas. ”Uzņēmumos ir lieliski speciālisti, uz kuriem turas ikdienas darbs, un vadītāja loma ir organizēt un palīdzēt,” uzskata departamenta vadītājs. Pagaidām neesot runāts par viņa oficiālu apstiprināšanu, tomēr Peters kandidēšot amatam, ja tas tiks piedāvāts. Pilnvaras un uzdevumi pienākumu izpildītājām esot tie paši kas pilntiesīgam direktoram.

Peters atzina, ka direktora biroju joprojām vada Vitālijs Reinbahs, par kuru paustas aizdomas, ka saistībā ar viņa darbību maija vidū departamentu pārbaudījis Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs. ”Uz aizdomu pamata man nav tiesību ierobežot ziņa darbību, jo cilvēku Latvijā par vainīgu var atzīt tikai tiesa. Nedrīkstu izpaust detaļas par šo lietu, taču darbiniekam ir noteikti ierobežojumi jautājumiem, ar kuriem viņš nenodarbojas. Neesmu iepazinies ar lietas materiāliem, bet tikai ar publiski pieejamo informāciju un to, ko pats Reinbahs teicis, nevaru atzīt viņu par vainīgu,” paskaidroja departamenta vadītājs.

Peters apņēmies sakārtot taksometru lietas Rīgā, izmantojot tikpat ”radošas” metodes, kā dažādi pārvadātāji, kuri iemanījušies apiet likumus un noteikumus. Tas tomēr notikšot ”stingri likuma ietvaros”, piemēram, kā skaidroja departamenta šefs: ”Ja šoferis apgalvo, ka dodas uz kafejnīcu vai bāru ar pilnu autobusu cilvēku, varam lūgt Valsts ieņēmumu dienestam pārbaudīt uzņēmuma apgrozījumu, vai tiešām katru dienu pilniem autobusiesm tiek vesti cilvēki uz konkrēto ēdināšanas vietu.”

Amatpersona uzskata, ka ”taksometru kari”, kā nodēvēti strīdi starp daudzajiem pārvadātājiem, kopskaitā ap 1300 reģistrētajiem vedējiem, Eiropas Savienības valsts galvaspilsētā neesot pieļaujami, tāpēc notikšot nopietnas pārbaudes. ”Tikai pašvaldības policija vai pārbaudes dienests, daudzu likumu nepilnību dēļ netiek galā ar krāpšanos. Mēs tam pieiesim radoši, likuma ietvaros piesaistot dažādas institūcijas,” skaidroja Peters.

Cita prioritāte Peteram ir infrastruktūras projekti – galvenais esot Salu tilts un Dienvidu tilta trešā un ceturtā kārta – pārvadi uz Ziepniekkalnu un Zolitūdi. ”Lūgsim deputātus nākamgad piešķirt 15 miljonus latu Salu tilta rekonstrukcijas projektam un satiksmes plūsmas pārplānošanai. Dienvidu tilta pabeigšana vajadzīga, lai novirzītu kravas no Rīgas centra, iedzīvotājiem būtu vieglāk pārvietoties un svaigāks gaiss,” stāsta Peters. Dienvidu tilta 3. kārta būšot krietni lētāka nekā pirmā jeb tilts pār Daugavu, kas savulaik pamatoti ieguvis ”Zelta tilta” palamu.

Būtiskas pārmaiņas ar lietus ūdens savākšanu no ielām Peters nesola, jo ar 3 miljoniem latu, ko ik gadu atvēl lietus kanalizācijas sistēmu uzturēšanai, situāciju nevarot uzlabot, tikai uzturēt pašreizējā stāvoklī. Lai ko labotu, gadā būtu vajadzīgi 20 miljoni. Līdz 2020.gadam šim mērķim vajadzētu atvēlēt kopumā 170 miljonus. Ielu uzturēšanai galvapilsētā gadā tiekot tērēti 10 miljoni latu, bet ideālai darbībai vajadzētu desmit reizes vairāk, sacīja Peters.

Komentāri (25)

Andris 06.08.2013. 10.49

Pie mums ļoti prasās vispārējs takšu likums, kurš darbotos visā valstī, nevis kādā atsevišķā pilsētā. Šādu likumu nevajag izgudrot pašiem, jāpārņem gatavu no Vācijas.
1. Jebkuras firmas takši drīkst stāvēt jebkurā takšu stāvvietā.
2. Pasažieris ir tiesīgs paņemt jebkuru mašīnu no rindas, nevis obligāti pirmo.
Šis otrais pants ir ļoti svarīgs, jo neļauj mafioziem takšiem pārkārtoties un ieņemt izdevīgākas vietas rindā. Bez tam, takšiem nāktos rūpēties par savu reputāciju, jo cilvēks pienāk pie rindas, paskatās uz mašīnu sāniem, kur rakstīta firma, un izvēlas sev tādu, kura līdz šim viņu nav pievilusi. Arī rīkot pārbaudes pie šīs sistēmas ir viegli.

+8
0
Atbildēt

1

    Kristīne > Andris 06.08.2013. 11.26

    Jap. Vēl derētu licenču daudzuma neierobežotība, tehniskās prasības automobilim, papildu atbalsts tieši individuālām, nevis kantoru licencēm u. tml.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

Eleonora Maisaka 06.08.2013. 09.02

Ļumīgais čekistu skolas, MGIMO, absolvents, čekista dēls un čekista znots, “specs” visās jomās.

+9
-4
Atbildēt

2

    inesite15 > Eleonora Maisaka 28.08.2013. 22.47

    nu – chem bogati, gospoda-tovarishshi …za sho barolisj …a kak dishalji:)

    0
    0
    Atbildēt

    0

    janazakovica > Eleonora Maisaka 06.08.2013. 10.15

    MGIMO ir spiegu skola krievijaa..sakartos taksometru parvadajumus..par labu nagla savicka un slesera taxsometru firmai..kad autofavorits maksaja kukulus par iekslietu mistrijas iepirkumiem.. caur legalu petera panemsanu firmas ipasnieku sarakstaa uz 10%…peters citas valstis jau butu dabujis muza ielodzijumu par korupciju un naudas atmazgasanu..

    +7
    0
    Atbildēt

    0

Eleonora Maisaka 06.08.2013. 12.14

kristaps_freimanis
Nekādas “kantoru” licenzes. Licenzei jābūt katrai mašīnai, neatkarīgi tā pieder privātam dakšistam, vai koncernam ar 1000 mašīnām. Licenžu skaitam jābūt stingri limitētam, lai nepieļautu situāciju, ka tiek aizņemta pilsētas platība ar stāvošiem takšiem, kas ziemā turklāt vēl pa stundai sildās. Katru gadu ir jāanulē licenzes autiņiem, kas pārkāpuši likumus, vai noteikumus un, noteikti, daļai to(Rīgā kādas 50 mašīnas), kas vismazāk samaksājuši nodokļos. Jaunas licenzes jāpārdod izsolē pa vienai, un tām jabūt pieejamām ikvienam.
Kad pirmo reizi izlauzos aiz “dzelzs” priekškara 1987. gadā, Polijā biju patīkami pārsteigts, kā tur sakārtota sistēma. Nekādas bankošanas, dažādu īpašnieku taksometri stājas viens aiz otra rindā un mašīnu skaitu tajā ierobežo zīme ar pārsvītrotu taxi. Izcila kārtība ir Ņujorkā, kur pat bagāti cilvāki neatļaujas sev privāto mašīnu, jo taksometrs vienmēr ir pieejams un tas nemaksā dārgi.

___________________________________
agrunte
Šis otrais pants ir ļoti svarīgs, jo neļauj mafioziem takšiem pārkārtoties

Par “mafioziem” taksistiem, te jau darbs, valsts policijai. Nevienu neizbrīna apstāklis, ka tirgū tantukam, kas tirgo dilles, vairs nav jāmaksā nodevas krievu bandītpurnam, tai pašā laikā norma ir, kad Ušmerika pašvaldības miļicija čupojas ar “spirķikvodkasigareti” tirgotājiem centrāltirgū un taksometru firmas atļaujas sev aizņemt pilsētas taksometru pieturas. Šeit būtiski ir, lai Kremļa zagļu, žuļiku un pedofīlu parķijas pārstāvētās, SC, rīcībā nebūtu paģeļņiku, Puķina piesmietā parķijas vadītā IeM.

+4
-1
Atbildēt

3

    Ieva Priedenfelde > Eleonora Maisaka 06.08.2013. 14.21

    Ir labi, ja pēc licenses ir rinda, tad taksisti ir ieinteresēti ievērot noteikumus, lai nepazaudētu licensi
    Ja license ir uxņēmumam, taksistam pie kājad, aizies citur slaukt naudu

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    Ieva Priedenfelde > Eleonora Maisaka 06.08.2013. 14.19

    licemsi jādod nevis mašīnai, bet taksistam, kam tas ir maizes darbs uz mūžu, un nekādu bandītu firmu vairs, taksistiem jābūt pašnodarbinātajiem

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Kristīne > Eleonora Maisaka 06.08.2013. 12.52

    Ja licenču skaits ir ierobežots, tad to izsolēs pārlieku lielas priekšrocības sanāk visādiem “koncerniem”, kas pieptiekami veiksmīgi spēj monopolizēt vai oligopolizēt tirgu, un tas nav labi. Taksometru daudzums visdrīzāk tomēr pats paliks +/- optimālā (konkrētās uzņēmējdarbības izdevīguma pakāpes aka = piedāvājums/pieprasījums) līmenī.

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu