Nekļūsti svešs • IR.lv

Nekļūsti svešs

6
Voldemārs Dūdums
Voldemars

Vakar benzīntankā kolas vietā nopirku ābolu sulu. Pateicoties polārlāčiem

Ir divu veidu reklāmas – komerciālās un sociālās. Pirmās aicina pirkt konkrētu produktu vai pakalpojumu, otrās – beigt gandēt savu dzīvi. Reklāmistiem patīk sociālās reklāmas, jo tā ir iespēja parādīt, uz ko viņi patiešām ir spējīgi. Budžeti parasti ir tuvu nullei, toties pasūtītāji nav mārketinga gudrībās sapinušies un mērķis nenoliedzami ir cēlāks par kārtējās bundžas pārdošanu.

Pagājušajā nedēļā YouTube kanālā manu uzmanību piesaistīja divas sociālās reklāmas, viena – no ASV, otra – no Latvijas.

Amerikāņu gandrīz četru minūšu garā multfilma Īstie lāči (The Real Bears) stāsta par polārlāču ģimeni, kurai ļoti garšo kolai līdzīgas limpenes. Skanot saldai dziesmai par cukuru, lāči laimīgi cilā pudelītes, līdz sākas problēmas – liekais svars neļauj ielēkt āliņģī, graužot zivi, izlūst zobs, un lāču papam uzpampst kāja, kuru beigās ar motorzāģi amputē medmāsa lapsa. Nelaimju cēloni paskaidro īsi fakti par cukura izraisītām kaitēm. Noslēgumā ir aicinājums: «Tiec vaļā no nelaimes!» jeb «Dump the unhappy!» kā atbilde uz Coca-Cola «happiness» saukli.

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu