
Andris K.Bērziņš
Silīcija ielejā jau vairāk nekā 50 gadu riska kapitāla firmas veic ieguldījumus tehnoloģiju firmās - tā sauktie startup. Bet tikai pēdējos desmit gados izveidojusies sapratne par to, kā atšķiras startup no daudziem citiem jauniem uzņēmumiem (piemēram, veikaliem, restorāniem, konsultāciju firmām utt.).
Atverot vienkāršāko restorānu, jāpārdzīvo daudz risku, rūpju un raižu. Bet startup sekmes ir atkarīgas ne tikai no spējām sagrabināt un noturēt investīcijas, komandu, klientus un dažādus citus resursus. Startup sekmes ir atkarīgas arī no inovāciju veiksmes, kas pēc definīcijas ir kaut kas zināmā mērā nezināms. Piemēram, Skype dibinātājiem nebija skaidrs, vai būs tehniski iespējams miljoniem lietotāju nodrošināt kvalitatīvas telefona sarunas caur internetu.