Pirms referenduma visvairāk reklamējusies “Vienotība” un Lembergs 13

Aivars Lembergs pēdējā preses konferencē. Foto: Jānis Saliņš, F64
Print Friendly, PDF & Email

Tāpat kā pērn, arī šogad vērojama masīva Ventspils pašreklāmas kampaņa 

Vairāki politiskie spēki un politiķi laiku pirms referenduma izmantojuši savu politisko reklāmu izvietošanai plašsaziņas līdzekļos, un visvairāk to darījusi apvienība “Vienotība” un Ventspils mērs Aivars Lembergs, kurš izvirzīts par Zaļo un zemnieku savienības (ZZS) premjera amata kandidātu. 

Par to liecina politikas centra “Providus” 11.Saeimas priekšvēlēšanu perioda pirmie mediju monitoringa rezultāti. 

No politiskajiem spēkiem reklāmu izvietošanā dominēja “Vienotība”, kas uz priekšvēlēšanu tēriņiem neattiecināmajā laikā reklamējusies tikai nedaudz mazāk kā 2010.gada vēlēšanu kampaņas laikā kopā jeb aptuveni par 150,8 tūkstošiem latu, ziņo BNS. 

No politiķiem neapstrīdams līderis ir Lembergs, kura individuālās reklāmas televīzijas kanālā LNT izmaksājušas aptuveni 41 tūkstoti latu. 

Līdzīgi kā 2010.gadā, arī šogad ir novērojama masīva Ventspils pašreklāmas kampaņa. No 1.jūnija līdz 20.augustam Ventspils dome un Ventspils Attīstības aģentūra ir izvietojušas divu stundu reklāmu kopapmēru nacionālā mēroga televīzijās. Kampaņas kopējās izmaksas varētu būt jau pārsniegušas 100 tūkstošus latu, turklāt uz tām netiek attiecināti īpašie politisko reklāmu izcenojumi. Līdzīgi kā 2010.gadā, tas liecina, ka pašvaldības institūciju budžets tiek tērēts, lai netieši aģitētu par ZZS, norāda “Providus”. 

Tālāk seko Nacionālā apvienība, kas no eksprezidenta Valda Zatlera paziņojuma par 10.Saeimas atlaišanas ierosināšanu līdz referendumam reklāmās iztērēja aptuveni 20 tūkstošus latu, “Par prezidentālu republiku” ‒ 7757 latus, ārlietu ministrs un “Vienotības” līderis Ģirts Valdis Kristovskis ‒ 1500 latu, ZZS ‒ 1035 latus. 

Portālā “politika.lv” līdz pat vēlēšanām būs pieejama regulāri atjaunota informācija par politiskās reklāmas izvietotājiem, partiju finansēm un centieniem apiet priekšvēlēšanu regulējumu. 

Jau vēstīts, ka 23.jūlijā referendumā atlaista 10.Saeima, līdz ar to izsludinātas jaunas parlamenta vēlēšanas, kas notiks 17.septembrī. Saeimas atlaišanas gadījumā partijām noteiktie priekšvēlēšanu izdevumu apmēra ierobežojumi reklāmas izvietošanai, pasta izdevumiem un labdarības pasākumu finansēšanai, sponsorēšanai ir saistoši no 24.jūlija līdz vēlēšanu dienai.

Komentāri (13)

Kinskis 24.08.2011. 23.38

Vai TV rullīši par Ventspili, Ventspils ziņas (RadioSWH) u.tml. arī tiek pieskaitīti priekšvēlēšanu tēriņiem?

+5
0
Atbildēt

1

    andris902 > Kinskis 24.08.2011. 23.49

    …nabaga ventspilnieki!…cik no viņu pilsētas budžeta visas tās reklāmas par “Pilsētu ar rītdienu” izmaksā?…visos medijos!…un gandrīz katrā raidījumā!…:))

    +2
    0
    Atbildēt

    0

anita_meistere 24.08.2011. 19.48

neaceros, kas bija pirms referenduma, bet vismas tās ZZS reklamas kas tagad skan radio man vienkaŗsi izraisa vēmienu. salda mūzika fonā, balss izteiksme, kā deklamejot dzejoli…tie teksti vispār lol.
SC ir tas pat…tik salda demagogija un solījumi vēl nekad nav bijuši.

+4
0
Atbildēt

0

Aija Neļķe 24.08.2011. 19.10

😀 Nacionālās apvienības tēriņi valodas kampaņas noslēgumā (parakstu vākšana noslēdzās 9. jūnijā) Providus skatījumā ieskaitīti “priekšvēlēšanu tēriņos”, kaut gan kampaņa tika sākta pirms Rīkojuma Nr.2, kad nebija vispār zināms, ka tādas ārkārtas vēlēšanas vispār būs. LOL LOL LOL

+6
-2
Atbildēt

3

    kristaps_drone > Aija Neļķe 25.08.2011. 10.09

    >tendenciozajam, realitāti sagrozošajam reālistam
    “Tāda sajūta, ka visi Latvijas jefiņi sasirguši ar verbālo dizentēriju. Stulbi, uzbāzīgi un apnicīgi kā lētas proves paunu žīdi.” – tieši tas pats ir sakāms par visām pārējām partijām un apvienībām, jo arī viņu biedri un fani dara to pašu un pat lielākā apjomā, bet it sevišķi šeit – IR.

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    kkristaps > Aija Neļķe 25.08.2011. 08.09

    Domāju, ka vislatvijiešiem vajadzētu maksāt naudassodu par visas interenta publiskās telpas piespamošanu: nav iespējams normāli izlasīt komentārus nevienā portālā un ne par vienu rakstu bez vislatvijiešu cenšļu vervelējumiem. Tāda sajūta, ka visi Latvijas jefiņi sasirguši ar verbālo dizentēriju. Stulbi, uzbāzīgi un apnicīgi kā lētas proves paunu žīdi.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > Aija Neļķe 24.08.2011. 19.17

    Kas skatās un
    kā skatās.

    +3
    0
    Atbildēt

    0

Lai pievienotu komentāru, vai ienāc ar:

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu