“Olšteina grupas” aģitācija iezīmē iespējamas saiknes ar oligarhiem • IR.lv

“Olšteina grupas” aģitācija iezīmē iespējamas saiknes ar oligarhiem

29
Foto: Ieva Čīka, LETA
Indra Sprance

ZRP “uzmanīgi vērtēs” deputātu grupas tālāko rīcību

Lai arī tā dēvētās Olšteina grupas deputātu nesankcionētā priekšvēlēšanu aģitācija veikta sadarbībā ar tiem pašiem cilvēkiem, kas iepriekš reklamējuši oligarhu politiskos spēkus apvienībā “Par labu Latviju”, turklāt nav skaidri šīs kampaņas finansētāji, Zatlera Reformu partija (ZRP) patlaban nekādus lēmumus par sadarbību ar šo grupu nepieņems, bet ” ZRP ļoti uzmanīgi vērtēs šo deputātu tālākas rīcības un lēmumus, lai izdarītu pamatotus secinājumus.”

Par to Ir.lv informēja partijā. “Pašlaik publiskajā telpā esošā informācija liek domāt, ka deputāti nav monolīta grupa, un katram ir dota iespēja pieņemt patstāvīgus un argumentētus lēmumus saskaņā ar savu sirdsapziņu. ZRP ļoti cer, ka šie lēmumi būs atbildīgi un konstruktīvi, “Ir.lv informēja partijā, kura pēc nedēļas sākumā žurnāla IR izrādītās intereses par partijā notikušo vakar nolēmusi no ZRP izslēgt biedru Kārli Gudoni un Guntaru Galvanovski.

Žurnāls IR ceturtdien vēsta, ka visu Olšteina grupu vieno īpaša reklāmas kampaņa, kuras finansējums nav skaidrs, un īstenotāju pēdas ved “oligarhu” virzienā.

Pirms vēlēšanām ZRP priekšvēlēšanu kampaņas plānošana pēc ZRP valdes locekļa Klāva Olšteina ieteikuma tika uzticēja mediju aģentūras “Creative Media Services” (CMS) pārstāvim Kārlim Gudonim, kurš atrunājis partiju no ieceres veidot pašiem savu oficiālo avīzi un reklamēties reģionālajā presē, savukārt pats organizējis individuālās kampaņas virknei ZRP biedru, tajā skaitā izdodot nesaskaņotas partijas avīzes. Gudonis šīs aktivitātes nepārtrauca arī pēc tam, kad ZRP vadība uzzināja par notiekošo. ZRP atbildīgais par partijas darba organizēšanu Rihards Kozlovskis uzskaitījis, ka Gudoņa individuālās kampaņas pakalpojumus saņēmuši vairāk nekā 20 deputātu kandidāti, to skaitā visa Olšteina grupa.

Olšteins žurnālam atklāj, ka Gudonis viņa gadījumā organizējis interviju publicēšanu reģionālajā presē. Šo pakalpojumu aptuvenās izmaksas varētu būt ap 3000 latu, ko seguši kādi atbalstītāji. Tomēr viņu vārdu Olšteins atsakās atklāt, aizbildinoties, ka visi ziedotāji redzami KNAB mājaslapā. Vēl nerunīgāks ir cits sešinieka pārstāvis – visjaunākais deputāts Jānis Upenieks, kurš no 26.vietas sarakstā spēja ielēkt sestajā un tikt pie mandāta. Īpašā kampaņa ļoti palīdzējusi arī Upenieka radiniecei Elīnai Siliņai, kura spēja iekļūt Saeimā no 19.vietas sarakstā. Tomēr Upenieks domā, ka lauri nepienākas tikai konsultantam “Kārlim, kuru pazīstu”. Piemēram, pats Upenieks ļoti aktīvi rosījies sociālajos tīklos. Upenieks gan noklusē, ka šī rosīšanās ir arī viņa kā sociālo mediju administratora darba pienākums tajā pašā kompānijā CMS, kuru vada “paziņa Kārlis”. Pirms žurnāls Ir izrādīja interesi par CMS, tās mājaslapā vēl pagājušās nedēļas nogalē Upenieks smaidīja vadības fotogalerijā kopā ar valdes locekli Kārli Gudoni. 

Gudonis žurnālam skaidro, ka iesaistījies ZRP tādēļ, “lai mūsu valsts tiešām kļūtu labāka”. Reklāmas kampaņu konsultējis brīvprātīgi un nesavtīgi, lai palīdzētu partijai un tās biedriem.

Žurnāls noskaidrojis, ka CMS un citas saistītās kompānijas 10.Saeimas vēlēšanās apkalpojušas PLL reklāmas kampaņu, šogad strādāts ar Aināra Šlesera partiju. Vēl agrāk, 2002.gadā, CMS saņēma vairākus miljonus latu vērtu pasūtījumu Rīgas domes projekta e-Rīga mārketinga komunikāciju plāna izstrādei un īstenošanai. Tolaik domi vadīja Gundars Bojārs, bet viņa padomnieks bija tuvs Aināra Šlesera domubiedrs Gundars Kukuls.  Saistībā ar Gudoņa organizētajām kampaņas avīzēm parādās vēl kāda kompānija – dažām kā apmaksātājs norādīts SIA “Engine Communication”. Un jau atkal – firmas īpašniekiem ceļi krustojušies ar Špilleru, veidojot kopēju uzņēmumu. 

Špillers ir reklāmas biznesa “veterāns”, kuram veidojušās senas saites ar Latvijas telekanālu vadību, īpaši LNT bosu Andreju Ēķi. Formāli Špilleru ar CMS vairs nesaista nekas, taču viņa uzvārds Lursoft datos uzpeld – kompānijas vairākuma akcionāre ir Ieva Landorfa (agrāk Špillere), bet 20% daļu pieder mūzikas ierakstu kompānijas “Platforma Records”  vadītājam Rimantam Liepiņam. Arī Liepiņš pazīstams kā ciešs Ēķa sadarbības partneris. Savukārt par Ēķa politiskajām simpātijām jautājumi nerodas – pirms 10.Saeimas vēlēšanām LNT sevi pieteica kā PLL ruporu, šoruden centās balstīt Šleseru. 

Plašāk par to lasiet žurnālā IR.

 

Komentāri (29)

buchamona 27.10.2011. 17.20

Var tā būt un var tā nebūt :) Lai gan – ja es sāktu lasīt krimiķi, kurā sižets risinātos tādi, kā šobrīd tiek skaidrota intriga ap 6 ” uzmetējiem” – es to bestselleru noliktu malā, turos pie reāliem sižetiem, ja izvēlos, ko lasīt :) Katrā ziņā – ” sešīši” šobrīd ir zem tādas ” lupas” , ka neko apšaubāmu viņi vnk neizdarīs, ja pēc savas būtības nav kamikadzes :) Bet, “atvēsinot ZRP” , man šķiet, ka viņi izdarīja pakalpojumu Latvijai :)

+16
-2
Atbildēt

0

oktaavs 27.10.2011. 18.15

Attiecībā uz politiķiem ir jāaizmirst tādi jēdzieni, kā “patīk – nepatīk”, vai “ticu – neticu”. Savādāk var sanākt smaga, smaga vilšanās.
Tikai un vienīgi reālie darbi ir īstais rādītājs. Un balsojumi, protams.

+12
0
Atbildēt

0

tuba76 27.10.2011. 19.11

Vai nebutu tikai taisnigi, ja visa “tiesiskas koalicijas” pamatakmena ZRP valde tiktu paklauta sadai skrupulozai parbaudei? Manuprat tur varetu atklaties tadi brinumi, ka sesisi nobaletu vinu prieksa. Ka tikai tas, kas sabiedribai par tiem cilvekiem zinams – pateicibas, apdauzita ideja par latviesu vesanu majas ar lepniem dzipiem – nav tikai redzama aisberga virsotnite?

+11
-1
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu