fbpx

Sāks vieglo auto virsbūvju remonta darbnīcu sertifikāciju 15

Foto: Lauris Vīksne, F64
Print Friendly, PDF & Email

Sertifikācija veiksmīgi notiek Igaunijā, kur ēnu ekonomikas īpatsvars nozarē mazāks par 10 %

Latvijas Pilnvaroto autotirgotāju asociācija (LPAA), sadarbībā ar Latvijas Virsbūvju remontētāju asociāciju (LAVRA) un Valsts ieņēmumu dienestu (VID), šogad sāk vieglo transportlīdzekļu apkopes un remonta nozares komersantu sertifikāciju, kā mērķis ir ēnu ekonomikas un negodīgas konkurences mazināšana, informējusi LPAA, ziņo LETA.

Sertifikācijas procesā LPAA vērtēs auto virsbūvju remonta darbnīcu darbinieku kvalifikāciju un klientu apkalpošanas kvalitāti, izmantotās iekārtas un tehnoloģijas, lietoto rezerves daļu un remonta materiālu atbilstību. Tāpat izvērtēs, vai remontdarbu tāmes tiek noformētas, izmantojot automašīnas ražotāja akceptētu un ar apdrošinātājiem saskaņotu zaudējumu aprēķināšanas informācijas tehnoloģiju programmu. Bez tam, tiks ņemts vērā arī tas, cik konkrēta auto virsbūvju remonta darbnīca ir spējīga pierādīt lietoto rezerves daļu atbilstību automobiļa ražotāja prasībām un to legālu izcelsmi.

Sertifikācijai ir paredzēta auto virsbūvju remonta darbnīcu ikgadēja pārbaude,tādējādi šis process būs ilgstošs un nepārtraukts. Turpmāko pāris gadu laikā LPAA sadarbībā ar LAVRA plāno sertificēt vismaz 30-40 kvalitatīvākās darbnīcas.

LPAA valdes priekšsēdētājs norādījis, ka līdzīgs sertifikācijas process iepriekšējos gados sevi attaisnojis Igaunijā, kur 39 nozares lielākie uzņēmumi ir sertificēti, tādējādi ēnu ekonomikas īpatsvars nozarē ir mazāks par 10 procentiem. Pēc Kulberga sacītā, Igaunijā apdrošinātāju atlīdzību izmaksas skaidrā naudā netiek praktizētas, bet remontu apmaksa, ieskaitot visus nodokļus, no apdrošinātājiem tiek veikta ar pārskaitījumu sertificētām darbnīcām.

Auto virsbūvju remontu servisu darba devējs galvenokārt ir apdrošināšanas sabiedrības, kas, savstarpējās konkurences dēļ dažos gados OCTA polišu cenas samazinājuši par 50%, norādījis LPAA valdes priekšsēdētājs Viktors Kulbergs. Viņš min, ka tieši polišu cenu samazinājums ir bijis viens no galvenajiem iemesliem servisu pārkāpumiem, tādējādi palielinot ēnu ekonomiku.

2010.gadā 95% Latvijas auto pakalpojumu uzņēmumu atradās pelēkās ekonomikas zonā, savukārt nenomaksātais nodokļu apjoms auto nozarē kopumā ir 100 miljoni latu, 2010.gada decembrī norādījis Kulbergs.

 

Komentāri (15)

shots 09.06.2011. 20.30

njā, traki lobētāji. Tas nozīmē, ka mēs atbalstām dīleru dārgos bamperus, spārnus utt. Kam tas ir izdevīgi? Liekat tak mierā vecos auto, te var iet runa tikai par garantijas auto. stulbs jau ir tas latvietis – naudas nav,bet gribas pašu labāko (no dīlera), SMIEKLI NĀK

+4
0
Atbildēt

1

    sarmitemengele > shots 06.07.2011. 20.28

    Nepārprotami, ka šī iecere ir klasisks tirgus monopolizācijas mēģinājums, kurš ir nelikumīgs, nekādā veidā nav patērētāju interesēs un ir klajā pretrunā ar ES regulām un ES nostāju tirgus liberalizācijā. Šeit darbs tiem, kas apkaro nelikumības mūsu valstī. Patērētājs cietīs no tā, ka automātiski pieaugs remontu izmzksas, līdz ar to ilgtermiņā arī neizbēgami polišu cenas. Ieguvējas būs šīs nedaudzās darbnīcas kārtējā LPAA populisma aizsegā.

    0
    0
    Atbildēt

    0

maha pharma steroids for sale 29.07.2020. 01.17

… [Trackback]

[…] Here you can find 55706 more Info on that Topic: ir.lv/2011/06/09/saks-vieglo-auto-virsbuvju-remonta-darbnicu-sertifikaciju/ […]

0
0
Atbildēt

0

… [Trackback]

[…] Read More on to that Topic: ir.lv/2011/06/09/saks-vieglo-auto-virsbuvju-remonta-darbnicu-sertifikaciju/ […]

0
0
Atbildēt

0

Lai pievienotu komentāru, vai ienāc ar:

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu

eskişehir escort samsun escort gebze escort sakarya escort edirne escort