Plāksteri mironim • IR.lv

Plāksteri mironim

6
Via Baltica maģistrāle pie pagrieziena uz Baldoni pašlaik ir kā veļas dēlis. Šogad segumu beidzot paredzēts atjaunot. Foto — Mārtiņš Zilgalvis, F64
Antra Ērgle

Tik daudz naudas, cik ceļu atjaunošanā plānots ieguldīt šogad, Latvija nav pieredzējusi kopš treknajiem gadiem. Ar Eiropas fondu atbalstu no jauna uzbūvēti vai rekonstruēti tiks teju 500 asfaltēto kilometru. Laba ziņa, bet… Lielākā daļa ceļu ir sabrukusi tiktāl, ka naudas to atjaunošanai nebūtu gana pat tad, ja tam iztērētu pilnīgi visu Latvijas valsts budžetu 

Meklēt visbriesmīgākās bedres uz ceļiem jau sen nav nedz aizraujoši, nedz oriģināli, tāpēc šoreiz nolēmām pārsteigt ceļiniekus ar jautājumu – vai Latvijā tomēr ir kāds asfalta posms, par kuru varētu teikt to pašu, ko pēdējos padomju gados runāja par gludo Jūrmalas šoseju – «piecas minūtes pa ASV». Izrādās, ir gan! 

Pasteidzieties, braucamgabalus bez bedrēm un risēm patlaban varot atrast jaunbūvētā Saulkrastu apvedceļa trasē Rīga-Ainaži. Tur esot pat veseli 70 kilometri gluda, laba ceļa! Tikai svarīgi nesajaukt virzienus, jo, Igaunijas virziena vietā pa Via Baltica dodoties uz Lietuvas pusi, gaidīs smaga vilšanās. 

Autobraucējs Andrejs, kurš ceļu uz Bausku mēro vairākas reizes dienā, atminas, kā nācies piestāt malā, jo līdzbraucējai no kratīšanās pa bedrēm pie Ķekavas piemetusies jūras slimība. «Meitenei palika slikti,» saka šoferis, līdz galam nespējot noticēt pats saviem vārdiem. «Jā, palika slikti uz valsts un Eiropas galvenā autoceļa!» Vēlā rudenī šajā posmā ierasto 90 km/h vietā ātrums tika ierobežots līdz 70, jo rises un bedres gaidāmajā salā solīja krietni nopietnākas sekas nekā slikta dūša – avārijas. Šo ceļu iepriekš neremontēja apzināti, jo līdz ar jaunās ātrgaitas maģistrāles uzbūvēšanu tam jau pēc dažiem gadiem vajadzētu kļūt par vietējas nozīmes posmu, taču lielais projekts tika atlikts uz tālāku nākotni. Turpat dažus kilometrus tālāk aiz Ķekavas apļa sākas līdzīgs «bezceļš» ar bīstamo pagriezienu uz Baldoni. Tā iemesls ir nevis gaišākas nākotnes plāni, bet krietni vien prozaiskāks – 2006.gadā Ķekava-Iecava posma rekonstrukcijā tam vienkārši nepietika naudas. 

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu