fbpx

“Dienas” jauno amatpersonu saites ved pie oligarhiem 38

Evija Trifanova, LETA
Print Friendly, PDF & Email

Ancupovu un Zaļūksni laikraksta vadībā Tralmaks bīdījis jau pavasarī

Lai arī pašlaik nav dokumentāru pierādījumu, lai apgalvotu, ka akciju sabiedrības “Diena” patiesie īpašnieki nekad nav bijusi britu Roulendu ģimene, vairākas pēdējos mēnešos “Dienas” amatos nonākušas personas ir saistītas ar organizācijām vai uzņēmumiem, kuros krustojas Andra Šķēles (TP), Aināra Šlesera (LPP/LC) un Aivara Lemberga (ZZS) intereses, ceturtdien raksta žurnāls “Ir” .

Uzskatāmākais saistību piemērs ir Edīte Balode, kuru jau aprīlī īpašnieki iecēla svarīgāko Dienas koncerna uzņēmumu valdēs, taču mainīja lēmumu pēc redakcijas iniciētas protesta vēstules, ko parakstīja vairāk nekā 100 darbinieku. Edīte Balode ilgus gadus bija valdes priekšsēdētāja firmā “Inter-Rīga” – uzņēmumā, kam ir būtiska nozīme Lemberga īpašumu legalizācijā.

Balode strādājusi vēl divu citu ar oligarhu interesēm saistītu uzņēmumu – “Jaunrīgas attīstības uzņēmuma” (JAU) un “Rīgas centrālā termināļa” (RCT) padomēs un kāds avots par šiem uzņēmumiem žurnālam atzinis: „Visiem trim tur bija pa savam cilvēkam. Balode ar mums tika iepazīstināta kā Venstpils daļas pārstāve”. Bez tam Balodei piederošs uzņēmums „Megatad” pērn rudenī arī par 406 tūkstošiem latu iegādājās vienu no “Dienas” koncerna uzņēmumiem, salvešu, sveču un citu sadzīvisku lietu tirgotāju “Tirdzniecības aģentūra Diena”.

Balode nav vienīgā no “Dienas” pārmaiņās iesaistītajām personām, kam ir saites ar oligarhu interešu lokā esošajiem uzņēmumiem. “Dienas” uzņēmumu jaunajam valdes loceklim Mārtiņam Dukātam ir kopēja firma “Industriālās investīcijas” ar RCT padomes priekšsēdētāju Ralfu Kļaviņu. Firmas sākotnējo dibinātāju vidū ir arī SIA “NFS”. Firma ar šādu nosaukumu figurē Lemberga krimināllietā kā viens no naudas atmazgāšanas instrumentiem.

“Ir” arī vēsta, ka jauniecelto “Dienas” galveno redaktoru Sergeju Ancupovu šim amatam toreizējais “Dienas” valdes, vēlāk padomes priekšsēdētājs Aleksandrs Tralmaks virzījis jau pavasarī. Viņa birojā finanšu konsultāciju firmā “Catella”, kur notikušas visas svešām acīm nevēlamās tikšanās, Tralmaks iepazīstinājis Ancupovu gan ar “Dienas” faktisko vadītāju Zigmāru Meiju, gan “Dienas žurnālu” galveno redaktori Ingu Gorbunovu. "Viņi bija līguma parakstīšanas priekšvakarā. Man nopietnas bažas parādījās brīdī, kad Ancupovs Sašam [Tralmakam] uzdeva jautājumu: kā tur palika ar mūsu meiteni?," saka Meija. Viņš to uztvēris kā jautājumu par Edīti Balodi.

Raksta tapšanās laikā “Ir” nav saņēmis atbildes nedz no Tralmaka, nedz Roulendu ģimenes. Tralmaks īsziņā norādījis, ka ir aizgājis no “Dienas” un juridiskas saistības pret Roulendu ģimeni un akciju sabiedrību “Diena” viņam neļaujot sniegt publiskus paziņojumus nedz arī tikties ar esošajiem vai bijušajiem koncerna darbiniekiem.

Komentāri (38)

Dace Priedoliņa 22.07.2010. 11.58

Sanitai padevies lielisks raksts. Oligarhu pirksts aiz Dienas iegaades ir skaidri redzams. Cerams, ka IR veiksies labak ka Dienai.

+21
-1
Atbildēt

4

    vupats > Dace Priedoliņa 22.07.2010. 13.03

    Raksts padevās tikai tāpēc, ka Meiju izmeta un viņš pats nolēma padalīties ar zināšanām.
    Tā arī ir visa izdošanās māksla.
    Vien par šo faktu derētu padomāt tiem, kas maina vadošās amatpersonas uzņēmumos. lai nomainītie un apzbižotie neklīstu pa pasauli visiem stāstot, kas gatavi klausīties.

    +2
    -3
    Atbildēt

    0

    lailabidzane > Dace Priedoliņa 22.07.2010. 14.58

    .
    Drukāto IR šodien nopirku tieši tāpēc, lai izlasītu šo rakstu.

    Raksts ir pavisam neslikts. Pieminētās kombinācijas ar visai augstu ticamības pakāpi.
    Priekšāpateiktie secinājumi pieklājīgā proporcijā ar pašsecināmajiem.

    Vienīgais, kas liek piedāvāto versiju uztvert piesardzīgi, ir Sanitas Je reizēm paviršā pieeja faktiem un to kopsakarībām.

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

    cheszz > Dace Priedoliņa 23.07.2010. 00.14

    IR veiksies, ja to pirksim vai abonēsim, tādā veidā atbalstot brīvu, no pundur-oligarhiem neatkarīgu presi.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    Anda Burve-Rozīte > Dace Priedoliņa 22.07.2010. 13.53

    Nē, padevās tāpēc, ka LV ir pietiekami labs elektronisks uzņēmumu reģistrs un palicis pietiekami daudz cilvēku, kam rūp Dienas vārds un kuri palīdzēja jau tad, kad Balodei pārdeva TAD un viņu bīdīja uz valdi. Meijam es varu pateikt paldies par drosmi runāt ar savu vārdu un runāt ar mani vispār.

    +14
    -1
    Atbildēt

    0

IneseT 22.07.2010. 12.12

tādi nu mums ir tie ‘direktoriņi-rīkotājiņi’ a la Tralmaks. saņem uzdevumu, kas ir viegls, bet atbildīgs – tēlos jauno saimnieku, tad tēlos saimnieku parstāvi. tagad pat muti nedrīkst vērt vaļā. savu gadu ir nokalpojis, laikam jau naudiņa kādam laikam šim figurantam pietiks.. nez vai baltais uzvalks un bembis arī palicis lieošanā vai bij aizdots?

+16
0
Atbildēt

0

Kristaps O. 22.07.2010. 12.55

man arī liekas, ka tos kleptomānus saukt par oligarhiem ir pārāk liela goda parādīšana.

+17
-1
Atbildēt

0

Lai pievienotu komentāru, vai ienāc ar:

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu

eskişehir escort samsun escort gebze escort sakarya escort edirne escort