"Bombardier" noliedz tehniskus defektus "Q400" lidmašīnās
Latvijas aviokompānijai "airBaltic" pēc pēdējo nedēļu laikā notikušajām tehniskajām ķibelēm ar jaunajām lidmašīnām ir steidzami jāskaidro lidaparātu atbilstība visām drošības prasībām, trešdien intervijā LNT raidījumam "900 sekundes" atzina Ministru prezidents Valdis Dombrovskis.
"Šajā gadījumā Satiksmes ministrijai (SM) uz situāciju ir nekavējoši jāreaģē un jāprasa Flika kungam ["airBaltic" vadītājam Bertoltam Flikam] sniegt skaidrojumu, kas konkrēti ir par problēmām, vai šīs lidmašīnas ir drošas un, kas tiek darīts, lai defektus novērstu," viņa teikto atreferējusi aģentūra BNS.
Premjers teica, ka sākumā ir nepieciešams noskaidrot precīzu informāciju par tehniskajām problēmām un to, cik lielā mērā tas var apdraudēt lidojumu drošību. "Tad var lemt par tālākām rīcībām," teica Dombrovskis, piebilstot, ka šajā jautājumā nedrīkst kavēties. ""airBaltic" vadībai vajadzētu rīkoties bez īpaša valdības stimula," piebilda valdības vadītājs.
Tikmēr Kanādas aviobūves ražotājs "Bombardier" noliedz, ka tā ražotajām lidmašīnām "Q400" būtu tehniski defekti, vēsta aģentūra LETA.
"Bombardier Commercial Aircraft" pārstāvis Džons Arnons norādījis, ka "jebkuras tirdzniecības sarunas vai nolīgumi starp "Bombardier" un tās klientiem tiek uzskatīti par konfidenciāliem". Tomēr Lidmašīnu modeli “Q400” izmanto visā pasaulē, tāpēc "Bombardier Q400" ir drošs un uzticams gaisa kuģis," uzsver kompānijā.
Jau ziņots, ka svētdienas, 5.decembra, vakarā "airBaltic" reisa Rīga-Brisele lidmašīna veica iepriekš neplānotu nosēšanos Rīgas lidostā saistībā ar traucējumiem salona spiediena režīmā. Šis bija jau otrais gadījums mēneša laikā, kad salonā rodas problēmas ar gaisa spiedienu un lidmašīna spiesta atgriezties lidostā.
Kopumā astoņas "Bombardier Q400 NextGen" lidmašīnas iegādājās uzņēmums "Nordic Aviation Capital AS" (NAC), no kura aviokompānija "airBaltic" lidmašīnas saņem līzingā. Kopējā lidmašīnu vērtība pēc cenrāža ir 212 miljoni ASV dolāru jeb aptuveni 114,5 miljoni latu.
Komentāri (30)
gundega_heiberga 09.12.2010. 10.11
Bombardjēra durvis izgatavotas no slapja koka, tāpēc sagriezušās. Pirms lidojuma šķirbās jāiepūš montāžas putas, pēc nosēšanās ar tapešu nazīti atkal viegli atgriežamas.
0
kdaljajev 08.12.2010. 16.42
Vajag Flikam pārdot visas akcijas un lai meklē citu lidostu.Tad varēs savus par poļu naudu pirktos zīmolus iesālīt.
0
snjuu 08.12.2010. 12.44
Ar drošības incidentiem laikam gan ir jānodarbojas CAA (un AB pašam), nevis Dombrovskim. Esmu diezgan pārliecināts, ka šie to arī dara, vnk nepietiekami nodarbojas ar PR lietām.
3
snjuu > snjuu 08.12.2010. 17.38
Jā, protams, un, ja Bombardieri, saka, ka ar šamējo lidmašīnām viss ir OK, tad AB ir jāizveido sava procedūra, lai šos incidentus novērstu, un, galvenais, jāpaziņo, ka viss ir atrisināts.
0
esmeralda_se > snjuu 09.12.2010. 01.05
…ja Bombardieri, saka, ka ar šamējo lidmašīnām viss ir OK, tad …
=======
Kā tad, šie pēc diviem, būsim godīgi, nebūtiskiem incidentiem kaut kādā, viņuprāt, Mozambikas līmeņa valstelē, naks klajā ar paziņojumu, ka jaunais(!) modelis, kas aizstāja iepriekšējo “Dash” ir tikpat nedrošs:) Pašrocīgi noraks sev biznesu, vai ne?
Tak jau AB būs tās lidenes nepareizi ekspluatējuši:)
0
girts_gansons > snjuu 08.12.2010. 14.26
AB ir Valst līdzīpašumā un vajag ar īpašnieka tiesībām pieprasīt pārvaldes skaidrojumu par esošām problēmām.
0