
Uzņēmuma Melnā kafija ģenerāldirektors Māris Čakste. Ielauzusies Somijas tirgū, firma tagad skatās arī Zviedrijas, Lielbritānijas un eksotiskāku valstu virzienā. Foto — Mārtiņš Zilgalvis, F64
Ķekavā ražota kafija skan neierasti, taču Pierīgā strādājošais uzņēmums kļuvis par lielāko Baltijā un spējis veiksmīgi iekarot pat Somijas tirgu, kurā gozējas pašmāju megazīmols Paulig
Ķekavā ražota kafija latviešu mājās ir retums, tomēr pa ceļam uz slaveno putnu fabriku notupušajam uzņēmumam ir izdevies tas, kas pa spēkam izrādījies tikai retai firmai Latvijā. Ekonomikas dziļās lejupslīdes laikā Melnā kafija nevis mocījās, bet palielināja biznesu un pelnīja. Šogad tas saviem panākumiem pievienojis ienākšanu pievilcīgā, taču arī piesātinātā tirgū - Somijā, ar ko īpaši lepojas.
Ražo citiem zīmoliem
«Mums ir pareizais biznesa apjoms,» - tā uzņēmuma ģenerāldirektors Māris Čakste atbild uz jautājumu, kā viņiem izdevies atrast nišu pasaulē, kurā netrūkst kafijas. Pirms 15 gadiem izveidoto ražotni viņš dēvē par lielāko Baltijas valstīs (mēnesī saražo ap 200 tonnu kafijas), kas vienlaikus tomēr ir daudz mazāka par reģiona tuvākajām pazīstamo zīmolu rūpnīcām - skandināvu Paulig vai Merrild. Šis biznesa apjoms ļauj viegli pielāgoties klientu prasībām, izpildīt viņu vēlmes un eksperimentēt.