fbpx

Nav skaidrības par pedagogu atalgojumu 10

Jānis Saliņš, F64
Print Friendly, PDF & Email

IZM pārmetumus noliedz un uzsver, ka šis mācību gads sācies ar daudz lielāku stabilitāti nekā pērn

Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrība (LIZDA) pieprasa Izglītības un zinātnes ministrijai (IZM) skaidri noteikt valsts finansējuma apjomu pedagogu atalgojumu jaunajā mācību gadā, lai pašvaldībās varētu sakārtot skolotāju tarifikāciju, vēsta aģentūra BNS.

Jau vēstīts, ka valsts dotācija pedagogu algām šā gada budžetā bija skaidri iezīmēta tikai līdz šā gada septembrim. Tagad nav normatīvo dokumentu, uz kuru pamata novadu pašvaldībām noteikt pedagogu darba samaksu jaunajā mācību gadā, skaidro LIZDA pārstāvis Edgars Grigorjevs.

LIZDA saņem neskaitāmus jautājumus no skolotājiem, skolu direktoriem, novadu izglītības pārvalžu vadītājiem un izglītības speciālistiem par neskaidro situāciju pedagogu darba samaksā, jo izglītības iestādes un pārvaldes nevar apstiprināt tarifikāciju. Nav skaidrs, vai pašvaldības var uzņemties risku un solīt pedagogiem atalgojumu iepriekšējā gada apmērā. Jāpiebilst, ka pagājušajā mācību gadā pedagogu atalgojumā tika jūtami kompensēts iepriekšējais samazinājums.

Jaunā mācību gada valsts finansējums vēl nav nonācis līdz novadiem, neskatoties uz to, ka jau ir zināms skolēnu skaits, kas sākuši mācības vispārizglītojošās skolās, norāda arodbiedrība. Nav zināms arī finansējuma apjoms, kāds paredzēts vienam skolēnam. IZM vairākkārt nosaukusi atšķirīgas summas, taču galīgās atbildes nav, norāda LIZDA.

Pēc Valsts izglītības informācijas sistēmā ievadītajiem datiem 8.septembrī, mācības ir uzsākuši 215 346 skolēni.

LIZDA atgādina, ka jau iepriekš ir lūgusi Izglītības un zinātnes ministri Tatjanu Koķi (ZZS) steidzami risināt pedagogu atalgojuma jautājumu, lai skolotājiem laikus būtu skaidrība par darba samaksu un skolas turpmāk mācību gadu varētu sākt stabilos apstākļos.

IZM Ir.lv informēja, ka saskaņā ar spēkā esošajiem noteikumiem visas pašvaldības līdz 6.septembrim ir iesniegušas datus par skolēnu skaitu katrā klašu grupā un skolu īstenojām izglītības programmām, IZM šo informāciju ir apkopojusi un tuvāko dienu laikā tiks sagatavots rīkojuma projekts par mērķdotāciju sadalījumu pašvaldībām pedagogu darba samaksai. Finansējuma nosacījumi un termiņi šajā gadā netiek mainīti un pedagogi atalgojumu saņems ierastajā laikā.

IZM pauž neizpratni par LIZDA izplatīto paziņojumu, ka normatīvo aktu trūkuma dēļ novadu pašvaldības nevar noteikt pedagogu darba samaksu un tāpēc netiek apstiprinātas tarifikācijas.
2010./2011.m.g. pedagogu atalgojums par vienu likmi nemainās. Bet, tā kā skolēnu skaits šajā mācību gadā ir samazinājies par aptuveni 8000, bet finansējuma apmērs nemainās, skolām šajā mācību gadā būs lielākas iespējas īstenot dažādus atbalsta pasākumus, norāda ministrija.

To, ka šis mācību gads izglītības iestādēm un pedagogiem sācies ar daudz lielāku stabilitāti nekā pērnajā rudenī, IZM vadība un speciālisti akcentēja, tiekoties ar skolu vadītājiem un pedagogiem augusta konferencēs. Neskaidrību gadījumos skolu pārstāvji aicināti zvanīt IZM speciālistiem, kā arī sekot līdzi aktualitātēm MK un IZM mājaslapā.

Komentāri (10)

Aivars Krauklis 10.09.2010. 12.12

Rokas nost no IZM! Skolotāji var pagaidīt, galvenais – laikā un pareizi ap(iz)saimniekot valdījumā nonākušos nekustamos īpašumus.

+2
0
Atbildēt

0

Una Grinberga 10.09.2010. 11.20

Visticamāk IZM ierēdnīši nav spējīgi apstrādāt 845 skolu skolēnu skaitu. Privātā uzņēmumā tiktu izstrādāts templeits, kurš varētu automātiski apkopot datus momentā. Bet nu IZM lielā brigāde ar skaitīkļiem rokās no 9:00 līdz 16:45 mēģina sazīlēt, cik nu skolēni katrā skolā mācās! Efektivitātes kalnagals!

+1
0
Atbildēt

0

egita_n 10.09.2010. 11.13

tagad priekšēlēšanu laiks – nauda seko politiķim. skolēnam sekos pēc 2. oktobra. varbūt. 😉

+1
0
Atbildēt

0

Lai pievienotu komentāru, vai ienāc ar:

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu

eskişehir escort samsun escort gebze escort sakarya escort edirne escort