Likumā definēs slēpto reklāmu 14

Lita Krone, LETA
Indra Sprance
Print Friendly, PDF & Email

Saeimas komisija ir atbalstījusi KNAB priekšlikumu ierakstīt likumā kas ir slēptā reklāma.

Lai arī Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) priekšnieka vietnieks Alvis Vilks Saeimas Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas sēdē otrdien atzina, ka līdz šim tā arī nav izdevies atrast veidu, kā ierobežot slēpto reklāmu, KNAB sagatavojis tās definīciju, kas palīdzēs nodalīt slēpto aģitāciju no viedokļu paušanas vai citām žurnālistu izpausmēm.

Likumā plānots ierakstīt, ka par slēptu priekšvēlēšanu aģitāciju uzskatāma kādas politiskas organizācijas, politisko organizāciju apvienības vai arī kāda deputāta kandidāta reklamēšana vai pelšana, ja par to ir saņemta samaksa vai cita veida atlīdzība, bet tās apmaksātājs atbilstoši likuma noteikumiem nav norādīts.

Saeimas Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija pašlaik skata grozījumus likumā par priekšvēlēšanu aģitāciju pirms Saeimas un Eiropas Parlamenta vēlēšanām.

Komentāri (14)

Ieva 29.09.2010. 12.36

Lietuvā Uspeskihs pirms velēšanām sev piederošajā konservu rūpnīcā ražoja gurķīšus, uz kuru etiķetes bija viņa portrets.
Šlesers kā privātpersona ,būdams liels autofans, atklāj ralliju…
Ir slēptā reklāma? IR. Bet pēc šis definīcijas nav.
To ko gribu teikt- lai kā precizētu, definētu, formulētu, vienmēr būs veids, kā to apiet. Tāpēc nav jēgas ne griestiem, ne formulējumiem, ne citiem ierobežojumiem. Tiem, kam ir nauda, stendzenieki vienmēr atradīs veidu, kā to “pareizi” iztērēt. Un, ja šādiem ierobežojumiem nav jēgas, tad labāk, lai to nav. Labāk, lai ienaidnieks ir redzams kaujas laukā, nevis uzbrūk no stūra.
Esoši ierobežojumi tikai tērē mūsu naudu- jo veselai ierēdņu armijai ir jāanalizē, jādefinē, jāskaita, jāziņo, jāseko, bet valsts ir tik infantila, ka pat acīmredzami “pozitīvisma” gadījumi vēl no iepriekšējām vēlēšanām paliek nesodīti.
Tad kāpēc mums izlikties, ka ierobežojumi ir. Uz papīra ir, bet dzīvē ta nav!

0
0
Atbildēt

0

nikolajs0305 14.04.2010. 14.43

Nu tad beidzot!

0
0
Atbildēt

0

ingban 13.04.2010. 21.41

Cik sapratu, runa iet par uzskatāmu slēptas reklāmas definīciju, kas balstīta uz likumdošanā jau nostiprinātiem jēdzieniem. Neesmu tieslietu eksperts, tādēļ nevaru apgalvot, ka slēptās reklāmas definīciju iztiesāšanas procesā nebija iespējams atklāt no jau spēkā esošās likumdošanas bāzes konteksta. Būtu ļoti interesanti uzklausīt kāda vieda cilvēka domas šajā jautājumā. Arī par to, kā rodas “caurumi” likumu kopās un vai tie tiešām ir nepārvarami bezdibeņi, jeb iegansts vieglām atrunām.

0
0
Atbildēt

0

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu