Kompaktie sapņi

Antropologi to sauc par līdzdalīgo novērojumu. Pētnieka saplūšana ar novērojamo lauku. Būšana tajā un vienlaikus novērošana. Iesim uz vietām, uz kurām iet «visi». Raudzīsim, vai vērojums palīdz ko saprast par mums. Šoreiz pētām mājas preču veikala IKEA fenomenu. Tā atklāšana 2018. gadā bija ceturtais. visvairāk meklētais notikums Latvijā Google meklējumos

Vai esat redzējuši komiksu, kurā sieviete un vīrietis dodas iekšā IKEA ar vārdiem: nopirksim tējas svecītes. Kad abi nāk ārā, pirkumu saiņi ir lielāki par viņiem pašiem. Pat ne tējas svecītes — šoreiz nepirkšu neko. Mans mērķis nav kaut ko iegādāties. Mērķis ir saprast, kāpēc priekšmetu iegādei tieši šī vieta daudziem šķiet pievilcīga.

Pastaiga IKEA pasaulē atgādina tautsaimniecības sasniegumu izstādes pagājušajā gadsimtā. Atceraties? Tur varēja apskatīt visu. Pareizāk sakot — visu to, kā nebija veikalos, bet kas būtu sadzīvi padarījis ērtāku vai saldāku. Lelli Baiba, konfektes Gotiņa, mopēdus, elektroniskos pulksteņus, tolaik modīgas drānas un apavus. Bet tagad, klīstot cauri IKEA mēbelētajām guļamistabām, vannasistabām, virtuvēm un bērnistabām, aptaustot es-jau-sen-tieši-tādu-atpūtas-krēslu-meklēju, šķiet, ka reizē ar galdiem, virtuves skapīšiem un lampām var izvēlēties arī dzīvi no kataloga. Komplektē pēc sava prāta! Dīki ceļojot šajā pasaulē, var izbaudīt savas telpas (un dzīves) veidošanas prieku.

Jaunākajā žurnālā